유아의 발달특성을 고려한 미술관 교육에 대한 탐색:미국의 미술관 사례를 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
유아의 발달특성을 고려한 미술관 교육에 대한 탐색:미국의 미술관 사례를 중심으로' 의 참고문헌
화가의 삶과 작품에 담긴 이야기 들려주기가 유아의 미술감상태도 및 감상능력에 미치는 효과
정미경
유아교육연구 26 2 5-25
[2006]
주요 외국 박물관교육 사례를 통해 본 한국 사립박물관 교육의 개선 방안
최병식
조형교육 29 1 511-544
[2007]
유아를 위한 미술관 교육 프로그램 개발 : 성곡 미술관 사례를 중심으로
어린이를 위한 미술관 교육프로그램 발전방향
정경철
교육연구 18 2 3-22
[2010]
미술비평활동이 유아의 미적 반응 및 표현 능력에 미치는 영향
임수진
아동학회지 20 2 187-204
[1999]
미술관과 소통: 미적발달 단계의 이론적 탐색과 적용
양지연
문화예술교육연구 6 2 1-21
[2011]
미술관 교육프로그램에 대한 고찰 : 어린이 교육프로그램을 중심으로
미술 작품 감상 활동이 유아의 창의성 발달에 미치는 영향
박화윤
아동학회지 22 2 277-290
[2001]
국내외 어린이 대상 미술관교육 프로그램 현황 비교분석
박사
박사
Understanding in an art museum: A case study of interpretations of art by Japanese and American children
The relationship of cognitive style of young children and their modes of responding to paintings
The museum-university connection : Partners in early childhood education art experiences
The indepth approach : Incorporating an art museum program into a pre-primary classroom
The importance of art viewing experiences in early childhood visual arts : The exploration of a master art teacher's strategies for meaningful early arts experiences
Eckhoff, A.
Early Childhood Education Journal 35 463-472
[2008]
The educational roles of the museum
The artistic-aesthetic and curriculum
Talks with teachers of young children: A collection
Talking about art with children: From theory to practice
Professional practices in art museums
박사
Nurturing aesthetic awareness in young children : Developmentally appropriate art viewing experiences
Learning from museums : visitor experiences and the making of meaning
If you don't stop, you don't see anything
How focus of interest in pictures changes with age : A cross-cultural comparison
Jolley, R. P.
International Journal of Behavioural Development 22 127-149
[1998]
Engagement with works of art through dialogue: Providing aesthetic experiences in discussion-based museum education programs and implications for museums in Korea
Early development and education program in public schools, In Approaches to early childhood education
Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8 (3rd Ed.)
Development of understanding of popular graphic art : A study of everyday aesthetics in children, adolescents, and young adults
Lin, S. F.
International Journal of Behavioral Development 26 278-287
[2002]
Creative and mental growth(8th Ed.)
Children’s thinking(4th ed.)
Child development(8th Ed.)
Art and creative development for young children
Art Trek: Looking at art with young children
Chang, E.
International Journal of Education through Art 8 151-167
[2012]
A portrait of an early childhood art teacher. In C. Thompson. The visual arts and early childhood learning
'
유아의 발달특성을 고려한 미술관 교육에 대한 탐색:미국의 미술관 사례를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문