작문 교육 연구의 새로운 방향

박영민 2007년
논문상세정보

' 작문 교육 연구의 새로운 방향' 의 참고문헌

  • 초등 과학 교육에서 두뇌 연구 방법의 고찰-fMRI 활용법을 중심으로-
    26 1 49-62 [2007]
  • 질적 연구와 양적 연구
    조용환 3-21 [1998]
  • 작문 교육 연구 방법 동향
    26 5-20 [2003]
  • 의미 구성과 표현의 대응, 그리고 필자의 발달
    66 151-171 [2003]
  • 문식성 발달 연구를 위한 학제적 방법론
    67 21-42 [2004]
  • 모더니티와 타자의 현상학
    - [1999]
  • 메타 분석의 이론과 실제
    - [2002]
  • 맥락 중심 문식성 교육 방법론
    이재기 청람어문교육 34 99-128 [2006]
  • 기능 자기공명영상 실험
    유승식 - [2001]
  • 국어교육학 실증적 연구의 종합을 위한 메타분석 방법론
    조재윤 국어교육학연구 22 275-302 [2005]
  • 국어 표현에 대한 초등학생의 쓰기 특성 및 발달 고찰
    23 273-299 [2005]
  • 교육 연구 방법론
    - [1999]
  • 과학과 메타과학
    장회익 - [1990]
  • and the stream of consciousness
    Steinberg 697-712 [1986]
  • Validity and reliability of the experience sampling method The Journal of Nervous and Mental Disease
    & Larson 526-536 [1987]
  • The Development of Writing in Children Pre-K Through Grade 8
    Klein - [1985]
  • The Development of Writing Abilities
    Britton 11-18 [1975]
  • Our Daughter Learns to Read and Write A Case Study from Birth to Three
    Newark - [1984]
  • Implicit writing beliefs and their relation to writing quality
    White, M. J. 30 166-189 [2005]
  • Identifying the organization of writing processes Cognitive Processes in Writing
    Hayes 3-30 [1980]
  • Functional neuroimaging of early cognitive development
    Scerif, G 351-378 [2006]
  • Development in writing Cognitive Processes in Writing
    In Lee W - [1980]
  • A cognitive process theory of writing
    Flower 365-387 [1981]