의과대학에서의 교육풍토, 자기주도학습, 그리고 창의적 사고에 대한 고찰: 타 대학 유사전공 학생들과의 비교를 기반으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
의과대학에서의 교육풍토, 자기주도학습, 그리고 창의적 사고에 대한 고찰: 타 대학 유사전공 학생들과의 비교를 기반으로' 의 참고문헌
평생학습 학습성과 평가를 위한 자기주도학습 준비도 검사도구(SDLRS)의 타당성 연구
한지영
공학교육연구 11 4 64-75
[2008]
초등교사들의 교사효능감과 학교조직풍토와의 관계
김아영
교육심리연구 16 3 5-29
[2002]
집단 내 동료평가 결과와 자기주도학습준비도와의 관계 분석: 리더십수업 사례
채수진
한국의학교육 20 4 363-366
[2008]
자기조절학습의 단계와 구성요인의 규명
권성연
교육학연구 41 3 11-273
[2003]
의과대학에서의 교육풍토와 자기주도적 학습태도
천경희
계명의대학술지 28 suppl 90-99
[2009]
의과대학생의 학습양식의 특성과 학업성취와의 관계
김미라
한국의학교육 18 2 133-140
[2006]
의과대학생들의 전문직업성 및 사회에 대한 인식: 의학교육 개선 방안을 위한 연구
김정선
보건과 사회과학 11 85-114
[2002]
의과대학생과 의학전문대학원생 간의 학습성향 차이
윤소정
한국교육 34 3 3-27
[2007]
성적우수집단의 시험불안 수준과 자기주도적 학습태도에 관한 연구- 중학교 1학년 학생을 대상으로 -
신희경
한국교육 33 4 3-31
[2006]
새롭게 시작하는 의료윤리 교육: 윤리교육 교육경험과 교육전후의 가치관의 변화
정유석
한국의학교육 12 1 97-106
[2000]
기업의 조직풍토가 프로그램 평가 결과 활용에 미치는 영향
박소연
인력개발연구 7 2 27-46
[2005]
교육과정 개혁과 학습문화
서경혜
교육과정연구 25 3 155-191
[2007]
Why talk about different ways to grade: the shift from traditional assessment to alternative assessment, in Changing the Way We Grade Student Performance: Classroom assessment and the new learning paradigm
Tomorrow's Doctors: Recommendations on Undergraduate Medical Education
Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
Structural analysis of the self-directed learning readiness scale: A confirmatory factor analysis using Lisrel Modeling. in: Advances inresearch and Practiced in Self-Directed learning
Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice
Self-directed learning: A guide for learners and teachers
Self-directed learning handbook: Challenging adolescent students to excel
School climate in American high schools
Open School/healthy schools
Learning for Tomorrow's World. First Results from PISA 2003
LISREL을 이용한 자기조절학습의 개념화 연구
梁明姬
교육심리연구 16 2 259-290
[2002]
Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning
Educational administration: Theory, research, and practice(3rd ed.)
Development of the self-directed learning readiness scale
Developing Lifelong Learners through Undergraduate Education
Critical thinking skills and success in preclinical courses
Critical thinking and adult education: A conceptual model for developing critical thinking in adult learners
Frisby, D. R.
International Journal for Lifelong Education 10 287-303
[1991]
Creativity in Education and Learning
Creative expertise: A life-span developmental perspective. in: The road to excellence: The acquisition of expert performance in the arts, and science and games
Children's reluctance to seek help with schoolwork
Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. in: Handbook of self-regulation
Adaptors and Innovators: Styles of creativity and problem-solving
Achieving health and educational goals through schools: A study of the importance of the school climate and the students' satisfaction with school
Samdal, O.
Health Education Research 13 3 383-397
[1998]
Achievement goals on the classroom: Students' learning strategies and motivational processes
Ames, C.
Journal of Educational Psychology 80 260-267
[1988]
A Stitch in Time: Self-Regulation and Proactive Coping
21세기에 기대하는 의사상: 전망과 과제
김용일
대한의사협회지 43 1 -
[2000]
'
의과대학에서의 교육풍토, 자기주도학습, 그리고 창의적 사고에 대한 고찰: 타 대학 유사전공 학생들과의 비교를 기반으로'
의 유사주제(
) 논문