글로벌 리더 프로그램이 유아의 인지ㆍ창의ㆍ리더십 향상에 미치는 영향
-
-
저자
이경화
유승희
-
제어번호
104841106
-
학술지명
敎育心理硏究
-
권호사항
Vol.
24
No.
3
[
2010
]
-
발행처
한국교육심리학회
-
발행처 URL
http://www.kepa.re.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
507-523
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
글로벌 리더 프로그램이 유아의 인지ㆍ창의ㆍ리더십 향상에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
-
-
창의성 발달의 이론과 과제
이경화
영재와 영재교육 1 2 48-67
[2002]
-
-
-
인지·창의·리더십 계발을 위한 글로벌리더 프로그램
-
-
-
-
-
유아 재능 판별을 위한 한국형 다중지능(MI) 검사 개발 연구
이경화
영재와 영재교육 6 2 85-106
[2007]
-
-
그림을 이용한 인지 활성화 교육프로그램이 유아의 논리적 사고 추론 능력에 미치는 영향
-
-
교사용 유아 리더십 측정도구 개발
이경화
창의력 교육연구 9 2 5-34
[2009]
-
박사
-
Training extraordinary leaders
-
Torrence tests of creative thinking: directions guide and scoring manual
-
Thinking smart: A primer of the Talents Unlimited model
-
The Search for Satori and Creativity
-
The Relations Between Creative Thinking Ability and Creative Personality of Preschoolers
-
Test for creative thinking-drawing production
-
Talents unlimited model in programs for gifted students. in: Handbook of gifted education(2nd ed.)
-
Talents Unlimited: An in- service education model for teaching thinking skills
-
Motivational Synergy: Toward new conceptualizations of intrinsic and extrinsic motivation in the workplace
-
Leadership is a “must” for children Who Are Gifted and Talented
-
Leadership education for the gifted. in: International handbook of research and development of giftedness and talent
-
-
Implicit theories of intelligence, creativity, and wisdom
-
Identifying creative students and measuring creativity. in: Handbook of gifted education(2nd ed.)
-
Curriculum options for the developmentally advanced: A developmental alternative
-
Creativity in the classroom: Schools of curious delight (3rd ed.)
-
Autonomous learner model: For the gifted and talented
-
A conception of creative thinking and creativity training. in: Nurturing and developing creativity: Emergence of a discipline
'
글로벌 리더 프로그램이 유아의 인지ㆍ창의ㆍ리더십 향상에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문