음악 교육내용 영역에 따른 유아교사의 교수방법 실제에 대한 연구

논문상세정보
    • 저자 김소향 안경숙
    • 제어번호 104670454
    • 학술지명 음악교육연구
    • 권호사항 Vol. 36 No. - [ 2009 ]
    • 발행처 한국음악교육학회
    • 발행처 URL http://www.kmes.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 29-58 ( 30쪽)
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2009
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 음악 교육내용 영역에 따른 유아교사의 교수방법 실제에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 현직교사를 위한 유아음악교육 프로그램 모형 개발
    장은주 유아교육연구 28 4 147-167 [2008]
  • 학령기전 아동의 유아음악교육에 대한 교사의 인식 연구
    윤소연 [2003]
  • 통합적 음악 감상 교육 활동이 유아의 감성지능에 미치는 영향
    이영미 [2001]
  • 체험적 음악 감상 활동이 유아의 정서지능에 미치는 영향
    김미숙 [2000]
  • 음악 감상 활동이 유아의 음악 능력에 미치는 영향
    문혜연 [2002]
  • 유치원 음악교육에 대한 조사연구
    송병선 [1998]
  • 유치원 음악교육에 관한 실태 분석
    이미경 [2000]
  • 유아음악교육에 관한 교사의 인식과 현황조사
    권종애 [2003]
  • 유아음악교육에 관한 교사의 인식과 현황조사
    권종애 [2002]
  • 유아음악교육 활동자료의 주제별 활용도 및 발달적 적합성 평가
    전인옥 한국방송통신대학교 논문집 30 357-393 [2000]
  • 유아음악교육 실태 조사 분석 연구
    유연주 [2004]
  • 유아를 위한 음악 교육의 이론과 실제
    김명순 - [2002]
  • 유아교육기관의 음악교육활동 실태 분석
    김은옥 [2001]
  • 유아교육기관에서 선호하는 동요의 적합성에 관한 연구-악곡분석을 중심으로-
    임혜정 유아교육연구 24 6 193-211 [2004]
  • 유아 음악교육 활동의 현장 실태 연구
    이영옥 [1999]
  • 유아 음률교육 활동자료
    교육부 - [1996]
  • 박사
  • 악기지도를 중심으로 한 유아음악교육
    양향숙 영진전문대학 논문집 17 97-105 [1995]
  • 소리에 대한 음악과 과학교육 통합 활동이 유아의 음악적 개념에 미치는 영향
    안경숙 음악교육연구 24 24 49-65 [2003]
  • 발달에 적합한 유아노래지도 프로그램
    김소향 - [2006]
  • 동요분석을 통합 통합적 유치원 음악수업모델
    김영연 음악교육연구 16 1-28 [1997]
  • 대학의 유아음악 교육과정과 유아교육기관에서의 음악교육 실태
    윤현진 [2002]
  • 그림악보를 활용한 유아 음악활동이 유아의 리듬개념과 선율개념 형성에 미치는 효과
    송유리 미래유아교육학회지 12 2 1-31 [2005]
  • 개정 유치원 교육과정 해설
  • Your children need music
    Greenberg, M. - [1979]
  • The implication of developmentally appropriate practice for the kindergarten general music classroom.Journal of Research in Music
  • Seeking challenge, finding skill: Flow experience and music education
    Custodero, L. A. Arts Education Policy Review 103 3 3-9 [2002]
  • Music play : Creating centers for musical play and exploration
    Kemple, K. K. Young Children 30-37 [2004]
  • Music in the early years
    Pugh, A. - [1998]
  • Music in the developmentally appropriate integrated curriculum. in : Integrated evelopmentally appropriate curriculum: Birth to age eight
    Kenney, S. H. 103-144 [1997]
  • Music in childhood : From preschool through the elementary grades
  • Music in Childhood
  • Music for young children
    Andress, B. - [1998]
  • Music and movement: A way of life for the young child
    Edwards, L. C. - [2009]
  • Music Characteristics
  • Long-range program goals
    McDonald, D. 15-18 [1993]
  • Leading young children to music
    Haines, B. J. - [2000]
  • Language, movement, and music process connections
    Snyder, S. General Music Today 7 3 4-9 [1997]
  • Issues in music teaching
    Philpott, C. - [2001]
  • Integrated developmentally appropriate curriculum: From theory and research to practice. in : Integrated developmentally appropriate curriculum: Birth to age eight
    Hart, G. H. 1-28 [1997]
  • Developmentally appropriate musical experiences for young children. in : Early childhood creative arts
    Andress, B. 65-73 [1991]
  • Developing teachers for early childhood programs
    Scott-Kassner, C. Music Educators Journal 86 1 19-26 [1999]
  • Cultivating music play: The need for changed teaching actice
    Morin, F. L. General Music Today 14 2 24-29 [2001]
  • Classroom teachers' and music specialists' perceived ability to implement the national standards for music education
    Byo, S. J. Journal of Research in Music Education 47 2 111-123 [1999]
  • An introduction to music in early childhood education
    Greata, J. - [2006]
  • A survey of childhood music education programs in Australia
    Temerman, N. Early Childhood Education Journal 26 1 1-2 [1998]
  • A music learning theory for newborn and young children
    Gordon, E. E. - [1990]