“우리나라 영업 연구의 현재와 미래: 비판적 고찰과 미래 연구방향을 중 심으로,”

박정은 2014년
논문상세정보

' “우리나라 영업 연구의 현재와 미래: 비판적 고찰과 미래 연구방향을 중 심으로,”' 의 참고문헌

  • 판매원의 판매자동화 도구에 대한 혁신저항:기술수용모형 및 판매원 심리 관점
    조성도 아시아마케팅저널 9 4 145-177 [2008]
  • 판매원의 성격과 지각된 고객관계가 판매성과에 미치는 영향
    양병화 소비자학연구 18 1 171-194 [2007]
  • 판매원의 대인애착성향과 관계신념, 적응적 판매와의 관계에 관한 연구
    김상희 마케팅연구 22 2 135-176 [2007]
  • 판매원의 긍정적 행동유발을 위한 부정적 감정 조절전략에관한연구: 판매원의 개인특성 및 경험감정 유형에 따른 감정조절 전략의 차이
    서문식 마케팅연구 19 1 3-40 [2004]
  • 판매원 언어적 메시지의 측면성 효과: 설득지식과 쇼핑목적의 조절효과를 중심으로
    윤성욱 소비자학연구 22 3 297-316 [2011]
  • 자동차 판매점의 영업사원이 지각하는 서비스 분위기의 선행요인과 결과요인에 관한 연구 : 사회교환이론을 중심으로
    정연승 마케팅연구 27 2 85-112 [2012]
  • 자동차 영업점에서 영업직원의 교환관계, 정체성, 고객지향성이 직무성과에 미치는 영향 – 사회교환관계와 사회정체성이론을 중심으로
    정연승 마케팅연구 27 4 171-197 [2012]
  • 영업직원의 솔루션지향성이 영업성과에 영향을 미치는 심리적 프로세스
    전인수 경영학연구 35 5 1565-1588 [2006]
  • 영업성과가 우수한 사원과 낮은 사원의 성과차이에 대한 심층분석
    유창조 아시아마케팅저널 8 2 63-91 [2006]
  • 영업사원의 직무성과, 직무스트레스와 이직의도 간의 인과관계에 대한 실증적 연구 - 직무교육과 전환손실의 조절역할을 중심으로 -
    안광호 아시아마케팅저널 11 3 125-149 [2009]
  • 영업사원의 개별특성, 판매행동양식, 영업성과에 관한 구조적 모형: 기존 모형의 확장
    유창조 마케팅연구 23 1 1-21 [2008]
  • 영업사원과의 관계구축 의도에 영향을 미치는 소비자의 내재적 특성에 관한 연구: 관계적 혜택을 매개변수로
    박찬욱 아시아마케팅저널 11 3 31-56 [2009]
  • 서비스접점에서 판매원 언어적, 비언어적 커뮤니케이션이 고객 감정과 행동의도에 미치는 영향: 정서감염현상을 중심으로
    김상희 소비자학연구 18 1 97-131 [2007]
  • 서비스 접점에서 서비스제공자의 감정부조화 발생요인 및 조절요인에 관한 연구
    김상희 마케팅연구 20 1 111-145 [2005]
  • 서비스 실패와 복구 후의 소비자 반응에 관한 연구: 서비스제공자의 복구노력과 고객-종업원의 친밀감의 역할을 중심으로
    박소진 아시아마케팅저널 9 3 75-115 [2007]
  • 방문판매 영업의 지역거점 구조 개선에 관한 연구 - 공간통계기법을 이용한 매출 분포분석을 중심으로 -
    임현우 마케팅연구 24 4 87-105 [2009]
  • 모든 고객은 판매원의 서비스실패에 대해 분노하는가? : 판매원의 서비스 실패에 대한 고객귀인이 고객의 감정적 반응과 행동적 반응에 미치는 영향
    김상희 마케팅연구 27 2 27-52 [2012]
  • 롯데닷컴 여행사업부의 영업전략
    박상현 Korea Business Review 11 2 149-168 [2008]
  • When Should the Customer Really Be King? On the Optimum Level of Salesperson Customer Orientation in Sales Encounters
    Homburg, Christian Journal of Marketing 75 2 55-74 [2011]
  • The Roles of Market-Based Learning and Customer Orientation in Shaping Effective Selling Behavior and Efforts
    박정은 아시아마케팅저널 11 2 37-52 [2009]
  • The Relationship between Sales Skills and Salesperson Performance: An Empirical Study in the Malaysia Telecommunications Company
    Basir, Mohd Sah International Journal of Management and Marketing Research 3 1 51-74 [2010]
  • The Benefits of Sales Force Automation Explored: An Empirical Examination of SFA Usage on Relationship Quality and Performance
    박정은 아시아마케팅저널 14 4 143-165 [2013]
  • Steering sales reps through cost information: An investigation into the black box of cognitive references and negotiation behavior
    Wilken, Robert International Journal of Research in Marketing 27 1 69-82 [2010]
  • Salesperson Performance: Exploring the Roles of Role Ambiguity, Autonomy and Self-Efficacy
    Pettijohn, Charles E 17 2 15-20 [2012]
  • Salesperson Adaptive Selling Behavior and Customer Orientation: A Meta-Analysis
    Franke, George R Journal of Marketing Research 43 4 693-702 [2006]
  • Sales Organization: Successfully Designing Structures and Processes
    Homburg, Christian Sales Excellence Management for Professionals 93-110 [2012]
  • Relationship between Capability of Salesperson and Organizational Structure and Its effect on performance
    Chung, Dong Seop 1-7 [2008]
  • Relationship Between Salesperson Performance and Understanding of Customer Decision Making
    Weitz, Barton A. Journal of Marketing Research 15 501-516 [1978]
  • Learning Orientation, Working Smart, and Effective Selling
    Sujan, Harish Journal of Marketing 58 39-52 [1994]
  • Knowledge, Motivation, and Adaptive Behavior: A Framework for Improving Selling Effectiveness
    Weitz, Barton A Journal of Marketing 50 174-191 [1986]
  • Improvement of Marketing Capability and Performance through Marketing –Sales Integration
    Chang, Woojung 2007 1-20 [2007]
  • Global mentoring as a means of career development and knowledge creation: A learning based framework and agenda for future research
    Crocitto, M. Career Development International 10 6/7 522-535 [2005]
  • Generating Sales While Providing Service : A Study of Customer Service Representatives' Ambidextrous Behavior
    Jasmand, Claudia Journal of Marketing 76 1 20-37 [2012]
  • Enhancing Salespersons’ Performance:Applying the Concept of Organizational Identification
    성희승 아시아마케팅저널 9 1 1-22 [2007]
  • Effects of Emotional Regulation Processes on Adaptive Selling Behavior and Sales Performance
    김준환 아시아마케팅저널 16 1 71-100 [2014]
  • Drivers of sales performance: a contemporary meta-analysis. Have salespeople become knowledge brokers?
    Verbeke, Willem Journal of the Academy of Marketing Science 39 3 407-428 [2011]
  • Do Bonuses Enhance Sales Productivity? A Dynamic Structural Analysis of Bonus-Based Compensation Plans
    Chung, Doug J Marketing Science 33 2 165-187 [2013]
  • Collectivistic and Individualistic Performance Expectancy in the Utilization of Sales Automation Technology in an International Field Sales Setting
    Baker, David S. Journal of Personal Selling & Sales Management 33 3 277-288 [2013]
  • CRM 활성화를 위한 조직관련 요인에 대한 연구:학습조직이론을 바탕으로
    박찬욱 아시아마케팅저널 6 3 1-26 [2004]
  • Adaptive Selling: Conceptualization, Measurement, and Nomological Validity
    Spiro, Rosann L Journal of Marketing Research 27 61-69 [1990]
  • A comprehensive model and measure of compensation satisfaction
    Williams, M. L. Journal of Occupational and Organizational Psychology 81 4 639-668 [2008]