“전자상거래 지원 인프라로서의 물류 서비스 품질 요인 및 고객 만족도에 관한 연구 : 한국과 중국 기업 간의 인식 비교”

논문상세정보

' “전자상거래 지원 인프라로서의 물류 서비스 품질 요인 및 고객 만족도에 관한 연구 : 한국과 중국 기업 간의 인식 비교”' 의 참고문헌

  • 제품속성, 가격, 서비스 수준, 광고와 고객만족 및 재구매 의도간의 관계
    채형준 [2006]
  • 전자상거래에서 물류서비스 품질과 고객만족에 관한 연구
    이민호 Asia Pacific Journal of Information Systems 12 4 237-253 [2002]
  • 인터넷쇼핑몰에서 관계지향성 요인이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    유일 Journal of Information Technology Applications & Management 14 2 129-150 [2007]
  • 인터넷 오픈마켓의 서비스품질이 구매후기와 구매의도에 미치는 영향
    서갑성 e-비즈니스연구 11 2 41-60 [2010]
  • 인지된 물류역량이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 실증연구
    이재율 물류학회지 19 1 153-173 [2009]
  • 서비스 상황요인이 서비스품질, 서비스가치, 고객만족과재구매 의도에 미치는 영향
    박종오 서비스경영학회지 8 1 79-110 [2007]
  • 서비스 고객화가 고객만족 및 재구매 의도에 미치는 영향-우체국 맞춤형우편서비스 마케팅 활성화를 중심으로
    김형준 경영경제연구 30 2 55-78 [2008]
  • 물류서비스품질과 관계지향성이 공급사슬성과에 미치는 영향 - 3PL기업의 물류배송품질을 중심으로-
    박이숙 품질경영학회지 37 3 102-122 [2009]
  • 물류 서비스 품질과 고객만족 영향요인
    문장실 한국경영연구논문집 15 1 32-45 [2008]
  • ‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
    박종철 소비자학연구 22 2 179-202 [2011]
  • Una teora conductual de sistemas del desarrollo
    Novark, Gary. Revista Mexicana de Anlisis de la Conducta 1 2 181-196 [1994]
  • The effects of information availability on logistics integra
    Gustin, C. M. Journal of Business Logistics 16 1 1-12 [1995]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, Arjun Journal of marketing 65 2 81-93 [2001]
  • Supply Chain Logistics Management
  • Strategic marketing channel management
  • Service quality: New directions in theory and practice
    Bitner, Mary Jo 72-94 [1994]
  • SERVPERF versus SERVQUAL : Reconciling Performance-Based and Perceptions-Minus-Expectations Measurement of Service Quality
    Cronin, Joseph Jr Journal of Marketing 58 1 125-131 [1992]
  • Logistics research methods : employing structural equation modeling to test for construct validity
    Garver, Michael S. Journal of business logistics 20 1 33-46 [1999]
  • Leading edge logistics competetive positioning for the 1990s: comprehensive research on logistics organization strategy and behavior in North America
  • Evaluating Service Encounters : The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses
    Bitner, Mary Jo. Journal of Marketing 54 2 69-82 [1990]
  • Establishing customer service strategies within the marketing mix
    Sterling, Jay U. Journal of business Logistics 8 1 53-65 [1987]
  • Customer service as an element of the marketing mix : the evaluation of a descriptive model of customer service
  • Customer Service and Distribution Strategy
    Christopher M. P. 32-34 [1992]
  • Consumer evaluations of new technology-based self-service options : An investigation of alternative models of service quality
    Dabholkar, Pratibha A. International Journal of Research in Marketing 13 1 29-51 [1996]
  • Communication and Control Processes in the Delivery of Service Quality
    Zeithaml, Valarie A Journal of Marketing 52 2 35-48 [1988]
  • Cognitive,Affective,and Attribute Bases of the Satisfaction Response
    Oliver, Richard L Journal of Consumer Research 20 3 418-431 [1993]
  • Brand equity : the halo effect measure
    Leuthesser, Lance. European Journal of Marketing 29 4 57-66 [1995]
  • An Investigation into the Determinants of Customer Satisfaction
    Churchill, Gilbert A Journal of Marketing Research 19 4 491-504 [1982]
  • Alternative scales for measuring service quality, A comparative assessment based on psychometric and diagnostic criteria
    Parasuraman, A. Journal of Retailing 52 2-22 [1994]
  • A structural analysis of the effectiveness of buying firms' strategies to improve supplier performance
    Krause, Daniel R. Decision Sciences 31 1 33-55 [2000]
  • A national customer satisfaction barometer: The Swedish experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 1 1-21 [1992]
  • A Model of Distributor Firm and Manufacturer Firm Working Partnerships
    Anderson, James C. Journal of Marketing 54 1 42-58 [1990]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Oliver, Ricard A. Journal of Marketing Research 27 2 460-469 [1980]