호텔직원의 개인 성향에 따른 감정 조절 전략이고객지향성에 미치는 영향-서울과 부산의 특 1 급 호텔을 중심으로-

논문상세정보

' 호텔직원의 개인 성향에 따른 감정 조절 전략이고객지향성에 미치는 영향-서울과 부산의 특 1 급 호텔을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 호텔조직문화와 개인의 가치가 고객지향성과 동기부여에 미치는 영향
    이형룡 관광·레저연구 18 2 151-170 [2006]
  • 호텔산업의 감정노동차원에 관한 연구
    안준수 Tourism Research 19 187-205 [2004]
  • 호텔 직원의 직무관련 개인성향이 주관적 경력성공에 미치는 영향: 사회적 지원의 매개효과를 중심으로
    박슬기 관광학연구 32 4 325-349 [2008]
  • 호텔 직원의 유니폼 만족도, 역할갈등 및 고객지향성간의 관계 연구
    이형룡 관광학연구 29 1 287-308 [2005]
  • 호텔 서비스 인카운터에서 종사원의 신체적 매력요인에 관한 연구
    최승용 Tourism Research 21 43-60 [2005]
  • 호텔 기업의 내부마케팅활동이 종사원의 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향
    한진수 호텔경영학연구 14 3 191-213 [2005]
  • 항공사 기내승무원의 인지된 서번트리더십, 교육훈련 관련요인과 고객지향성 및 자긍심과의 관련성 분석
    이은용 관광연구저널 21 1 83-99 [2007]
  • 판매원의 긍정적 행동유발을 위한 부정적 감정 조절전략에관한연구: 판매원의 개인특성 및 경험감정 유형에 따른 감정조절 전략의 차이
    서문식 마케팅연구 19 1 3-40 [2004]
  • 판매원의 고객지향성에 대한 조직몰입과 적응성의 매개적 역할
    최낙환 마케팅연구 12 2 43-65 [1997]
  • 판매원의 감정부조화와 감정적 고갈이 고객지향성 및 고객의 서비스품질 평가에 미치는 영향
    서문식 마케팅연구 17 4 47-75 [2002]
  • 중요도와 성취도 평가 및 만족도에 관한 연구
    고재윤 호텔관광연구 8 4 47-60 [2006]
  • 종업원의 서비스몰입과 고객지향성이 서비스품질에 미치는 영향 -정규직과 비정규직의 비교를 중심으로-
    서창적 서비스경영학회지 5 3 78-106 [2004]
  • 외식업체 직원의 가격할인에 대한 지각이고객지향성과 서비스 제공수준에 미치는 영향
    이형룡 외식경영연구 9 1 7-25 [2006]
  • 서비스접점에서 발생한 부정적 감정이 고객의 관계단절행동에 미치는 영향
    서문식 마케팅관리연구 11 2 55-80 [2006]
  • 서비스접점에 관한 연구: 동향 및 과제
    박종무 산경연구 5 153-174 [1997]
  • 서비스접점 속성이 호텔 이미지 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
    김홍일 호텔경영학연구 16 3 65-80 [2007]
  • 비정규직여성노동자의 고용구조와 노동통제:백화점 판매직 여성노동자 중심으로
    구미현 [2002]
  • 레스토랑 유형에 따른 레스토랑 서비스 인카운터 품질 평가 수준, 감정적 반응, 고객 만족 및 서비스 충성도 차이 분
    조미나 한국식생활문화학회지 21 5 524-535 [2006]
  • 노인의 성격특성이 주관적 행복감에 미치는 영향: 외-내향성과 신경증적 경향성을 중심으로
    유희정 한국임상심리학회지 6 1 1-8 [1987]
  • 고객접점서비스요인이 고객만족에 미치는 영향 -서울시내 특1급 호텔 레스토랑을 중심으로-
    고재윤 호텔경영학연구 15 2 105-123 [2006]
  • 감정노동의 부정적 영향과 지각된 조직지지의 조절 효과: 호텔 서비스직 종사원을 대상으로
    고동우 관광학연구 25 2 295-314 [2001]
  • What's the Thing to do When You're Feeling Depressed? A Pilot Study
    Rippere,Vicky Behavior Research and Therapy 15 185-191 [1977]
  • Toward the Self-Regulation of Mood: Theory and Research
    Morris, William N Motivation and Emotion 11 215-249 [1987]
  • Toward an adequate taxonomy of personality attributes: Replicated factor structure in peer nomination personalty ratings
    Norman,W Journal of Abnormal and Social Psychology 66 574-583 [1963]
  • Toward an Integrative Model of Affect Regulation: Applications to Social-psychological Research
    Westen,Drew Journal of Personality 62 4 641-647 [1994]
  • The managed heart
  • The Structure of Coping
    Pearlin, Leonard I Journal of Health and Social Behavior 19 2-21 [1978]
  • The Measurements and Conceptualization of Mood Awareness: Monitoring and Labeling One's Mood States
    Swinkels, Alan Personality and Social Psychology Bulletin 21 934-949 [1995]
  • The Influence of Personal Variables on Salesperson Selling Orientation
    O'Hara, Bradaly. S Journal of Personal Selling and Sales Management 11 1 61-67 [1991]
  • The Dimensions, Antecedents and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. Andrew Academy of Management Review 21 4 986-1010 [1996]
  • The Development of Emotion Regulation: Biological and Behavioral Considerations
    Fox,Nathan A Monographs of the society for Research in Child Development 59 2-3 [1994]
  • The Affective Consequences of Service Work
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  • Symptoms of professional burnout: A review of the empirical evidence
    Kahill,S Canadian Psychology 29 284-297 [1988]
  • Society and The Adolescent Self-Image
  • Servicescapes:The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees
    Bitner,Mary Jo Journal of Marketing 56 2 57-71 [1992]
  • Services Marketing
  • Service Provide Job Satisfaction and Customer-oriented Performance
    Hoffman. K. Douglas The Journal of Services Marketing 62 68-78 [1992]
  • Self-regulation of mood: Strategies for changing a bad mood, raising energy, and reducing tension
    Thayer, Robert E Journal of Personality and Social Psychology 65 7 910-925 [1994]
  • Response to Depression and Their Effects on the Duration of Depressive Episodes
    Nolen-Hoeksema,Susan Journal of Abnormal Psychology 100 569-582 [1991]
  • Regulation of Distress and Negative Emotions: A Developmental Review
    Kopp,Claire B Developmental Psychology 25 343-354 [1989]
  • Predictability abd Personalization in the Service Encounter
    Surperenant Carol Journal of Marketing 51 2 86-96 [1987]
  • Planning the service encounter
    Shostak,G.Lynn 243-254 [1985]
  • Perceived Control and the Effects of Crowding and Consumer Choice on the Service Experience
    Hui, Michael K Journal of Consumer Research 18 2 174-184 [1991]
  • Nonverbal Behavior and Self-Presentation
    DePaulo, Bella M. Psychological Bulletin 111 2 203-243 [1992]
  • Motivational Agendas in the Workplace: The Effects of Feelings on Focus of Attention and Work Motivation
    George, Jennifer M Research in Organizational Behavior 18 75-109 [1996]
  • Mood Management: Using Entertainment to Full Advantage
    Zillmann,Dolf 147-171 [1988]
  • Mental Emotional Responsiveness Tockllers' Social-Emotional Competence
    Denham,Susanne A Journal of Child Psychology and Psychiatry 34 715-728 [1993]
  • Marketing Service
  • Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control
    Kotler,Philip - [1994]
  • Losing Cotrola: How and why people fail at self-regulation
  • Learn Optimism
  • Emotion in organization
  • Emotion in The Workpalce: A Reappraisal
    Ashforth, Blake E Human Relations 48 97-125 [1995]
  • Emotion Regulation: A Theme in Search of Definition
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  • Emotion Regulation
    Walden, Tedra A Motivation and Emotion 21 1 7-25 [1997]
  • Dispositional Optimism and Physical Wellbeing: The Influence of Generalized Outcome Expectancies on Health
    Scheier, Michael F Journal of Personality 55 169-210 [1987]
  • Display Rules for Anger, Sadness, and Pain: It Depends on Who in Watching
    Zenman, Janice Child Development 67 957-973 [1996]
  • Describing and measuring emotional responses to shopping experience
    Machleit K. A Journal of Business Research 49 2 101-111 [2000]
  • Coping with Aversive Feelings
    Saarni,Carolyn Motivation and Emotion 21 1 45-63 [1997]
  • Coordinating Responses to Aversive Stimuli: Introduction to a Special Section on the Development of Emotion Regulation
    Dodge,Kenneth A Developmental Psychology 25 339-342 [1989]
  • Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 3 418-430 [1993]
  • Children's Understanding of Verbal and Facial Display Rules
    Gnepp, Jackie Developmental Psychology 22 103-108 [1986]
  • Burnout in Organizational Setting
    Maslach, Christina 133-154 [1984]
  • Asymmetrical Effects of Positive and Negative Events: The Mobilization Minimization Hypothesis
    Taylor,Shelley E Psychological Bulletin 10 1 67-85 [1991]
  • Assessing Coping Strategies: A Theoretically Based Approach
    Carver, Charles S Journal of Personality and Social Psychology 56 267-283 [1989]
  • An Investigation of Positive Affect, Prosocial Behaviors and Service Quality
    Kelley, Scott W Journal of Retailing 73 3 407-427 [1997]
  • After-effects of Job-related stress: Families as victims
    Jackson, Susan E Journal of Occupational Behavior 3 63-77 [1982]
  • Affect and Managerial Performance: A Test of the Sadder-but-wiser Versus Happier-and-smarter Hypotheses
    Staw, Barry M Administrative Science Quarterly 38 56-77 [1993]
  • Adaptive Selling. Conceptualization, Measurement, and Nomological Validity
    Spiro, Rosana L Journal of Marketing Research 27 61-69 [1990]
  • A Role Theory Perspective on Dyadic Interations: The Service Encounter
    Solomon, Michael R Journal of Marketing 49 1 99-111 [1985]