글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구

정혜승 2010년
논문상세정보

' 글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구' 의 참고문헌

  • 중등학생의 국어 문장 이해도 검정에 관한 연구
    이상태 국어교육연구 22 39-80 [1990]
  • 박사
  • 글의 이독성에 영향을 미치는 요인과 이독성 측정의 유형화에 관한 연구
    심재홍 [1991]
  • 국어과교육과정
  • 국민학교 교과서의 문장 난이도 연구
    임성규 한국초등국어교육 8 77-106 [1992]
  • 교재 기술에서 글의 난이도 측정법 연구
    임성규 한국초등국어교육 9 265-286 [1993]
  • What kind of text-for whom and when? Textual scaffolding for beginning readers
    Brown, K. J. The reading teacher 53 4 292-307 [1999]
  • Tools for matching readers to texts
  • Standards, assessment, and text difficulty. in: What research has to say about reading instruction
    Hiebert, E. H. 337-369 [2002]
  • Selecting books for beginning readers: Children's literature suitable for young readers. in: Bridges to literacy: Learning from reading recovery
    Peterson, B. 119-147 [1991]
  • Readable textbooks, or, selecting a textbook is not like buying a pair of shoes. in: Reading comprehension: from research to practice
  • Qualitative assessment of text difficulty: A practical guide for teachers and writers
    Chall, J. S. - [1996]
  • Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy
    Stanovich, K. Reading research quarterly 21 4 360-407 [1985]
  • Leveled books for readers, grades 3-6: A companion volume to guide readers and writers
    Pinnell, G. S. - [2002]
  • Issues related to text comprehensibility: The future of readability
    Zakaluk, B. L. Revue québécoise de linguistique 25 1 41-59 [1996]
  • Audience and rhetoric
    Porter, J. E. - [1992]