글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구
'
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구' 의 참고문헌
-
중등학생의 국어 문장 이해도 검정에 관한 연구
이상태
국어교육연구 22 39-80
[1990]
-
박사
-
글의 이독성에 영향을 미치는 요인과 이독성 측정의 유형화에 관한 연구
-
-
국민학교 교과서의 문장 난이도 연구
임성규
한국초등국어교육 8 77-106
[1992]
-
교재 기술에서 글의 난이도 측정법 연구
임성규
한국초등국어교육 9 265-286
[1993]
-
-
What kind of text-for whom and when? Textual scaffolding for beginning readers
-
Tools for matching readers to texts
-
Standards, assessment, and text difficulty. in: What research has to say about reading instruction
-
Selecting books for beginning readers: Children's literature suitable for young readers. in: Bridges to literacy: Learning from reading recovery
-
Readable textbooks, or, selecting a textbook is not like buying a pair of shoes. in: Reading comprehension: from research to practice
-
Qualitative assessment of text difficulty: A practical guide for teachers and writers
-
Matthew effects in reading: Some consequences of individual differences in the acquisition of literacy
-
Leveled books for readers, grades 3-6: A companion volume to guide readers and writers
-
Issues related to text comprehensibility: The future of readability
-
'
글 난도(difficulty) 평가를 위한 질적 방법 연구'
의 유사주제(
) 논문