글로벌 리더 프로그램이 유아의 인지ㆍ창의ㆍ리더십 향상에 미치는 영향

논문상세정보
    • 저자 이경화 유승희
    • 제어번호 104841106
    • 학술지명 敎育心理硏究
    • 권호사항 Vol. 24 No. 3 [ 2010 ]
    • 발행처 한국교육심리학회
    • 발행처 URL http://www.kepa.re.kr/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 507-523
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 글로벌 리더 프로그램이 유아의 인지ㆍ창의ㆍ리더십 향상에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 창의적 문제해결
    김영채 - [1999]
  • 창의성과 동기유발
    Baer, J. - [1998]
  • 창의성 발달의 이론과 과제
    이경화 영재와 영재교육 1 2 48-67 [2002]
  • 창의성 교육, 그 이론과 실제
    김춘일 - [1999]
  • 창의력
    정범모 - [2001]
  • 인지·창의·리더십 계발을 위한 글로벌리더 프로그램
    이경화 - [2009]
  • 유아의 통합적 창의성 증진 프로그램의 효과
    송연자 [2003]
  • 유아용 통합 창의성 검사
    이경화 - [2003]
  • 유아셀프리더십 척도 개발 및 타당화 연구
    이명숙 [2006]
  • 유아 재능 판별을 위한 한국형 다중지능(MI) 검사 개발 연구
    이경화 영재와 영재교육 6 2 85-106 [2007]
  • 그림을 이용한 인지 활성화 교육프로그램이 유아의 논리적 사고 추론 능력에 미치는 영향
    권기연 [2006]
  • 교육심리용어사전
  • 교사용 유아 리더십 측정도구 개발
    이경화 창의력 교육연구 9 2 5-34 [2009]
  • 박사
  • Training extraordinary leaders
    Plowman, P. D. Roeper Review 3 3 13-16 [1981]
  • Torrence tests of creative thinking: directions guide and scoring manual
  • Thinking smart: A primer of the Talents Unlimited model
  • The Search for Satori and Creativity
  • The Relations Between Creative Thinking Ability and Creative Personality of Preschoolers
    이경화 - [2002]
  • Test for creative thinking-drawing production
    Urban, K. K. - [1995]
  • Talents unlimited model in programs for gifted students. in: Handbook of gifted education(2nd ed.)
    Schlichter, C. L. 318-327 [1997]
  • Talents Unlimited: An in- service education model for teaching thinking skills
    Schlichter, C. L. Gifted Child Quarterly 30 119-123 [1986]
  • Motivational Synergy: Toward new conceptualizations of intrinsic and extrinsic motivation in the workplace
    Amabile, T. M. Human resource management review 3 185-201 [1993]
  • Leadership is a “must” for children Who Are Gifted and Talented
    Robert, J. L. Gifted Child Today 27 1 5- [2004]
  • Leadership education for the gifted. in: International handbook of research and development of giftedness and talent
    Sisk, D. A. 491-505 [1993]
  • Investing in creativity
    Sternberg, R. J. American Psychologist 51 7 77-88 [1996]
  • Implicit theories of intelligence, creativity, and wisdom
    Sternberg, R. J. Journal of Personality and Social Psychology 49 607-627 [1985]
  • Identifying creative students and measuring creativity. in: Handbook of gifted education(2nd ed.)
    Davis, G. A. 269-281 [1997]
  • Curriculum options for the developmentally advanced: A developmental alternative
    Keating, D. P. Exceptionality Education Canada 1 1 53-83 [1991]
  • Creativity in the classroom: Schools of curious delight (3rd ed.)
    Starko, A. J. - [2005]
  • Autonomous learner model: For the gifted and talented
    Betts, G. - [1985]
  • A conception of creative thinking and creativity training. in: Nurturing and developing creativity: Emergence of a discipline