중학생들의 다중지능과 기술적 문제해결력과의 관계

논문상세정보
    • 저자 류승민 최완식 안광식
    • 제어번호 104775355
    • 학술지명 대한공업교육학회지
    • 권호사항 Vol. 30 No. 1 [ 2005 ]
    • 발행처 대한공업교육학회
    • 발행처 URL http://www.kiie.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 37-45
    • 언어 -
    • 출판년도 2005
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 중학생들의 다중지능과 기술적 문제해결력과의 관계' 의 참고문헌

  • 학교진로상담
    - [2000]
  • 진로 교육에 관한 문헌분석 연구
    - [1986]
  • 진로 교육과 진로지도
    - [1986]
  • 중학생의 다중지능과 창의성 및 학업성취도의 관계
    - [2002]
  • 중학생들의 진로유형 및 진로성숙 수준과 다중지능과의 상관관계
    - [2003]
  • 중등학생의 다중지능 분석
    12 151-185 [1998]
  • 실업계고등학생의 직업가치 및 자기효능감과 진로성숙도의 관계
    - [2001]
  • 다중지능이론을 이용한 고등학교 영어 읽기 지도
    - [2003]
  • 다중지능이론에 기초한 진로교육프로그램 개발 연구
    - [2005]
  • 다중지능과 진로의식 발달 연구 - 초등학생을 중심으로 -
    - [2003]
  • 기술교과교육학
    - [2005]
  • Vocational interests of men and women
    - [1943]
  • The theory in practice
    - [1993]
  • The development of vocational attitudes
    4 185-191 [1940]
  • Test Specifications for Problem-solving Assessment
    - [1997]
  • Maturation and vocational guidance
    29 198-201 [1950]
  • Making connections: K-8 worksite learning activity packet
    - [2000]
  • MI 적성진로진단검사 실시요강
    - [2003]
  • Intelligence reframed: Multiple intelligence for the 21st century
    - [1999]
  • How will adult diploma students' awareness of their own intelligences and their participation in activities informed by MI theory affect their career decision-making process?. In S. Kallenbach & J. Viens (Eds.) Multiple intelligences in practice: Teacher research reports from the adult multiple intelligences study(134-143). ERIC, ED453386.
    134-143 [2001]
  • H. Gardner의 다지능 이론의 교육적 적용: 그 가능성과 한계
    12 1 73-100 [1998]
  • Frames of mind Theory of multiple intelligences
    - [1983]
  • Final Report for Validation of Problem-solving Measures
    - [1999]
  • Dimensions and measurement of vocational maturity
    57 3 151-163 [1955]
  • A method for introducing Gardner's theory of multiple intelligence to middle school students
    - [2003]