연예인 평판의 척도개발에 관한 연구; 한국, 중국, 싱가포르를 중심으로
'
연예인 평판의 척도개발에 관한 연구; 한국, 중국, 싱가포르를 중심으로' 의 참고문헌
-
행정서비스 만족도 측정방법의 타당성 분석 서울시 시민 만족도 평가모델을 중심으로
-
[2003]
-
한류의 인적 브랜드자산 측정 연구 ― 일본광고에 기용된 한류스타를 중심으로
-
[2005]
-
-
한류가 한국산 제품에 대한 평가 및 구매의도에 미친 영향: 일본시장 사례를 중심으로
12 1 71-90
[2007]
-
한류 브랜드자산 측정 및 연관산업효과 연구 보고서
-
[2005]
-
한국 대중음악 스타의 스타브랜딩 전략에 관한 연구: 개별 대중음악 스타에 대한 사례 분석을 중심으로
-
한국 대중문화 영역의 스타시스템 변화과정에 관한 연구: 매니지먼트와 보조미디어를 중심으로
-
[1996]
-
퍼스널 스타일의 유형 분석과 이미지 연구: 국내연자연예인을 중심으로
30 1 137-145
[2006]
-
패션 감각별 헤어스타일 이미지 메이킹 차트제작에 관한 연구: TV 드라마 여배우 헤어스타일 분석을 통해
-
텔레비전, 그리고 스타와 스타시스템
5 31-84
[2001]
-
조화도와 유명 옹호인의 광고효과: 다양한 상품 유형을 고려하여
-
유명인 모델의 속성이 광고에 대한 태도에 미치는 영향
10 2 85-109
[1997]
-
유명인 광고모델이 특성, 관여도, 정보처리동기와 광고 효과
29 7-49
[2000]
-
유명인 광고모델의 사생활에 대한 정보가 광고효과에 미치는 영향
-
유명인 광고모델 속성이 광고태도와 상표태도에 미치는 영향
8 2 167-182
[1997]
-
연예인의 인격권 침해유형과 언론소송에 있어서 ‘공적 지위’의 특성에 관한 연구
-
연예인의 인격권 침해 유형과 언론소송에 있어서 ‘공적지위’의 특성에 관한 연구
18 3 11-
[1999]
-
연예인 평판이 대중의 귀인성향에 미치는 영향
-
[2006]
-
연예스타 시스템에 관한 법적 고찰: 전속계약에 대한 공정거래위원회의 시정조치를 중심으로
-
[2003]
-
스타모델의 이미지가 캐주얼의류 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
-
상품관여도와 Celebrity Endorser의 광고효과 연구 광고연구ꡕ
-
방송사 평판의 형성요인에 관한 연구
-
[2004]
-
동아시아에서 한류의 확산과 문제점: 문화와 민족주의를 중심으로
25집 1 99-126
[2007]
-
대중음악 분석을 통한 스타 패션의 특징 연구: 청소년이 선호하는 대중음악과 대중 스타를 중심으로
-
기업평판과 CEO 평판의 효과모델 연구: 삼성과 SK를 중심으로
16 2 125-144
[2005]
-
기업 아이덴티티, 이미지 및 평판 간의 관계에 대한 상호지향적 접근: 지상파 방송기업(KBS, MBC, SBS)의 내·외부 이해관계자를 중심으로
-
[2006]
-
광고 메시지 프레이밍의 설득 효과에 관한 연구: 관여도와 정보원의 중개변인을 중심으로
-
[2000]
-
When reputation engenders trust: An empirical investigation in businessꡈtoꡈconsumer electronic commerce
13 3 196-209
[2003]
-
What's in a name? Reputation Building and Corporate Strategy Academy of Management Journal
-
[1990]
-
To be or not to be credit that is: A model of credibility among competing firms
13 6 24-33
[1995]
-
The reputational landscape
1 5-13
[1997]
-
The relationship of reputation and credibility to brand success
5 1 25-29
[1997]
-
The political economy of bop
-
[1981]
-
The eye of the beholder: the role of corporate reputation in defining conversations
-
[1998]
-
The effect of relationships on reputation and reputation on relationships: A cognitive, behavioral study
-
[2002]
-
The effect of financial and media reputations performance
1 68-71
[2002]
-
The case of the missing reciprocal influence: Incumbent reputation and the vote
58 4 1198-1207
[1996]
-
The Reputation Index: Measuring and Managing Corporate Reputation
21 2 201-212
[2003]
-
The Bell Journal of Economics
-
[1983]
-
Sticky reputation: analyzing a ranking system
4 1 24-41
[2001]
-
Revealing the corporation. Perspectives on identity, image, reputation
-
[2003]
-
Reputation: realizing value from the corporate image
-
[1996]
-
Reputation in games and markets Theoretic Models of Bargaining
-
[1985]
-
Reputation formalization for an information sharing multiꡈagent System
18 14 515-534
[2002]
-
Practitioner perceptions of corporate reputation:an empirical investigation
5 4 224-234
[2000]
-
Phychological aspects of corporate identity, image and reputation
3 2 240-240
[2000]
-
On bizarreness in the entertainment industry
9 4 19-30
[1995]
-
Managing reputational risk: curbing threats, leveraging opportunities
-
[2003]
-
Journalist’s evaluation of corporate reputations
7 2 196-205
[2004]
-
Hypotheses on Reputation: Alliance choices and the shadow of the past
12 3 40-78
[2003]
-
First impressions: the power of personal style
16 4 25-28
[1995]
-
Evidence of the effect of trust building technology in electronic markets: premiums and buyer behavior
26 3 243-268
[2002]
-
Entertainment and Society: audiences, trends, and impacts
-
[2003]
-
Effects of positive reputation systems
29 2 188-207
[2000]
-
Difficult reputations: Collective memories of the evil, inept, and controversial
-
[2001]
-
Creating corporate reputations: identity, image, and performance
-
[2001]
-
Corporate reputation and sustained superior financial performance
23 1077-1093
[2002]
-
Corporate image management
-
[1998]
-
Corporate identity: past, present and future
-
[1997]
-
Conceptualizing trust: A Typology and ꡈcommerce customer relationship model
-
[2001]
-
CEO CAPITAL: A guide to building CEO reputation and company success
-
[2002]
-
CATV 홈쇼핑평판 측정을 위한 척도개발과 중요도 분석에 관한 연구: 한국과 중국을 중심으로
21 1 352-388
[2007]
-
CATV 홈쇼핑 평판지수화에 관한 연구: 5대 홈쇼핑기업을 중심으로
-
[2006]
-
BursonꡈMarsteller
-
[2003]
-
-
A reference model for designing effective reputation information systems
31 5 367-380
[2005]
-
A politician in valloire
-
[1971]
-
A critique of corporatecommunications
-
[1984]
-
3일 만에 끝낼 수 있는 구조방정식 모델
-
[2003]
'
연예인 평판의 척도개발에 관한 연구; 한국, 중국, 싱가포르를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문