전래동화 스토리텔링을 활용한 한국어교육 방안 - 다문화 및 재외동포 가정 아동을 대상으로
-
-
저자
김영주
-
제어번호
104800534
-
학술지명
새국어교육
-
권호사항
Vol.
0
No.
80
[
2008
]
-
발행처
한국국어교육학회
-
발행처 URL
http://mjkor.cafe24.com/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
97-124
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
전래동화 스토리텔링을 활용한 한국어교육 방안 - 다문화 및 재외동포 가정 아동을 대상으로' 의 참고문헌
-
한국인 부모의 이중언어 교육관-영어권 국가에 일시 체류하는 부모를 중심으로-
조형숙
이중언어학 34 371-398
[2007]
-
-
-
초등학교 전래동화 교육의 논리와 구비문학 교육의 시각: 아동 중심 접근과 이야기 문화의 회복
임성규
한국초등국어교육 34 381-408
[2007]
-
-
-
초등영어교육을 위한 한국 전래동화 영역본의 어휘 연구
박선호
초등영어교육 12 2 39-73
[2006]
-
전래동화를 활용한 한국어 교수-학습 방법 연구
최권진
한국어 교육 17 2 237-266
[2006]
-
전래동화를 활용한 국어과 교육의 창의성 신장 방안 ―초등학교 3학년 국어교과서를 중심으로―
정소영
한국초등국어교육 31 289-316
[2006]
-
재외동포 한국어교육의 오늘과 내일
박갑수
이중언어학 33 363-392
[2007]
-
재미동포의 한국어 교육
이선근
이중언어학 33 445-466
[2007]
-
재대양주 동포의 한국어 교육
홍종선
이중언어학 33 523-548
[2007]
-
재대만 동포의 한국어 교육-대만 한국어 교육 전반적 현황-
채련강
이중언어학 33 495-522
[2007]
-
이야기 만들기(story generation)과제를 통한 초등 저학년 아동의 이야기구성 능력
권유진
언어치료연구 15 3 115-126
[2006]
-
이야기 구조 교육의 의의 탐구
한명숙
청람어문교육 27 183-206
[2003]
-
-
연세말뭉치 1-9를 대상으로 한 현대 한국어의 어휘빈도
-
멘토링을 통한 초임교사 영어수업능력 신장: 스토리텔링을 중심으로
장경숙
초등영어교육 13 2 65-96
[2007]
-
-
동화를 활용한 의사 소통 기능 중심 학습 자료 개발 연구-초등 영어 5·6학년 교과서를 중심으로-
이재근
초등영어교육 13 1 165-193
[2007]
-
다문화가정 자녀의 교육 실태조사 연구 -경상남도 다문화가정 자녀를 중심으로
-
다문화 사회에 따른 한국어 교육의 동향과 과제
우인혜
새국어교육 79 281-310
[2008]
-
-
교사를 통해 본 다문화 가정 유아의 특성 및 교사의 어려움 : 결혼이민자 가정을 중심으로
-
결혼이민자를 위한 한국어·문화 교육방안 연구 -전래동화를 활용하여-
구선희
한국어 교육 19 3 45-64
[2008]
-
-
Young children’'s storybook reading: Longitudinal study of parent-child interaction and children’'s independent functioning
-
Who reads to young children: Identifying predictors of family reading activities
-
What's the story? using the Narrative approach in beginning language classrooms
-
Vocabulary acquisition from listening to stories
-
Using story reading to encourage children' 's conversations
-
-
-
The Storytelling Handbook for Primary Teacher1-2
-
The Practice of English Language Teaching
-
Supporting the narrative development of young children
-
Storytelling With Children
-
Story grammar ability in children with and without language disorder: Story generation, story retelling, and story comprehension
-
Recall of picture books by three-year-old children: Testing and repetition effects in joint reading activities
-
Predictors and outcomes of low-income fathers' reading with their toddlers
-
Picture book reading by mothers and young children and its impact upon language development
-
Parents’' book-reading habits with their children
-
Parent-child book reading as an intervention technique for young children language delays
Dale, P. S.
Topics in Early Childhood Special Education 16 2 -
[1996]
-
Outreach Project for Children with Disabilities. CFDA 84.324R(Language is the Key)
-
Mother-child conversation in different social classes and communicative settings
-
Materials and Methods in ELT-A teacher's guide
-
Literacy and language:Relationships during the preschool years
-
Linking children's connective use and narrative structure(Developing narrative structure)
-
Let’'s talk: Encouraging mother-child conversations during story reading
-
Language use in mother-child and mother-child-sibling interactions
-
Incidental learning of word meanings by kindergarten and first grade children through repeated read aloud events
-
Facilitating First language Development in Young Korean Children Through Parent Training in Picture Book Interaction
Lim, S. L.
Bilingual Research Journal 26 2 -
[2002]
-
Effectiveness of teaching story grammar knowledge to preschool children with language impairment: An exploratory study
Hayward, D.
Child Language Teaching and Therapy 16 3 -
[2000]
-
Education of culturally and linguistically diverse preschoolers: Moving the agenda
Kagan, S.
Early Childhood Research Quarterly 6 -
[1991]
-
Cultural background and storytelling: A review and implications for schooling
McCabe A.
The Elementary School Journal 97 5 -
[1997]
-
Challenges to developmental paradigms: Implications for assessment and treatment
-
Accelerating language development through picture book reading: Replication and extension to a videotape training format
-
Accelerating language development through picture book reading
'
전래동화 스토리텔링을 활용한 한국어교육 방안 - 다문화 및 재외동포 가정 아동을 대상으로'
의 유사주제(
) 논문