펜션 웹사이트 품질과 방문 후 행동간의 의사결정 변수의 역할 검증: 매개효과 Vs 조절효과를 중심으로

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' 펜션 웹사이트 품질과 방문 후 행동간의 의사결정 변수의 역할 검증: 매개효과 Vs 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔웹사이트 이용자만족의 결정요인과 웹사이트 성과
    김진강 관광학연구 27 4 271-287 [2004]
  • 호텔 웹사이트 서비스 품질에 관한 연구-이용자들의 특성차이와 만족에 대한 영향을 중심으로-
    이창호 관광연구 17 2 12-233 [2002]
  • 패밀리레스토랑 웹사이트 활성화 전략에 관한 연구-국내 패밀리레스토랑을 중심으로-
    이애주 관광학연구 25 2 315-337 [2001]
  • 패밀리 레스토랑 웹사이트 유용성 평가 차원 도출
    남궁영 관광학연구 28 4 47-65 [2005]
  • 전자상거래의 소비자 구매 행태 분석에 관한 연구-인터넷 쇼핑몰의 구매결정 및 구매지연 인자 분석을 중심으로-
    안승원 [1997]
  • 웹사이트의 계속적 이용에 있어 신뢰와 태도의 매개효과 연구
    이국용 한국경영과학회지 30 2 81-104 [2005]
  • 웹사이트 품질이 인터넷 쇼핑 거래의도에 미치는 영향에 관한 연구: 신뢰와 만족의 매개효과를 중심으로
    박상철 경영과학 21 2 123-143 [2004]
  • 온라인 피드백 메커니즘으로서 상품평 게시판의 지각된 효과성과 신뢰, 만족, 이용의도간의 관계구조분석
    김승운 한국경영과학회지 32 2 53-69 [2007]
  • 여행웹사이트 분석을 통한 웹사이트 운영전략 수립방안
    성남신 [2002]
  • 박사
  • 여행사 웹사이트 신뢰형성이 여행상품구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김성혁 관광연구 22 3 281-300 [2007]
  • 여행 웹사이트의 체험 구성 요인 및 웹사이트 체험의 성과에 관한 연구
    송상연 한국항공경영학회지 5 2 83-104 [2007]
  • 소비자 구매의사결정과정에서의 인터넷 채택 유형: 정보탐색과구매를 중심으로
    송미령 소비자학연구 12 2 119-141 [2001]
  • 관광정보 웹사이트 콘텐츠 특성의 평가와 만족에 관한 연구- 전국 5대 광역시를 중심으로 -
    김남희 호텔경영학연구 11 1 7-34 [2002]
  • 가상점포에서 이미지, 만족, 신뢰 및 충성도간의 구조적 관계에 관한 실증적 연구
    오상현 고객만족경영연구 4 2 3-59 [2002]
  • 가상시장에서의 소비자 재구매의도에 관한 연구
    배병렬 아시아마케팅저널 3 1 30-47 [2001]
  • e-Satisfaction: An Initial Examination
    Szymanski, D.M Journal of Retailing 76 3 309-322 [2000]
  • Toward Terminological,Conceptual,and Statistical Clarity in the Study of mediators and Moderators:Examples From the Child-Clinical and Pediatric Psychology Literatures
    Holmbeck,G.N Journal of Consulting and Clinical Psychology 4 599-610 [1997]
  • The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 1173-1182 [1986]
  • The future eTourism intermediaries
    Buhalis, D. Tourism Management 23 3 207-220 [2002]
  • Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming
    Byrne, B. M. - [2001]
  • Structual equation modeling with Lisrel: Application in tourism
    Reisinger, Y. Tourism Management 20 1 71-88 [1999]
  • On Assuring Valid Measures for Theoretical Models Using Survey Data
    Ping, R. A Journal of Business Research 57 125-141 [2004]
  • Multivariate Data Analysis(5th ed.)
    Hair, J. F. - [1998]
  • Multiple Regression: Testing and interpreting interaction
    Aiken, L. S. - [1991]
  • Moderating and mediating effects in causal models
    Kim, J. Issues in Mental Health Nursing 22 1 637-675 [2001]
  • Mediator of moderators: Temporal stability of intention and the intention-behavior relation
    Sheeran, P. Personality and Social Psychology Bulletin 29 2 205-215 [2003]
  • IPA 기법을 이용한 웹사이트 관광정보 평가
    최화춘 관광연구저널 20 3 303-316 [2007]
  • Exploring the factors associated with web site success in the context of electronic commerce
    Lieu, C. Information & Management 38 23-33 [2000]
  • Electronic Commerce: A Manager's Guide
    Kalakota, R. - [1996]
  • E-Commerce: The Role of Familiarity and Trust
    Gefen, David Omega 28 725-737 [2000]
  • Does the temporal stability of behavioural intentions moderate intention-behavior and past-behavior-future behavior relation?
    Sheeran, P. Personality and Social Psychology Bulletin 25 6 724-730 [1999]
  • Developing and Validating a Multidimensional Consumer- based Equity Scale
    Yoo, B Journal of Business Research 52 1-14 [2001]
  • Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria versus New Alternatives
    Hu, L Structural Equation Modeling 6 1 1-55 [1999]
  • Creating virtual product experience: The role of telepresence
    Klein, L. R. Journal of Interactive Marketing 17 1 41-55 [2003]
  • Consumer behavior (8th ed.)
    Engel, J. F. - [1995]
  • Consumer Trust in a Internet Store: A Cross-Cultural Validation
    Jarvanpaa, Sirkka L. Journal of Computer-Mediated Communication 5 2 - [1999]
  • Causal analysis: Theory and application
    Peyrot, M. Journal of Pediatric Psychology 21 3-24 [1996]
  • Business transformation on the Internet
    Dutta, S. European Management Journal 17 5 466-476 [1999]
  • Applying evaluation criteria to New Zealand government websites
    Alastair, S. G. International Journal of Information Management 21 137-149 [2001]
  • Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. P. - [2003]
  • A proposed research model for appraisal and evaluation of the design quality of web sites in the context of electronic commerce
    Lieu, C. 14-16 [1998]
  • 3C-D-T 비즈니스 웹사이트 평가프레임워크의 응용에 관한 실증적 연구: 쇼핑몰, 증권, 정보검색 사이트를 중심으로
    홍일유 - [2002]