브랜드 명품성 측정도구의 개발

논문상세정보

' 브랜드 명품성 측정도구의 개발' 의 참고문헌

  • 호화상품의 개념에 대한 한일 소비자 태도의 비교
    9 4 137-149 [1998]
  • 패션성향과 소비자독특성욕구가 명품구매의도에 미치는 영향
    29 2 231-241 [2005]
  • 패션명품의 상표자산 구성요소에 관한 연구제1보).
    28 7 1007-1018 [2004]
  • 패션명품에 대한 태도 연구
    9 6 842-854 [2001]
  • 패션명품브랜드에 대한 구매행동 연구
    27 11 1241-1251 [2003]
  • 지각된 제품 특성과 과시적 소비성향이 패션명품관여에 미치는 영향
    27 2 209-218 [2003]
  • 외국 유명 브랜드 구매의 결정요인에 관한 연구
    55 7-23 [2002]
  • 오프라인과 온라인에서의 명품쇼핑채널선택행동 비교 - 20대 여성 소비자들을 중심으로
    64 237-258 [2004]
  • 애고점포에 따른 명품브랜드 소비자의 쇼핑성향 및 점포속성중요도
    11 4 474-486 [2003]
  • 소비자행동^마케팅 전략적 접근
    - [2006]
  • 소비시장 고급화와 기업의 대응
    - [2001]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델
    16 1 209-227 [2005]
  • 물질주의와 해외 명품브랜드 구매 태도 소비자 자국주의의 조절 효과
    28 9 1197-1207 [2004]
  • 물질주의 성향과 과시소비 성향이 수입명품선호도에 미치는 영향 대학생 소비자를 중심으로
    21 5 1-12 [2003]
  • 명품의 조건
    677 - [2002]
  • 명품선호도의 선행변수 및 그 결과에 관한 연구 - 백화점 명품구매 고객을 중심으로 -
    23 2 29-51 [2005]
  • 명품브랜드 동일시가 브랜드 감정 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    11 1 39-62 [2006]
  • 매스티지 마케팅의 성공비결
    - [2004]
  • 대중적 명품 브랜드를 만들어라
    - [2003]
  • 냉장고가 ‘예술’을 입다 - LG ‘아트가전’ 첫선
    - [2006]
  • 美 중산층 ‘싸구려 아니면 명품
    - [2006]
  • ” European Journal of Marketing
    26-39 [1984]
  • ‘명품대국’ 우뚝 선 차이나
    - [2005]
  • ‘명품’ 불티나게 팔린다
    - [2006]
  • ‘名品’ vs. ‘明品
    - [2003]
  • examining the effects of non-product-related brand associations on status and conspicuous consumption
    11 2 67-88 [2002]
  • an experiment on unavailability and product evaluation Journal of Economic Psychology
    315-331 [1994]
  • ^명품마케팅
    - [2004]
  • Using promotional messages to manage the effects of brand and self-image on brand evaluations
    13 3 4-18 [1996]
  • The world of goods toward and anthropology of consumption
    - [1978]
  • The market for luxury goods European Journal of Marketing
    35-44 [1993]
  • Status consumption in consumer behavior
    7 3 41-51 [1999]
  • Prestige brands or luxury brands? an exploratory inquiry on consumer perceptions
    1-9 [1999]
  • Personal taste and family face: luxury consumption in confucian and western societies
    15 5 423-441 [1998]
  • Measuring perceptions of brand luxury
    11 6 484-506 [2004]
  • Luxury for the masses
    81 4 49-57 [2003]
  • How consumers consume: a typology of consumption practices
    22 1-16 [1995]
  • Do counterfeits devalue the ownership of luxury brands?
    9 7 485-497 [2000]
  • Dimensions of brand personality.
    34 347-356 [1997]
  • Cross-cultural perspectives on the dynamics of prestige Journal of Services Marketing
    17-24 [1989]
  • Consuming luxury brands the relevance of the ‘rarity principle’
    8 2 122-138 [2000]
  • Consumer perceptions of price a means-ends model and synthesis of evidence Journal of Marketing
    2-22 [1988]
  • Consumer behavior.
    - [1995]
  • Attitude towards the concept of luxury Asia-Pacific Advanced in Consumer Research
    273-278 [1994]
  • A review and a conceptual framework of prestige-seeking consumer behavior
    1999 1 484-506 [1999]
  • A means-end chain model based on consumer categorized processes Journal of Marketing
    60-72 [1982]
  • ). Measuring luxury brands
    4 4 251-260 [1996]