스마트폰의 기능적 특성이 스마트폰 사용의도에 미치는 영향: 성별에 따른 차이분석
'
스마트폰의 기능적 특성이 스마트폰 사용의도에 미치는 영향: 성별에 따른 차이분석' 의 참고문헌
-
-
패션 제품의 e-CRM에 관한 연구 -성별의 조절 효과
이지현
한국의류학회지 27 7 809-818
[2003]
-
패밀리레스토랑 웹사이트의 서비스품질에 대한 태도가 이용의도와 추천에 미치는 영향
최용석
인터넷전자상거래연구 9 4 221-244
[2009]
-
박사
-
인터넷 쇼핑몰에서의의류제품 구매행동에 관한 연구; 위험지각을중심으로
조영주
한국의류학회지 25 7 1247-1257
[2001]
-
인터넷 뱅킹에 관한 인식이 유용성, 이용용이성, 이용의도에 미치는 영향
박준철
인터넷전자상거래연구 8 2 1-14
[2008]
-
이용자의 성별 세분화에 따른 모바일커머스 수용에 관한 연구
-
실사용자를 중심으로 한 스마트폰 수용 요인에 관한 연구
정준구
e-비즈니스연구 11 4 361-379
[2010]
-
-
스마트폰의 기능적 속성이 채택 결정요인에 미치는 영향
배재권
e-비즈니스연구 9 4 337-361
[2008]
-
-
-
-
성별 차이를 중심으로 본 이러닝 만족도 영향요인에 관한 연구
엄명용
경영학연구 35 1 51-80
[2006]
-
-
모바일 기기의 수용형태와 사용에 관한 연구:PDA 시스템을 중심으로
이선로
경영학연구 34 4 1023-1052
[2005]
-
“무선 인터넷 서비스 수용의 영향
요인에 관한 연구
김인재
InformationSystems Review 3 1 83-101
[2001]
-
e-CRM 활동이 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향-남녀 대학생을 중심으로-
이영주
한국의류학회지 34 8 1277-1289
[2010]
-
Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
-
Trends in Analyzing Access to Information
McCreadie, M
Information Processing and Management 35 1 45-99
[1999]
-
The acceptance and diffusion of the innovative smart phone use: A case study of a delivery service company in logistics
Chen, J. V.
Information &Management 46 4 241-248
[2009]
-
The Smart Phone: A Ubiquitous Input Device
-
The Partial Least Squares Approach to Causal Modeling, Personal Computer Adoption and Use as an Illustration
Barclay, D.
Technology Studies: Special issue onResearch Methodology 2 2 285-324
[1995]
-
The Effect of Perceived Usefulness, Perceived Web Site Quality, and Third Party Recognition on the Purchase Intention in C2C e-Commerce
하성호
인터넷전자상거래연구 9 4 171-198
[2009]
-
Supporting Social Interaction with Smart Phones
Beale, R
IEEE Pervasive Computing 4 2 35-41
[2005]
-
Smartphones as Smart Pedagogical Tools: Implications for Smartphones as U-Learning Devices
Shin, D. H
Computers in Human Behavior 27 6 2207-2214
[2011]
-
Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use Interact, and User Acceptance of Information Technology
-
Moderating effects of job relevance and experience on mobile wireless technology acceptance: adoption of a smartphone by individuals
Kim SH
Information & Management 45 6 387-393
[2008]
-
Gender and e-commerce: An exploratory study
Rodgers, S.
Journal of Advertising Research 43 3 322-329
[2003]
-
Explaining intention to use mobile chat services : Moderating effects of gender
Nysveen, H.
Journal of Consumer Marketing 22 5 247-256
[2005]
-
Evaluating Structural Equation Model with Unobservable Variables and Measurement Error
Fornell,C
Journal of Marketing Research 18 1 116-142
[1981]
-
Dimensions of Self-Efficacy in theStudy of Smart Phone Acceptance
Chen, K
Computer Standards & Interfaces 33 4 422-431
[2011]
-
Diffusion of Innovations: Smartphone and Wireless Anatomy Learning Resources
-
Comparing Internet and Mobile Phone Usage: Digital Divides of Usage, Adoption, and Dropouts
Rice, R. E
Telecommunication Policy 27 8-9 597-623
[2003]
-
Analysis of users and non-users of smartphone applications
-
An Empirical Investigation of the Factors Affecting Data Warehouseing Success
Wixom, B
MIS Quarterly 21 2 17-41
[2001]
-
Acceptance and adoption of the innovative use of smartphone
Park, Y.
Industrial Management & Data Systems 107 9 1349-1365
[2007]
-
A Cross-Cultural Study on Escalation of Commitment Behavior in Software Projects
Keil, M
MIS Quarterly 24 2 299-324
[2000]
'
스마트폰의 기능적 특성이 스마트폰 사용의도에 미치는 영향: 성별에 따른 차이분석'
의 유사주제(
) 논문