“내부마케팅과 고객지향성의 관계에 있어 조직동일시의 매개효과 -국내 카지노 업체를 중심으로-”
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
“내부마케팅과 고객지향성의 관계에 있어 조직동일시의 매개효과 -국내 카지노 업체를 중심으로-”' 의 참고문헌
호텔종업원의 조직동일시에 영향을 미치는 선행요인
김민주
관광학연구 9 2 133-148
[1996]
호텔 기업의 내부마케팅활동이 종사원의 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향
한진수
호텔경영학연구 14 3 191-213
[2005]
카지노업체 종사원의 직무만족 요인에 관한 연구: 제주지역 호텔 카지노업체를 중심으로
양창식
관광연구 19 1 211-227
[2005]
카지노업의 내부마케팅 요인이 직무태도와 고객지향성에 미치는 영향:서울지역 카지노를 중심으로
윤남수
관광연구저널 22 2 317-334
[2008]
지각된 조직지원, 직무만족, 조직동일시 및 고객지향성의 구조적 영향관계 - 서울시 특1급 호텔을 중심으로 -
박성종
관광연구 27 4 225-245
[2012]
지각된 서비스 분위기와 조직 동일시가 조직시민행동과 서비스 수행에 미치는 영향 - 서울시내 특1급 호텔 종사자를 대상으로 -
이홍재
관광연구 27 3 265-285
[2012]
조직동일시와 직무만족에 영향을 미치는 호텔의 인터널 마케팅 활동요인
이관표
호텔관광연구 5 1 127-143
[2003]
인터널 마케팅 요인이 호텔종사원의 조직몰입, 이직의사에 미치는 영향에 관한 연구
양정영
문화관광연구 5 2 193-213
[2003]
외식기업의 내부마케팅이 내부고객 태도에 미치는 영향: 호텔레스토랑과 패밀리레스토랑을 대상으로
송효분
관광학연구 29 3 357-379
[2005]
여행사 내부마케팅이 창의성에 미치는 영향
이려정
관광연구 25 6 255-274
[2011]
불공정한 고객불평과 불공정한 조직의 처우가 서비스종사자의 친소비자행동에 미치는 영향 - 특급호텔산업을 대상으로 -
박소영
관광연구 27 3 99-122
[2012]
내국인 출입 카지노와 외국인 전용 카지노 종사원의 소진에 관한 비교연구
구효진
호텔관광연구 10 3 246-261
[2008]
기업 내부고객에 대한 세분화전략과 제품정책 결정에 관한연구
공기업에서의 내부마케팅과 고객지향성이 서비스품질과 고객만족에미치는 영향에 관한 연구
정기한
고객만족경영연구 9 1 103-122
[2007]
“내부고객지향성과 시장지향성의 관계에 관한연구”
Using Job Satisfaction and Pride as Internal-Marketing Tool
Arnett, D. B.
The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 2 87-96
[2002]
The role of leaders in internal marketing
The role of job challenge and organizational identification in enbancing creative behavior among employees in the workplace
Carmeli, A.
Journal of Creative Behavior 41 2 75-90
[2007]
The effects of intergroup similarity and goal interdependence on intergroup attitudes and task performance
Brown, R
Journal of Experimental Social Psychology 22 78-92
[1986]
The SOCO Scale- A Measure of the Customer Orientation of Salespeople
Saxe, Robert
Journal of Marketing Research 19 343-351
[1982]
The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological research :Conceptual, Strategic, and Statistical Consideration
Baron, R.M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 1173-1182
[1986]
The Management of Customer-Contract Service Employees: An Empirical Investigation
The Impact of Employee Communication and Perceived External Prestige on Organizational Identification
Smidts, A.
Academy of Management Journal 44 1051-1062
[2001]
The Effect of a Market Orientation on Business Profitability
Social Identity and the Service.Profit Chain
Social Identity Theory and Organization
Service Management and Marketing: Managing the Moments of Truth in Service Competition
Role transitions in organizational life: An identity-based perspective
Perception of Real-Estate Brokers and Buyers: A Sales- Orientation, Customer- Orientation Approach
Organizational identification among virtual workers: The role of need for affiliation and perceived work-based social support
Organizational Image and Member Identification
Organizational Identification: A Meta Analysis
Organizational Commitment and Psychological Attachment: The Effects of Compliance, Identification, and Internalization on Prosocial Behavior
Motivating salesperson customer orientation: Insights from the job characteristics model
Motivating and Groups at Work: A Social Identity Perspective on Leadership and Group Performance
Ellemers, N.
Academy of Management Review 29 3 459-478
[2004]
Marketing for hospitality and tourism
Marketing Services: Competing Through Quality
Market Orientation: The Construct, Research Propositions, and Managerial Implications
Market Orientation and the Learning Organization
Making the Organization Fly: Organizational Identification and Citizenship in Full- Service and Low-Cost Airlines
Kim, P.
Journal of Personnel Psychology 9 3 145-148
[2010]
Loyal From Day One: Biodata, Organizational Identification, and Turnover Among Newcomers
Mael, F.
Personnel Psychology 48 309-332
[1995]
Internal marketing of a service
How Critical is Internal Customer Orientation to Market Orientation?
Conduit, J.
Journal of Business Research 51 1 11-24
[2001]
Foci of Attachment in organizations: A Meta-Analytic Comparison of the Strength and Correlates of Workgroup Versus Organizational Identification and Commitment
Van Dick, R.
Journal of Vocational Behavior 67 3 490-510
[2005]
Foci and correlates of organizational identification
Developing a Market Orientation An Organizational Strategy Perspective
Ruekert, R. W.
International Journal of Research in Marketing 9 3 225-245
[1992]
Creating Customer-Oriented Employees: The Case in Home Health Care
Consumer-Company Identification: A Framework for Understanding Consumers' Relationships with Companies
Beyond self-esteem: Influence of multiple motives on identity construction
Vignoles, V. L.
Journal of Personality and Social Psychology 90 308-333
[2006]
Beauty Is in the Eye of the Beholder: The Impact of Organizational Identification, Identity, and Image on the Cooperative Behaviors of Physicians
Advances in the Internal Marketing Concept: Definition, Syntheis and Extension
Rafiq, M.
Journal of Services Marketing 14 6 449-462
[2000]
'
“내부마케팅과 고객지향성의 관계에 있어 조직동일시의 매개효과 -국내 카지노 업체를 중심으로-”'
의 유사주제(
) 논문