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저자
이학식
김형식
임지훈
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제어번호
104612352
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학술지명
광고연구
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권호사항
Vol.
0
No.
73
[
2006
]
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발행처
한국방송광고공사
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발행처 URL
http://www.kadpr.or.kr/
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자료유형
학술저널
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수록면
185-216
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언어
Korean
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출판년도
2006
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
브랜드 명품성 측정도구의 개발' 의 참고문헌
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호화상품의 개념에 대한 한일 소비자 태도의 비교
9 4 137-149
[1998]
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패션성향과 소비자독특성욕구가 명품구매의도에 미치는 영향
29 2 231-241
[2005]
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패션명품의 상표자산 구성요소에 관한 연구제1보).
28 7 1007-1018
[2004]
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패션명품에 대한 태도 연구
9 6 842-854
[2001]
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패션명품브랜드에 대한 구매행동 연구
27 11 1241-1251
[2003]
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지각된 제품 특성과 과시적 소비성향이 패션명품관여에 미치는 영향
27 2 209-218
[2003]
-
외국 유명 브랜드 구매의 결정요인에 관한 연구
55 7-23
[2002]
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오프라인과 온라인에서의 명품쇼핑채널선택행동 비교 - 20대 여성 소비자들을 중심으로
64 237-258
[2004]
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애고점포에 따른 명품브랜드 소비자의 쇼핑성향 및 점포속성중요도
11 4 474-486
[2003]
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소비자행동^마케팅 전략적 접근
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[2006]
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소비시장 고급화와 기업의 대응
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[2001]
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브랜드 명품화의 3단계 모델
16 1 209-227
[2005]
-
물질주의와 해외 명품브랜드 구매 태도 소비자 자국주의의 조절 효과
28 9 1197-1207
[2004]
-
물질주의 성향과 과시소비 성향이 수입명품선호도에 미치는 영향 대학생 소비자를 중심으로
21 5 1-12
[2003]
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-
명품선호도의 선행변수 및 그 결과에 관한 연구 - 백화점 명품구매 고객을 중심으로 -
23 2 29-51
[2005]
-
명품브랜드 동일시가 브랜드 감정 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
11 1 39-62
[2006]
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-
대중적 명품 브랜드를 만들어라
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[2003]
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냉장고가 ‘예술’을 입다 - LG ‘아트가전’ 첫선
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[2006]
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美 중산층 ‘싸구려 아니면 명품
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[2006]
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” European Journal of Marketing
26-39
[1984]
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-
examining the effects of non-product-related brand associations on status and conspicuous consumption
11 2 67-88
[2002]
-
an experiment on unavailability and product evaluation Journal of Economic Psychology
315-331
[1994]
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-
Using promotional messages to manage the effects of brand and self-image on brand evaluations
13 3 4-18
[1996]
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The world of goods toward and anthropology of consumption
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[1978]
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The market for luxury goods European Journal of Marketing
35-44
[1993]
-
Status consumption in consumer behavior
7 3 41-51
[1999]
-
Prestige brands or luxury brands? an exploratory inquiry on consumer perceptions
1-9
[1999]
-
Personal taste and family face: luxury consumption in confucian and western societies
15 5 423-441
[1998]
-
Measuring perceptions of brand luxury
11 6 484-506
[2004]
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Luxury for the masses
81 4 49-57
[2003]
-
How consumers consume: a typology of consumption practices
22 1-16
[1995]
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Do counterfeits devalue the ownership of luxury brands?
9 7 485-497
[2000]
-
Dimensions of brand personality.
34 347-356
[1997]
-
Cross-cultural perspectives on the dynamics of prestige Journal of Services Marketing
17-24
[1989]
-
Consuming luxury brands the relevance of the ‘rarity principle’
8 2 122-138
[2000]
-
Consumer perceptions of price a means-ends model and synthesis of evidence Journal of Marketing
2-22
[1988]
-
Consumer behavior.
-
[1995]
-
Attitude towards the concept of luxury Asia-Pacific Advanced in Consumer Research
273-278
[1994]
-
A review and a conceptual framework of prestige-seeking consumer behavior
1999 1 484-506
[1999]
-
A means-end chain model based on consumer categorized processes Journal of Marketing
60-72
[1982]
-
). Measuring luxury brands
4 4 251-260
[1996]
'
브랜드 명품성 측정도구의 개발'
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