예술영재 교육과정 평가를 위한 기초연구: 예술영재 교육과정 평가모형 개발

이경진 2012년
논문상세정보
    • 저자 이경진
    • 제어번호 104842419
    • 학술지명 교육과정평가연구
    • 권호사항 Vol. 15 No. 2 [ 2012 ]
    • 발행처 한국교육과정평가원
    • 발행처 URL http://www.kice.re.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 217-240
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2012
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 예술영재 교육과정 평가를 위한 기초연구: 예술영재 교육과정 평가모형 개발' 의 참고문헌

  • 음악영재교육과정 모형개발을 위한 이론적 기반에 관한 연구
    정진원 음악교육연구 40 1 1-31 [2011]
  • 예술영재교육과정 연구
    한수연 - [2006]
  • 예술영재교육 활성화 방안 연구
    이미경 - [2010]
  • 예술영재교육 발전방안 연구
    김춘미 - [2006]
  • 예술영재, In 영재교육학원론
    진석언 - [2003]
  • 예술영재 교육대상자 선발모형 개발연구(Ⅰ)
    이미경 - [2006]
  • 영재학급에서의 수학영재프로그램 평가에 관한 연구
    김정현 수학교육 논문집 24 1 235-257 [2010]
  • 영재교육학원론
    박성익 - [2003]
  • 영재교육기관 평가체제 개발연구
    서혜애 - [2003]
  • 박사
  • 박사
  • 교육프로그램평가론
    배호순 - [2008]
  • What makes giftedness? : Reexamining a definition
    Renzulli, J. Phi Delta Kappan 60 3 180-184 [1978]
  • What is this thing called gifteness, and how do we develop it? : A twenty-five year perspective
    Renzulli, J. Journal for the Education of the Gifted 23 1 3-54 [1999]
  • Transforming gifts into talents: the DMGT as a development theory, In Handbook of gifteded education
    Gagné, F. 60-74 [2003]
  • Talent beyond words: Unveiling spatial, expressive, kinesthetic and musical talent in young children
    Kay, S. L. Gifted Child Quarterly 38 2 70-74 [1994]
  • Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines
  • Formative evaluation of gifted program: A process and model, In Program evaluation in gifted education
    Carter, K. R. - [2004]
  • Evaluating gifted programs: a broader perspective, In Handbook of gifted education
    Borland, M. A. 293-307 [2003]
  • Education of the gifted and talented
    Davis, G. A. - [2004]
  • Discrepancy evaluation
    Provus, M. M. - [1971]
  • Comprehensive Curriculum for Gifted Learners
  • CIPP model (context, input, process, product), In Encyclopedia of evaluation
  • Asking the right question: The central issue in evaluation programs for the gifted and talented, In Program evaluation in gifted education
  • An introduction to the PDK book: Educational evaluation and decision making, In Educational evaluation: Theory and practice