영재교육에서 역사측정학적 연구방법의 적용가능성 탐색

논문상세정보

' 영재교육에서 역사측정학적 연구방법의 적용가능성 탐색' 의 참고문헌

  • 최근 국내 영재교육 연구의 흐름: 2000~2006년도 연구물 분석
    한기순 영재교육연구 17 2 338-364 [2007]
  • 천재 101
    김정희 - [2011]
  • 제2차 영재교육진흥종합계획(2008-2012)
  • 영재교육의 수직적 연계 현황 및 발전 방안
    이영준 영재와 영재교육 11 3 23-44 [2012]
  • 신지능이론: 인간 지능의 삼위일체 이론
  • 성공지능이론의 구인타당성
    하대현 한국교육학연구 15 1 53-76 [2009]
  • 미국, 영국, 이스라엘, 싱가포르, 한국의 영재교육 담당 교원 양성·임용 및 후속지원에 대한 동향과 교육적 시사
    류지춘 영재와 영재교육 11 1 5-34 [2012]
  • 다중지능의 이론과 실제
    김명희 - [1998]
  • 다중지능사정에 대한 고찰
    정종진 대구교육대학교 초등교육연구논총 17 1 161-198 [2001]
  • Theories of Creativity
    Simonton, D. K. 92-115 [1990]
  • The early mental traits of three hundred geniuses
    Cox, C. - [1926]
  • Presidential greatness : The historical consensus and its psychological significance
    Simonton, D. K. Political Psychology 7 259-283 [1986]
  • Perennial debates and tacit assumptions in the education of gifted children
    Coleman, L. Gifted Child Quarterly 41 3 105-111 [1997]
  • Origins of genius : Darwinian perspectives on creativity
  • Handbook of Gifted Education
    Simonton, D. K. 358-370 [2002]
  • Genius creativity, and leadership : Historiometric inquiries
  • Genius : The natural history of creativity
    Eysenck, H. J. - [1995]
  • Genetic studies of genius (Vol. 1-5)
    Terman, L. M. - [1959]
  • Developmental antecedents of achieved eminence
    Simonton, D. K. Annals of Child Development 5 131-169 [1987]
  • Creative productivity, age, and stress : A biographical time-series analysis of 10 classical composers
    Simonton, D. K. Journal of Personality and Social Psychology 35 791-804 [1977]
  • Childhood Giftedness and Adulthood Genius : A Historiometric Analysis of 291 Eminent African Americans
    Simonton, D. K. Gifted Child Quarterly 52 3 243-255 [2008]
  • Biographical determinants os achieved eminence : A multivariate approach to the Cox data
    Simonton, D. K. Journal of Personality and Social Psychology 35 791-804 [1976]
  • Achieved eminence in minority and majority cultures : Convergence versus divergence in the assessments of 294 African Americans
    Simonton, D. K. Journal of Personality and Social Psychology 74 804-817 [1998]
  • 2012 업무보고(인재대국 진입으로 선진 인류국가 실현)