예술영재 교육과정 평가를 위한 기초연구: 예술영재 교육과정 평가모형 개발
-
-
저자
이경진
-
제어번호
104842419
-
학술지명
교육과정평가연구
-
권호사항
Vol.
15
No.
2
[
2012
]
-
발행처
한국교육과정평가원
-
발행처 URL
http://www.kice.re.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
217-240
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
예술영재 교육과정 평가를 위한 기초연구: 예술영재 교육과정 평가모형 개발' 의 참고문헌
-
음악영재교육과정 모형개발을 위한 이론적 기반에 관한 연구
정진원
음악교육연구 40 1 1-31
[2011]
-
-
-
-
-
-
영재학급에서의 수학영재프로그램 평가에 관한 연구
김정현
수학교육 논문집 24 1 235-257
[2010]
-
-
-
박사
-
박사
-
-
What makes giftedness? : Reexamining a definition
-
What is this thing called gifteness, and how do we develop it? : A twenty-five year perspective
Renzulli, J.
Journal for the Education of the Gifted 23 1 3-54
[1999]
-
Transforming gifts into talents: the DMGT as a development theory, In Handbook of gifteded education
-
Talent beyond words: Unveiling spatial, expressive, kinesthetic and musical talent in young children
Kay, S. L.
Gifted Child Quarterly 38 2 70-74
[1994]
-
Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines
-
Formative evaluation of gifted program: A process and model, In Program evaluation in gifted education
-
Evaluating gifted programs: a broader perspective, In Handbook of gifted education
-
Education of the gifted and talented
-
-
Comprehensive Curriculum for Gifted Learners
-
CIPP model (context, input, process, product), In Encyclopedia of evaluation
-
Asking the right question: The central issue in evaluation programs for the gifted and talented, In Program evaluation in gifted education
-
An introduction to the PDK book: Educational evaluation and decision making, In Educational evaluation: Theory and practice
'
예술영재 교육과정 평가를 위한 기초연구: 예술영재 교육과정 평가모형 개발'
의 유사주제(
) 논문