모험관광객의 플로우(flow)경험구조:래프팅 참여자를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
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모험관광객의 플로우(flow)경험구조:래프팅 참여자를 중심으로' 의 참고문헌
플로우(Flow) 경험이 구매의도에 미치는 영향
플로우 개념을 이용한 인터넷 환경에서의 소비자 구매의도 결정요인 분석
한상린
마케팅 연구 15 1 184-204
[2000]
지각된 상호작용과 웹사이트 충성도에 관한 연구:매개변수로서 플로우의 역할을 중심으로
김소영
소비자학연구 12 4 185-207
[2001]
전자상거래에서의 지각된 서비스 품질, 관여도, 구매의도와의 관계 분석: 플로우 개념을 중심으로
황인태
국제상학 15 2 423-451
[2000]
인터넷 활용에 있어서 플로우의 선행변수와 결과변수간의 관계에 대한 연구
웹 이용과정에서 플로우(flow) 형성에 관한 이론적 모델 연구
예술축제에서의 몰입: 내재적 동기, 몰입, 재방문의도
여가운동 참가자의 스포츠 참여동기, 각성 추구, 정서의 요인이 스 포츠 몰입행동에 미치는 영향
스노우보더의 통제소재, 여가활동 참여의 위험지각, 정보탐색행동의 관계
모험스포츠 참가자의 몰입경험과 자아효능감의 관계
모험성 레크리에이션에서의 통제소재와 험지각의 관계: 스쿠버다이버를 중심으로
정명희
관광학연구 30 4 27-46
[2006]
모험관광 경험에 따른 플로우 변수 차이 검증
박한식
관광연구논총 16 217-232
[2004]
관광지 웹사이트에서의 플로우(FLOW) 선행변수와 결과변수에 관한 연구
박상현
관광·레저연구 14 3 229-248
[2002]
관광웹사이트와 비관광웹사이트의 플로우 경험구조 비교
고객의 참여행동과 시민행동이 서비스 품질지각과 재구매의도에 미치는 영향
Why people climb, the relationship of participant motives and experience level to mountaineering
Ewert, A.
Journal of Leisure Research 17 3 241-250
[1985]
Validation of the flow theory in an on-site whitewater kayaking setting
Jones, D.
Journal of Leisure Research 32 2 247-
[2000]
Toward a psychology of being
The relationship between life satisfaction and flow in elderly experience of optimal flow in human-computer interaction
Han, S
The Journal of Psychology 128 4 381-391
[1988]
The experience of flow in computer-mediated and in face-to-face group. Proceedings of the twelfth international conference on information system
Testing the adventure model: empirical support for a model of risk recreation participation
Ewert, A
Journal of Leisure Research 21 2 124-139
[1989]
Task Characteristics and the Experience of Optimal Flow in Human-Computer Interaction
Social foundation of thought and action: A Social cognitive theory. Prentice-Hall
Measuring flow experiences in daily life: An examination of the items used to measure challenge and skill
Voelkl, V
Journal of Leisure Research 30 3 380-389
[1998]
Measurement and analysis issues with experience of variance in daily experience using the flow model
Ellis, G
Journal of Leisure Research Arlington: Fourth Quarter 26 4 337-
[1994]
Marketing inHypermedia Computer-Mediated Environments:Conceptual Foundations
Flow: The Psychology of Optimal Experience
Flow in computer-mediated communication
Trevino
Communication Research 19 5 -
[1992]
Flow and the quality of experience during work and leisure, in Csikszentmihalyi and Csikszentmihalyi(Eds), Optimal experience: Psychological Studies of Flow in Consciousness
Finding Flow: The psychology of engagement with everyday life
Evaluating instream flows for recreation: Applying the structural norm approach to biophysical conditions
Beyond Boredom and Anxiety
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모험관광객의 플로우(flow)경험구조:래프팅 참여자를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문