학급차원의 긍정적 행동지원(PBS)이 발당장애학생의 행동 및 또래의 상호작용행동에 미치는 효과

이인숙 2007년
논문상세정보

' 학급차원의 긍정적 행동지원(PBS)이 발당장애학생의 행동 및 또래의 상호작용행동에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 학급차원의 긍정적 행동지원이 문제행동을 보이는 초등학교 장애학생과 그 또래에미치는 영향
    김미선 40 2 355-376 [2005]
  • 학교차원의 긍정적 행동지원이 장애학생을 포함한 학생들의 문제행동과 학교분위기
    김미선 - [2006]
  • 학교에서의 긍정적 행동지원이 정신지체학생의 문제행동, 대안기술 및 생활방식에 미치는 영향
    김정선 - [2005]
  • 장애영유아를 위한 자연적 중재의 개념과 실행의 구성요소
    이소현 9 1 275-295 [2002]
  • 유아의 문제행동(제2판)
    민성혜 - [2007]
  • Young children with challenging behavior: Issues and considerations for behavior support
    Fox, L 4 208-217 [2002]
  • Using staff and student time engaged in disciplinary procedures to evaluate the impact of school-wide PBS
    Scott, T. M. 6 1 21-27 [2004]
  • The PBS Triangle: Does It Fit as a Heuristic?
    Baker, C. K 7 2 120-123 [2005]
  • Positive behavior supports: Can schools reshape disciplinary practices?
    Safran, S. P 69 3 361-373 [2003]
  • Measuring the impact of positive behavior support
    Kincaid, D 4 2 109-117 [2002]
  • Individualizing functional analysis to assess multiple and changing functions of severe behavior problems in children with autism
    LaBelle, C. A 4 4 231-241 [2002]
  • Functional assessment and program development for problem behavior
  • Essential elements of inservice training in positive behavior support
    Dunlap, G 2 1 22-32 [2000]
  • Determining the meaning of challenging behavior
    Hanline, M. F - [2005]
  • Designing positive behavior support plans
    Bambara, L. M - [1998]
  • Behavior support strategies in early childhood settings: Teachers′ importance and feasibility ratings
    Stormont, M 7 3 131-139 [2005]