음악 콘텐츠 유료 이용으로의 전환의도에 관한 연구 ; 불법 다운로드 방지책에 대한 인식을 중심으로

논문상세정보

' 음악 콘텐츠 유료 이용으로의 전환의도에 관한 연구 ; 불법 다운로드 방지책에 대한 인식을 중심으로' 의 참고문헌

  • Keaveney, S.M Journal of Marketing 59 - [1995]
  • 정보통신기술이 컨텐츠산업에 미치는 파급효과 분석
    이인찬 - [2000]
  • 저작권 침해로 신고 및 고소된 인터넷 이용자들의 의식과 행동 의도에 관한 연구
    우지숙 한국방송학보 22 2 123-168 [2008]
  • 인터넷 불법 다운로드 행동의 영향요인에 관한 연구 : 한국과 중국 대학생을 중심으로
    장정 [2010]
  • 이질적인 정보기술 사용 환경하에서의 기술수용모델(TAM)에 대한 연구
    김준우 - [2007]
  • 온라인 음악의 확산이 오프라인 음반산업에 미치는 영향에 관한 실증분석
    이종수 - [2004]
  • 국내 온라인 음악 DRM 비호환 현황및 상호 호환을 위한 기술적 접근 현황 분석
    이상오 - [2007]
  • Understanding attitudes and predicting socisa behavior
    Ajzen, I. - [1980]
  • The Effect of Codes of Ethics and Personal Denial of Responsibility on Computer Abuse Judgements and Intentions
    Harrington, S. J. MIS Quarterly - [1996]
  • The Economic Way of Looking at Life
    Becker, S. G Nobel Lectures, Economics - [1992]
  • The Attitude of Managers-T-Be Toward Software Piracy
    Oz, E OR/MS Today 17 4 - [1990]
  • Soft lifting : A Model of Motivating Factors
    Simpson, P. M. Journal of Business Ethics 13 - [1996]
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer
    Oliver, R. L. - [1997]
  • Practising Managers, Perceptions/Attitudes towards Illegal Software Copying
    Shim, J. P. OR/MS Today 16 4 - [1989]
  • Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances
    Newman, J. W. Journal of Marketing Research 10 - [1973]
  • Marketing MAnagement, 9th ed
    Kotler, P. - [1996]
  • Digital piracy: Assessing the contributions of an integrated self-control theory and social learning theory using structural equation modeling
    Higgins, G. E. - [2007]
  • Consumer Intentions to Use a Service Category
    Dorsch, M. J Journal of Services Marketing - [2000]
  • Consumer Behavior 2nd ed
    Engel, J. F. - [1982]
  • A national customer satisfaction barometer: The Swedish experience
    Fornell, C. Journal of Marketing - [1992]
  • A Cognitive Model of Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 - [1980]