호텔기업의 사회적 책임활동에 따른 이미지가 이용가치 및 재방문의도에 미치는 영향

논문상세정보
    • 저자 박종철 이광옥
    • 제어번호 104810209
    • 학술지명 호텔관광연구
    • 권호사항 Vol. 15 No. 2 [ 2013 ]
    • 발행처 한국호텔관광학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 122-142 ( 21쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2013
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 호텔기업의 사회적 책임활동에 따른 이미지가 이용가치 및 재방문의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔이미지의 형성요인에 관한 연구
    권창용 관광학연구 16 1 1-15 [1992]
  • 박사
  • 호텔 이미지 요인이 고객만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향에 관한 연구 -부산지역 특급 호텔을 중심으로-
    이은지 호텔경영학연구 16 4 47-60 [2007]
  • 호텔 뷔페 레스토랑 메뉴품질이 고객가치, 만족, 재방문의도에 미치는 영향
    이종필 호텔관광연구 9 3 79-93 [2007]
  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 관광연구 23 4 81-99 [2009]
  • 호텔 내 혼잡성에 따른 감정지각이 구매행동에 미치는 영향 - 서울시내 특급호텔을 중심으로 -
    박종철 관광연구 24 5 381-399 [2009]
  • 특1급 호텔 웨딩홀의 물리적 환경지각이 고객감정반응, 추천의도에 미치는 영향
    김경한 호텔관광연구 13 4 111-126 [2011]
  • 테마파크 방문객의 혼잡지각이 감정, 쾌락적 가치, 고객 충성도에 미치는 영향
    오은주 [2011]
  • 컨벤션센터 브랜드 이미지 형성 과정: 근거이론을 중심으 로
    이은성 [2010]
  • 지역축제이미지가 관광객의 만족과 재방문의사에 미치는 영향 -영양 반딧불이 축제를 중심으로-
    이재만 한국콘텐츠학회 논문지 8 12 424-432 [2008]
  • 인천지역 호텔의 서비스 품질에 대한 이용객의 태도 및 만족에 관한 연구
    최복수 호텔관광연구 14 3 176-186 [2012]
  • 외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
    정효선 호텔경영학연구 18 6 129-152 [2009]
  • 사회공헌활동을 통한 삼성테스코의 지속가능경영
    김영찬 아시아마케팅저널 10 3 147-168 [2008]
  • 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업 태도에 미치는 영향
    김재희 광고연구 69 33-54 [2005]
  • 기업의 사회적 책임활동과 재무적 성과에 관한 통합적 고찰
    박래규 한국경영학회 2 1 1-38 [2010]
  • 기업의 사회적 책임이 기업 이미지에 미치는 영향 - 차원별 파급효과와 메시지 유형을 중심으로 -
    김성진 아시아마케팅저널 11 4 49-67 [2010]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 2 67-87 [2005]
  • 기업의 사회적 책임, 이미지, 신뢰, 몰입, 고개충성도간의 관계에 대한 연구
    정기한 1-14 [2007]
  • 국내 호텔기업의 윤리경영이 호텔이미지, 이용의도에 미치는 영향
    오세인 [2010]
  • 관광호텔 기업 이미지가 구매행동에 미치는 영향에 관한 연구
    변경아 [1994]
  • 박사
  • 관광산업 조직윤리풍토가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    김난영 관광레저연구 19 4 87-104 [2007]
  • 고객재방문의도 결정요인에 관한연구
    김영구 인제논총 19 1 - [2004]
  • 『서비스마케팅』
    최덕철 - [1995]
  • 박사
  • Zero defections: Quality comes to service
    Reichheld F Harvard Business Review 68 5 105-111 [1990]
  • Whence Customer Loyalty?
    Oliver, R. L Journal of Marketing 63 33-44 [1999]
  • Using a Hierarchy-of-Effects Approach to Gauge the Effectiveness of Corporate Social Responsibility to Generate Goodwill toward the Firm Financial versus Nonfinancial Impacts
    Murray, K. B. Journal of Business Research 38 2 141-159 [1997]
  • The relationship between social and financial performance
    Roman R. Business and Society 38 1 109-125 [1999]
  • The influence of firm behavior on purchase intention - Do consumers really care about business ethics?
    Creyer EH Journal of Consumer Marketing 14 6 421-432 [1997]
  • The Role of Relational Information Processes and Technology Use in Customer Relationship
    Jayachandran, S. Journal of Marketing Management 69 4 177-192 [2005]
  • The Pyramid of Corporate Social Responsibility
    Carroll, A. B. Business Horizons 39-48 [1991]
  • The Influence of a Retailer’s Corporate Social Responsibility Programon Re-conceptualizing Store Image
    Gupta, S. Journal of Retailing and Consumer Service 15 6 516-526 [2008]
  • The Behavioral Consequence of Service Quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 2 31-46 [1996]
  • Satisfaction : A Behavioral Perspective on the Customer
    Oliver, R. L. - [1997]
  • Putting restaurant customers at risk : unsafe food handling as corporate violence
    Walczak, D. International Journal of Hospitality Management 23 1 3-13 [2004]
  • Modeling the trade-off between profits and principles
    Graafland J. De Economist 150 2 129-154 [2002]
  • Measuring Meeting Planner's Preference of Hotel Site Selection: A Hybrid Conjoint
    Hu, C. [1995]
  • Managing then Total customer Experience
    Berry, L. L. Sloan Management Review 43 3 85-89 [2002]
  • Influence of corporate social responsibility on loyalty and valuation of service
    Salmones MMG Journal of Business Ethics 61 4 369-385 [2005]
  • Forget image - It's reputation that matters
    Caudron S. Industry Week 3 2 13- [1997]
  • Factors Influencing Destination Image
    Beeri, A. Analysis of Tourism Research 31 3 657-681 [2004]
  • Does doing good always lead to doing better? Consumer reaction to corporate social responsibility
    Sen S. Journal of the Marketing Research 38 2 225-243 [2001]
  • Do Consumers Expect Companies to be Socially Responsible? The Impact of the Corporate Social Responsibility on Buying Behavioral
    Mohr, L. A. The Journal of Consumer Affairs 35 1 45-72 [2001]
  • Dealer Dependence Levels and Reciprocol Actions in a Channel of Distribution in a Developing Country
    Frazier, G. L. Journal of Marketing 53 50-69 [1989]
  • Customer Satisfaction in The Hotel Industry :Meaning and Measurement
    Barsky,J.D Journal of Hospitality and Tourism Research 16 1 51-73 [1992]
  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A.S. Journal of the Academy Science 22 2 99-113 [1994]
  • Corporate strategic philanthropy
    Freeman HL Vital Speeches of the Day - [1992]
  • Corporate social responsibility, practices, corporate identity, and purchase intention : A dual process model
    David, P. Journal of Public Relations Research 17 3 291-313 [2005]
  • Corporate social responsibility : A theory of the firm perspective
    McWilliams, A. Academy of Management Review 26 1 117-127 [2001]
  • Corporate Social Responsibility: Doing well by Doing Good
    Flack, O. Business Horizons 50 3 247-254 [2007]
  • Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction, and Market Value
    Luo, X. Journal of Marketing 70 4 1-18 [2006]
  • Consumer behavior in tourism
    Moutinho, L. European Journal of Marketing 21 10 5-44 [1987]
  • Consumer Behavior
  • Charitable programs and the retailer - Do they mix
    Ellen PS Journal of Retailing 76 3 393-406 [2000]
  • CSR in Practice: Delving Deep
    Andrew, K. 14-15 [2005]
  • Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
    Fishbein, M. - [1975]
  • Assessing the Dimensionality and Structure of the Consumption Experience : Feeling and satisfaction
    Mano, H. Journal of Consumer Research 20 12 451-466 [1993]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate social performance
    Carroll AB Journal of Management Review 4 4 497-505 [1979]
  • A model of consumer perceptions and store loyalty intention for a supermarket retailer
    Sirohi N Journal of Marketing 74 2 223-245 [1998]