성격이 학습몰입에 미치는 영향:자기주도학습을 매개변인으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
최보라
제어번호
104559242
학술지명
청소년학연구
권호사항
Vol.
21
No.
5
[
2014
]
발행처
한국청소년학회
발행처 URL
http://www.kyra.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
247-267
언어
Korean
출판년도
2014
등재정보
KCI등재
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
판매처
'
성격이 학습몰입에 미치는 영향:자기주도학습을 매개변인으로' 의 참고문헌
학습몰입과정의 이론 개발과 확인: 근거이론과 구조방정식모형의 순차적 혼합연구
김진아
교육심리연구 27 1 241-262
[2013]
학습 몰입의 구조: 척도, 성격, 조건, 관여
태권도 참여동기, 학습몰입도 그리고 지속적 참여 의도의 관계
장경로
스포츠과학논집 7 22-31
[2002]
초등학교 고학년용 자기 주도적 학습능력 진단척도의 타당화
청소년 유도 수련생의 참여동기와 참여만족, 몰입도 및 지속적 참여의도와의 관계
김인형
한국스포츠사회학회지 18 3 511-526
[2005]
중학생의 학습몰입 영향 요인 탐색 : 자기결정성 동기, 가족건강성, 또래관계를 중심으로
윤소정
한국교육학연구 18 3 235-259
[2012]
박사
박사
자기결정성 학습동기, 메타인지, 자기주도적 학습능력 및 학습몰입과 학업성취 간의 구조적 관계 분석
자기 주도적 학습능력 척도 개발을 위한 탐색적 시도
노국향
교육과정평가 연구 2 1 27-38
[1999]
웹기반 자기주도적 학습모형의 개발 및 적용에 관한 연구
이재경
교육공학연구 16 2 83-106
[2000]
웹 기반 교육에서 최적몰입경험
허균
컴퓨터교육학회 논문지 6 2 71-79
[2003]
심리적 독립과 자기 주도적 학습의 관계에서 몰입경험의 매개효과
조한익
청소년학연구 18 5 109-134
[2011]
성인용 학습몰입 척도 개발 및 타당화
김아영
교육심리연구 24 1 39-59
[2010]
성격의 위계 구조 모형 연구
송인섭
교육평가연구 19 2 1-20
[2006]
성격유형과 자기주도학습능력의 관계
신영애
한국심리유형학회 13 25-44
[2006]
동기요인과 자기주도학습의 관계에서 학습몰입의 매개효과 분석
교사-학생관계 및 학습동기와 학습몰입간의 구조적 관계
고등학생의 자기조절 학습 모형의 구조분석
송인섭
교육심리연구 13 3 71-91
[1999]
Toward an adequate taxonomy of personality dimensions and the process of instructional departure
Norman, W. T.
Contemporary Educational Psychology 23 3 233-256
[1963]
The relationship between immediate communication, flow, and motivation to continue learning and to integrate technology
The interaction between structure in learning materials and the personality the of learners
The development of markers for the Big-Five structure
The adult's learning projects
Talented teenagers the roots of success and failure
Self-regulated learning and academic achievement : An overview
Self-direction for lifelong learning: A comprehensive guide to theory and practice
Self-directed learning: A guide for learners and teachers
Punished by rewards: The trouble with gold stars, incentive plans, A's, praise, and other bribes
Professional Mannual, : Revised NEO Personality Inventory(NEO-PI-R)and NEO five-factor inventory(NEO-FFI). Psychological Odessa
Professional Development as Transformative Learning
Personality types and computer assisted instruction in a self-paced technical training environment
Personality tests and measurements. In Patterns for modern living
Personality Psychology in Europe, Vol 7
Multivariate Cata Analysis
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
Manual: A guide to the development and use of the Myers-Briggs Type Indicator
Happiness and creativity: Going with the flow
Handbook of Positive Psychology
Flowinweb-based instructional activity:An exploratory research project
Chan, T. S.
International Journal of Educational Telecommunications 5 3 225-237
[1999]
Flow: The Psychology of Optimal Experience
Flow and Happiness in Later Life: An Investigation into the Role of Daily and Weekly Flow Experiences
Facilitators and outcomes of student engagement in a college setting
Steele, J. P.
Journal of Psychology : Interdisciplinary and Applied 143 5-27
[2009]
Development of the self-directed learning readiness scale
Development and validation of an instrument to identify self-directed continuing learners
Oddi, L F.
Adult Education Quarterly 36 97-107
[1986]
Creativity: Flow and the psychology discovery and invention
Consistency of the factorial structure of personality ratings from different sources
Fiske, D. W.
Journal of Abnormal and social psychology 44 329-344
[1949]
Child's personality and perception of parental relationship as correlates of optimal experience
Mesurado, B.
Journal of Happiness Studies 14 1 199-214
[2013]
Beyond Boredom and Anxiety: Experiencing Flow in Work and Play
Becoming adult: How teenagers prepare for the world of work
Becoming a self-regulated learner : Which are the key subprocesses
An investigation of the relative effectiveness of three methods of utilizing laboratory activities in elected topics og juniot college mathematics(Doctoral dissertation, University if Florida)
'
성격이 학습몰입에 미치는 영향:자기주도학습을 매개변인으로'
의 유사주제(
) 논문