학교폭력의 해결과 예방을 위한 패러다임의 전환: 회복적, 생태체계적, 그리고성장지향적 개념틀을 중심으로

최중진 2013년
논문상세정보

' 학교폭력의 해결과 예방을 위한 패러다임의 전환: 회복적, 생태체계적, 그리고성장지향적 개념틀을 중심으로' 의 참고문헌

  • 회복적 사법 개념이 대학 상담에 주는 시사점 연구: 성희롱 상담을 중심으로
    하혜숙 아시아교육연구 8 3 307-322 [2007]
  • 학교폭력의 평가와 개입
    Losey, Butch - [2013]
  • 학교폭력에 대한 해결중심치료의 적용
    이유미 - [2013]
  • 학교폭력에 대한 해결중심치료의 적용
    최중진 - [2013]
  • 학교폭력에 대한 상담관련정책 현황 및 발전방향
    황홍규 - [2013]
  • 청소년 학교폭력의 가해자, 피해자 및 방관자 예측모형 연구
    배미희 [2014]
  • 청소년 학교폭력과 인성교육, 회복적 정의에서 배우다
    최중진 시민과 생활법률 7 79-84 [2013]
  • 전국학교폭력실태조사
  • 사회갈등과 범죄에 대한 철학적 고찰
    조극훈 교정담론 7 1 1-34 [2013]
  • 교정단계 회복적 사법 적용 사례에 관한 연구
    김영식 교정담론 7 1 273-296 [2013]
  • 가족치료의 이해
    정문자 - [2007]
  • 學校暴力 對策에 관한 硏究
    임계령 [2012]
  • 『인성지수 개발 연구』
    지은림 - [2013]
  • [단행본] 긍정 심리학 : 행복의 과학적 탐구
    권석만 - [2008]
  • Why adolescents don’t disclose incidents of bullying and harassment
    deLara, Ellen Journal of School Violence 11 288-305 [2012]
  • Understanding and preventing bullying, In Crime and Justice: A Review of Research
    Farrington, D. P 381-458 [1993]
  • Transforming school culture with restorative practice, In Safer, Saner Schools: Restorative practices in education
    Mirsky, L 31-56 [2008]
  • The sense of school belonging and implementation of a prevention program: Toward healthier interpersonal relationships among early adolescents
    Drolet, Marie Child and Adolescent Social Work Journal 30 535-551 [2013]
  • The primary factors that characterize effective interventions with juvenile offenders: A meta-analytic overview
    Lipsey, Mark Victims and Offenders 4 124-147 [2009]
  • The Strengths Perspective in Social Work Practice
  • The Little Book of Restorative Justice
    Zehr, Howard - [2002]
  • The Little Book of Family Group Conferences: New Zealand Style
    MacRae, Allan - [2004]
  • Sustainability of bullying-free educational institutions in Asia and the role of teachers
    Capel, Celine Journal of Asian and African Studies 48 4 484-505 [2013]
  • Some sociological reflections on restorative justice, In Restorative justice and criminal justice: Competing or reconcilable paradigms
    Bottoms, A 219-235 [2003]
  • Review of research on victims’ experiences in restorative justice: Implications for youth justice
    Choi, Jung Jin Children & Youth Services Review 34 35-42 [2012]
  • Putting a human face on crime: Juvenile offenders’ experiences in victim offender mediation
    Choi, Jung Jin Child & Adolescent Social Work Journal 28 335-355 [2011]
  • Patterns of victim marginalization in victim-offender mediation: some lessons learned
    Choi, Jung Jin Crime, Law and Social Change 59 113-132 [2013]
  • More than Miracles: The State of the Art of Solution-Focused Brief Therapy
  • Handbook on Restorative Justice Programmes
  • Evidence-based corrections: Identifying what works
    MacKenzie, Doris Crime & Delinquency 46 4 457-471 [2000]
  • Effectiveness of programs to prevent school bullying
    Baldry, Anna Victims and Offenders 2 183-204 [2007]
  • Contemporary Human Behavior Theory: A Critical Perspective for Social Work
    Robbins, Susan - [2012]
  • Bullying at School: What We Know and What We Can Do
    Olweus, Dan - [1993]
  • Authentic Happiness
  • A comparison of four restorative conferencing models, In A restorative justice reader: Texts, sources, context
    Bazemore, G 225-243 [2003]
  • 2012 청소년백서