유통업자 브랜드와 제조업자 브랜드 제휴에 대한 소비자 반응연구 : 소재 브랜딩을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 조성도 정강옥 박진용
    • 제어번호 104606689
    • 학술지명 ASIA MARKETING JOURNAL
    • 권호사항 Vol. 6 No. 2 [ 2004 ]
    • 발행처 한국마케팅학회
    • 발행처 URL http://www.kma.re.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 3-22
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2004
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 강원대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
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' 유통업자 브랜드와 제조업자 브랜드 제휴에 대한 소비자 반응연구 : 소재 브랜딩을 중심으로' 의 참고문헌

  • 유통업체 상표의 지각된 정보단서가 이의 지각품질 지각희생 및 선호에 미치는 영향
    6 2 19-40 [2002]
  • 유통업체 브랜드와 제조업체 브랜드간 전략적 연계에 관한 연구
    75-88 [2002]
  • 유통업체 브랜드 구매의도 및 선행변수 관계의 지역간 차이
    105-120 [2002]
  • 브랜드 제휴의 유형에 따른 소비자 평가
    32 3 875-905 [2003]
  • The Structure of Value Accounting for Taste
    3-36 [1982]
  • The Moderating Role of Prior Knowledge in Schema-Based Product Evaluation
    23 177-192 [1996]
  • The Moderating Effect of Perceived Risk on Consumers' Evaluations of Product Incongruity: Preference for the Norm
    28 439-449 [2001]
  • The Effects of Ingredient Branding Strategies on Host Brand Extendibility
    66 73-93 [2002]
  • Strategic Brand Management
    - [2002]
  • Strategic Brand Alliances: Implications of Ingredient Branding for National and Private Label Brands
    9 4 214-228 [2000]
  • Schema Congruity as a Basis for Product Evaluation Journal of Consumer Research
    39-54 [1989]
  • Pursuing the Value-Conscious Consumer: Store Brands Versus National Brand Promotions
    65 71-89 [2001]
  • Products with Branded Components: An Approach for Premium Pricing and Partner Selection
    16 146-165 [1997]
  • Models of Concepts
    27-58 [1984]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Dimensions of Consumer Attitude
    310-320 [2003]
  • Journal of Retailing
    72 2 159-185 [1996]
  • Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality Journal of Marketing
    28-36 [1994]
  • Consumer Choice Between Hedonic and Utilitarian Goods
    37 60-71 [2000]
  • Composite Branding Alliances: An Investigation of Extension and Feedback Effects
    33 453-466 [1996]
  • Alternative Models of Cognitive Processes Underlying Consumer Reactions to Conjunction Categories Advances in Consumer Research
    483-488 [1994]