학생 작문의 다니엘 효과와 예상독자 인식의 방법

박영민 2005년
논문상세정보
    • 저자 박영민
    • 제어번호 104785543
    • 학술지명 새국어교육
    • 권호사항 Vol. 0 No. 70 [ 2005 ]
    • 발행처 한국국어교육학회
    • 발행처 URL http://mjkor.cafe24.com/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 73-99
    • 언어 -
    • 출판년도 2005
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 학생 작문의 다니엘 효과와 예상독자 인식의 방법' 의 참고문헌

  • 혐상을 통한 의미 구성과 협동 작문
    107 101-133 [2002]
  • 한 말씀만 하소서
    - [1994]
  • 파놉티콘-정보사회 정보감옥
    - [2002]
  • 텍스트 언어학 입문
    - [1995]
  • 중학교 교육과정 해설(재판)
    Ⅱ - [1999]
  • 쓰기 능력에 따른 쓰기 수행 과정 연구
    - [2000]
  • 사회심리학적 발달 이론
    - [1999]
  • 비고츠키와 교육 : 문화-역사적 접근
    - [1999]
  • 눈먼 시계공
    - [2004]
  • 교육인식론 서설
    - [1998]
  • 교육심리학(제7판)
    - [2004]
  • 과정 중심 비평문 쓰기
    - [2003]
  • 고등학교 교육과정 해설, 국어
    - [2001]
  • 감시와 처벌 감옥의 역사
    - [1994]
  • The Influence of Audience Awareness in Children's Writing of Different Genres : A Case Study of a Second-Grade Class, Celebrating the Voices of Literacy
    35-54 [2001]
  • Taking Critical Stances on Disciplinary Texts
    - [1993]
  • Rhetoric through Media
    - [1997]
  • Problem-Solving Strategies for Writing
    - [1993]
  • Mind in Society The development of higher psychological processes
    - [1978]
  • Matthew Effects in Reading Some Consequences of Individual Differences in the Acquistion of Literacy
    360-407 [1986]
  • Development in Writing Cognitive Processes in Writing
    73-93 [1980]
  • Content Area Reading: Integration with the Language Arts
    - [1998]
  • Can First-Grade Writers Demonstrate Audience Awareness?, Reading Research Quarterly
    Vol. 36 No. 2 184-201 [2001]
  • A Case Study of Small reading/writing/discussion groups George Peabody College for Teachers of Vanderbilt University
    - [1988]