한국판 개정된 시험불안척도에 대한 확인적 요인분석 :대 학생들을 대상으로

조용래 2011년
논문상세정보

' 한국판 개정된 시험불안척도에 대한 확인적 요인분석 :대 학생들을 대상으로' 의 참고문헌

  • 학생들의 시험불안 진단을 위한 도구 개발과정
    김문주 소아 청소년 정신의학 2 32-42 [1991]
  • 조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근
    홍세희 한국심리학회지:임상 19 161-178 [2000]
  • 인지적 특질 시험불안과 실제 시험 동안의 상태불안과의 관계에서 부정적 자동적 사고의 역할
    조성현 20-21 [2007]
  • 시험불안에서 상위인지의 역할: 우울수준, 실수에 대한 완벽주의적 염려, 학습기술 및 학업적 자기 효능감의 영향을 넘어서
    조용래 한국심리학회지 임상 27 3 709-727 [2008]
  • 시험불안,성공-실패 경험 및 자기 지향적 주의가 과제 수행에 미치는 효과
    박순환 [1986]
  • 걱정의 통제 불능성/위험에 대한 부정적 신념과 시험불안의 관계: 경험 회피의 매개역할
    조용래 한국심리학회지 임상 27 4 891-909 [2008]
  • Theory and implementation of EQS: A structural equations program
    Bentler,P.M - [1989]
  • The multidimensionality of test anxiety: A test of different models
    Hodapp, V. Anxiety, Stress, and Coping 10 219-244 [1997]
  • The Test Anxiety Scale: Concept and research, In Stress and anxiety (Vol. 5)
    Sarason,I.G - [1978]
  • Testing for the equivalence of factor covariance and mean structures: The issue of partial measurement invariance
    Byrne, B. M. Psychological Bulletin 105 456-466 [1989]
  • Test Anxiety Inventory. Preliminary professional manual
  • Stress, anxiety, and cognitive interference: Reactions to tests
    Sarason,I.G Journal of Personality and Social Psychology 46 929-938 [1984]
  • On the meaning of the within-factor correlated measurement errors
    Gerbing, D. W. Journal of Consumer Research 11 572-580 [1984]
  • Metacognition and maladaptive coping of components of test anxiety
    Matthews, G. Clinical Psychology and Psychotherapy 6 111-125 [1999]
  • Further refinement and validation of the Revised Test Anxiety Scale
    Benson, J. Structural Equation Modelling 1 203-221 [1994]
  • Evaluation anxiety: A cognitive-attentional construct, In Achievement, stress, and anxiety
    Wine,J 207-209 [1982]
  • Confirmatory factor analysis of the Penn State Worry Questionnaire: Multiple factors or method effects
    Brown,T.A Behaviour Research and Therapy 41 1411-1426 [2003]
  • Applications of covariance structure modeling in psychology: Cause for concern
    Breckler,S.J Psychological Bulletin 107 260-273 [1990]
  • Anxiety: Current trends in theory and research: I
  • Anxiety in academic achievement situations
    Alpert, R. Journal of Abnormal and Social Psychology 61 207-215 [1980]
  • Alternative Ways of Assessing Model Fit, In Testing Structural Equation Models
    Browne, M. W. 136-162 [1993]
  • AMOS 5.0 user's guide
    Arbuckle,J.L - [2003]
  • A Beginner's Guide to Structural Equation Modeling
  • 2nd-order confirmatory factor-analysis of the Reactions to Tests scale with cross-validation
    Benson, J. Multivariate Behavioral Research 27 459-487 [1992]