소비자의 성격유형에 따른 공정성 인식 차이에 관한 연구

논문상세정보
    • 저자 이광주 류학수
    • 제어번호 104693183
    • 학술지명 고객만족경영연구
    • 권호사항 Vol. 6 No. 1 [ 2004 ]
    • 발행처 한국고객만족경영학회
    • 발행처 URL http://www.kcsma.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 205-228
    • 언어 -
    • 출판년도 2004
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 소비자의 성격유형에 따른 공정성 인식 차이에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 인간행동의 이해
    284-295 [1995]
  • 소비자 행동론
    166- [1999]
  • 고객접점 종업원의 친사회적 행위에 대한 고객지각이 종업원 서비스 품질 평가 고객만족과 고객의 자발적 행위에 미치는 영향
    16 - [2001]
  • ” Journal of Marketing
    6-21 [1992]
  • in Research on Negotiation on Organizations
    43-55 [1986]
  • Theory of Personality
    154-155 [1970]
  • The role of procedural and distributive justice in organizational behavior
    177-198 [1987]
  • The perceived fairness of selection systems Academy of Management Review
    694-734 [1993]
  • The Interpersonal Aspects of ProceduralJustice A New Perspective in Pay Fairness
    580-585 [1990]
  • The Effect of Perceived Justiceon Negative Word-of Mouth and Repatronage Intentions Journal of Retailing
    Blodgett 399-428 [1993]
  • Journal of ConsumerResearch
    323-328 [1982]
  • Fair Service
    109-126 [1996]
  • Defensive Marketing Strategy by Customer Complaint Management Journal of Marketing Research
    337-346 [1987]
  • Customer as Partners inService Delivery Journal of Retailing : Customer as Partners in Service Delivery
    3 383-406 [1997]
  • Consumer Response to Service Failure Influenceof Procedual and Interactional fairness perception Journal of Business Research
    149-163 [1992]
  • Career Assessment and the California Psychological Inventory
    3 101-122 [1995]
  • An Essay on Organizational Citizenship Behavior
    78-92 [1991]
  • A Theory of AllocationPreferences
    167-218 [1980]