대학 이러닝 강좌의 학습만족도 및 성취도 증진을 위한 컨텐츠 전달전략의 선택방안 -학습자의 사전지식과 자기주도성을 중심으로

이종연 2004년
논문상세정보

' 대학 이러닝 강좌의 학습만족도 및 성취도 증진을 위한 컨텐츠 전달전략의 선택방안 -학습자의 사전지식과 자기주도성을 중심으로' 의 참고문헌

  • 초등학교 교사를 위한 자기주도 학습 준비도 측정도구의 개발과 활용방안
    2 1 1-25 [1996]
  • 자기조절학습의 적성-처치 상호작용 효과
    14 4 125-145 [2000]
  • 웹 기반 학습의 설계
    - [1999]
  • 웹 기반 전달전략 : 교재 기반 자율학습과 음성 기반 강의 비교
    69-84 [1999]
  • 웹 기반 교육에서 학습자의 자기주도성 및 사전지식과 전달전략이 학습만족도와 학업성취도에 미치는 영향
    18 3 3-25 [2002]
  • 웹 기반 교육에서 전달양식과 사전지식이 학습자의 학성성취도와 만족도에 미치는 영향
    - [2003]
  • 웹 기반 가상수업 연수자료
    98 1 - [1999]
  • 원격교육의 이해
    - [2002]
  • 온라인 수업의 실시간 토론 내용 분석
    19 1 29-50 [2003]
  • 열린교육의 이론과 실제
    - [1997]
  • 실시간 웹 기반 교육 운영사례연구: K대학교 실시간 웹 강좌 운영을 중심으로
    9 2 5-37 [2003]
  • 수학과 전자 교과서 프로토타입 개발 연구보고서
    - [1997]
  • 성인학습자의 자기주도성과 인구학적 및 사회심리학적 변인 연구
    - [1997]
  • 사이버교육체제 구축 모형
    14 3 301-330 [1998]
  • 사이버 교육체제 실태조사 연구
    - [2001]
  • 사례분석을 통한 원격교원연수의 문제점 및 해결방안에 대한 토론
    28-31 [2002]
  • 동기적 가상토론에서 익명성이 토론내용의 논증과 부정적 발언에 미치는 영향
    16 4 91-106 [2000]
  • 교수-학습방법의 이론과 실제
    - [1998]
  • 고등학생의 자기주도적 학습과 선수학습수준에 따른 학업성취도 및 학습선호도에 관한 연구
    - [2000]
  • 가정-학교간 통신망 활용을 통한 교육정보화의 활성화 방안
    2 2 - [2001]
  • Theoretical bases for the use of learner control Journal of Computer-Based Instruction
    99-105 [1991]
  • The relationship between self-directed learning readiness and academic performance in a nontraditional higher education program
    - [1995]
  • The promise of multimedia learning : using the same instructional design methods across different media
    13 377-389 [2003]
  • Teaching learners to be self-directed
    41 3 125-149 [1991]
  • Self-directed learning:A guide for learners and teachers
    - [1975]
  • Self-directed learning research in the community/junior college Community College Journal of Research and Practice
    153-166 [1993]
  • Self-Directed Learning : Challenges and opportunities
    6-8 [1995]
  • Oklahoma Research Center for Continuing Professional and Higher Education
    1-33 [1991]
  • Multimedia for learning: Methods and development(3rd ed.)
    - [2001]
  • Major learning efforts:Recent research and future directions
    28 250-263 [1978]
  • Learner control in full and lean CAI programs
    43 1 19-30 [1995]
  • Instructional design theories and models:An overview of their current status
    - [1983]
  • Guidelines for using locus of instructional control in the design of computer- assisted instruction
    7 3 6-10 [1984]
  • Expanding your readiness for self-directed learning
    guglielmi & guglielmi m l m p - [1991]
  • Effects of learner control and prior knowledge on young students' learning in a hypertext environment
    33-46 [1994]
  • E-training in Korea
    - [2001]
  • Development of the self-directed learning readiness scale Abstracts of literature in self-directed learning 1966-1991 Oklahoma Research Center for Continuing Professional and Higher Education
    guglielmi m l - [1977]
  • Development and validation of an instrument to identify self-directed continuing learners
    36 2 97-107 [1986]
  • Cyber Multi Campus(CMC)보고자료
    - [1999]
  • Challenging some myths about self-directed learning research New ideas about self-directed learning Oklahoma Research Center for Continuing Professional and Higher Education
    1-44 [1994]
  • Animated pedagogical agents in multimedia educational environment : Effect of agent properties
    94 2 428-434 [2002]
  • An experimental test of dual- coding hypothesis Journal of Educational Psychology
    484-490 [1991]
  • Adult self-direction in Learning A Meta-Analytic Study of Research Using the self-directed learning readiness scale Oklahoma Research Center for Continuing Professional and Higher Education
    guglielmi - [1990]
  • Adapting courseware to accomodate individual differences Instructional design for microcomputer courseware
    203-225 [1988]
  • 2003 교육정보화백서
    - [2003]