연예인 평판의 척도개발에 관한 연구; 한국, 중국, 싱가포르를 중심으로

논문상세정보

' 연예인 평판의 척도개발에 관한 연구; 한국, 중국, 싱가포르를 중심으로' 의 참고문헌

  • 행정서비스 만족도 측정방법의 타당성 분석 서울시 시민 만족도 평가모델을 중심으로
    - [2003]
  • 한류의 인적 브랜드자산 측정 연구 ― 일본광고에 기용된 한류스타를 중심으로
    - [2005]
  • 한류와 방송 영상 콘텐츠 마케팅
    윤재식 - [2003]
  • 한류가 한국산 제품에 대한 평가 및 구매의도에 미친 영향: 일본시장 사례를 중심으로
    12 1 71-90 [2007]
  • 한류 브랜드자산 측정 및 연관산업효과 연구 보고서
    - [2005]
  • 한국 대중음악 스타의 스타브랜딩 전략에 관한 연구: 개별 대중음악 스타에 대한 사례 분석을 중심으로
    이진만 - [2003]
  • 한국 대중문화 영역의 스타시스템 변화과정에 관한 연구: 매니지먼트와 보조미디어를 중심으로
    - [1996]
  • 퍼스널 스타일의 유형 분석과 이미지 연구: 국내연자연예인을 중심으로
    30 1 137-145 [2006]
  • 패션 감각별 헤어스타일 이미지 메이킹 차트제작에 관한 연구: TV 드라마 여배우 헤어스타일 분석을 통해
    안현경 8 4 141-155 [2004]
  • 텔레비전, 그리고 스타와 스타시스템
    5 31-84 [2001]
  • 조화도와 유명 옹호인의 광고효과: 다양한 상품 유형을 고려하여
    남인용 16 1 171-199 [2001]
  • 유명인 모델의 속성이 광고에 대한 태도에 미치는 영향
    10 2 85-109 [1997]
  • 유명인 광고모델이 특성, 관여도, 정보처리동기와 광고 효과
    29 7-49 [2000]
  • 유명인 광고모델의 사생활에 대한 정보가 광고효과에 미치는 영향
    백형중 - [2002]
  • 유명인 광고모델 속성이 광고태도와 상표태도에 미치는 영향
    8 2 167-182 [1997]
  • 연예인의 인격권 침해유형과 언론소송에 있어서 ‘공적 지위’의 특성에 관한 연구
    이승선 18 3 293-334 [2004]
  • 연예인의 인격권 침해 유형과 언론소송에 있어서 ‘공적지위’의 특성에 관한 연구
    18 3 11- [1999]
  • 연예인 평판이 대중의 귀인성향에 미치는 영향
    - [2006]
  • 연예스타 시스템에 관한 법적 고찰: 전속계약에 대한 공정거래위원회의 시정조치를 중심으로
    - [2003]
  • 스타모델의 이미지가 캐주얼의류 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
    김유진 - [2001]
  • 상품관여도와 Celebrity Endorser의 광고효과 연구 광고연구ꡕ
    문영숙 - [1990]
  • 방송사 평판의 형성요인에 관한 연구
    - [2004]
  • 동아시아에서 한류의 확산과 문제점: 문화와 민족주의를 중심으로
    25집 1 99-126 [2007]
  • 대중음악 분석을 통한 스타 패션의 특징 연구: 청소년이 선호하는 대중음악과 대중 스타를 중심으로
    이동은 - [2001]
  • 기업평판과 CEO 평판의 효과모델 연구: 삼성과 SK를 중심으로
    16 2 125-144 [2005]
  • 기업 아이덴티티, 이미지 및 평판 간의 관계에 대한 상호지향적 접근: 지상파 방송기업(KBS, MBC, SBS)의 내·외부 이해관계자를 중심으로
    - [2006]
  • 광고 메시지 프레이밍의 설득 효과에 관한 연구: 관여도와 정보원의 중개변인을 중심으로
    - [2000]
  • When reputation engenders trust: An empirical investigation in businessꡈtoꡈconsumer electronic commerce
    13 3 196-209 [2003]
  • What's in a name? Reputation Building and Corporate Strategy Academy of Management Journal
    - [1990]
  • To be or not to be credit that is: A model of credibility among competing firms
    13 6 24-33 [1995]
  • The reputational landscape
    1 5-13 [1997]
  • The relationship of reputation and credibility to brand success
    5 1 25-29 [1997]
  • The political economy of bop
    - [1981]
  • The eye of the beholder: the role of corporate reputation in defining conversations
    - [1998]
  • The effect of relationships on reputation and reputation on relationships: A cognitive, behavioral study
    - [2002]
  • The effect of financial and media reputations performance
    1 68-71 [2002]
  • The case of the missing reciprocal influence: Incumbent reputation and the vote
    58 4 1198-1207 [1996]
  • The Reputation Index: Measuring and Managing Corporate Reputation
    21 2 201-212 [2003]
  • The Bell Journal of Economics
    - [1983]
  • Sticky reputation: analyzing a ranking system
    4 1 24-41 [2001]
  • Revealing the corporation. Perspectives on identity, image, reputation
    - [2003]
  • Reputation: realizing value from the corporate image
    - [1996]
  • Reputation in games and markets Theoretic Models of Bargaining
    - [1985]
  • Reputation formalization for an information sharing multiꡈagent System
    18 14 515-534 [2002]
  • Practitioner perceptions of corporate reputation:an empirical investigation
    5 4 224-234 [2000]
  • Phychological aspects of corporate identity, image and reputation
    3 2 240-240 [2000]
  • On bizarreness in the entertainment industry
    9 4 19-30 [1995]
  • Managing reputational risk: curbing threats, leveraging opportunities
    - [2003]
  • Journalist’s evaluation of corporate reputations
    7 2 196-205 [2004]
  • Hypotheses on Reputation: Alliance choices and the shadow of the past
    12 3 40-78 [2003]
  • First impressions: the power of personal style
    16 4 25-28 [1995]
  • Evidence of the effect of trust building technology in electronic markets: premiums and buyer behavior
    26 3 243-268 [2002]
  • Entertainment and Society: audiences, trends, and impacts
    - [2003]
  • Effects of positive reputation systems
    29 2 188-207 [2000]
  • Difficult reputations: Collective memories of the evil, inept, and controversial
    - [2001]
  • Creating corporate reputations: identity, image, and performance
    - [2001]
  • Corporate reputation and sustained superior financial performance
    23 1077-1093 [2002]
  • Corporate image management
    - [1998]
  • Corporate identity: past, present and future
    - [1997]
  • Conceptualizing trust: A Typology and ꡈcommerce customer relationship model
    - [2001]
  • CEO CAPITAL: A guide to building CEO reputation and company success
    - [2002]
  • CATV 홈쇼핑평판 측정을 위한 척도개발과 중요도 분석에 관한 연구: 한국과 중국을 중심으로
    21 1 352-388 [2007]
  • CATV 홈쇼핑 평판지수화에 관한 연구: 5대 홈쇼핑기업을 중심으로
    - [2006]
  • BursonꡈMarsteller
    - [2003]
  • AMOS 구조방정식 모형분석
    - [2006]
  • A reference model for designing effective reputation information systems
    31 5 367-380 [2005]
  • A politician in valloire
    - [1971]
  • A critique of corporatecommunications
    - [1984]
  • 3일 만에 끝낼 수 있는 구조방정식 모델
    - [2003]