통합교육에 대한 교사와 학부모의 인식에 관한 질적 사례연구

논문상세정보

' 통합교육에 대한 교사와 학부모의 인식에 관한 질적 사례연구' 의 참고문헌

  • 통합교육에 대한 초등학교 장애아동 부모 및 비장애아동 부모 태도 조사 연구
    35 101-118 [2000]
  • 통합교육에 대한 초등학교 일반교사의 태도 분석
    5 99-116 [1998]
  • 통합 학급의 장애 학생에 대한 집단 따돌림 실태 연구
    - [2004]
  • 통합 학급에서 장애 아동에 대한 교사의 인식 및 일반 아동의 수용태도
    - [2000]
  • 통합 교육에 대한 일반 교사의 인식
    41 253-270 [2003]
  • 장애학생의 교육과정적 통합을 위한 일반학교의 학교수준 교육과정 계획 모형
    37 1 199-235 [2002]
  • 장애학생 통합교육에 대한 학부모의 인식 비교
    6 151-169 [1999]
  • 장애유아 통합 교육에 대한 학부모 인식 및 요구 조사
    - [2001]
  • 일반 학급에서 경도장애아의 사회적 수용도
    5 69-84 [1998]
  • 완전 통합 교육의 실현근거와 과제에 대한 특수 교사와 일반 교사의 인식 조사
    22 163-185 [2003]
  • 양적 연구와 질적 연구
    17 2 307-329 [2001]
  • 미국 초중고교 교사들의 통합교육에 대한 태도 비교
    38 1 143-160 [2003]
  • What do three groups of education professionals think
    211-220 [1991]
  • Toward an explication of the construct. In E. L. Meyen Alternatives for teaching exceptional children
    35-54 [1975]
  • Influences of workplace conditions on teachers' job satisfaction
    93 1 39-47 [1999]
  • Including students with special needs: A practical guide for classroom teachers
    - [1996]
  • Curriculum adaptations for students with learning and behavior problems: principles and practices
    - [1997]
  • . 정신지체 특수 학급아동의 통합 교육에 대한 실태 조사연구. 석사학위논문. 대구대학교 교육대학원.
    - [1993]
  • . The special/general education integration initiative for students with specific learning disabilities of program change. Journal of Learning Disabilities. 27
    435-453 [1994]
  • . Teacher's decisiona to transfer from general education. The Journal of Special Education
    496-511 [1982]
  • . A survey of mainstreaming practices. Teacher Education and Special Education. 14
    144-149 [1991]