학교폭력 피해유형이 학교적응에 미치는 영향: 대인관계의 조절효과
'
학교폭력 피해유형이 학교적응에 미치는 영향: 대인관계의 조절효과' 의 참고문헌
-
한국 아동․청소년 패널조사 2010 Ⅱ 사업보고서
-
-
학급 내 집단 괴롭힘에 대한 담임교사의 경험과 개입과정에 대한 연구
방기연
한국심리학회지:일반 28 1 167-188
[2009]
-
학교폭력피해 청소년의 학교적응에 관한 연구 -탄력모델을 이용하여-
이은희
청소년복지연구 13 4 71-89
[2011]
-
-
학교폭력 피해아동의 학교적응유연성과 관련된 보호 요소 탐색
이희영
인문학논총 11 2 83-102
[2006]
-
학교폭력 피해아동의 학교적응과 보호요인
성지희
아동학회지 28 5 1-18
[2007]
-
학교폭력 피해 청소년의 정신건강 영향 요인 연구 -탄력성 모델을 이용하여-
이은희
청소년복지연구 13 2 149-171
[2011]
-
-
-
-
-
-
-
-
초등학생의 사회역량 발달에 영향을 미치는 개인 및 학교 요인 탐색 : 학습문화와 학교폭력을 중심으로
박종효
교육학연구 52 1 89-116
[2014]
-
-
초등학교 또래괴롭힘 피해 아동의 학교적응유연성에 관한 연구
김예성
한국아동복지학 23 65-97
[2007]
-
-
청소년의 학교적응에 영향을 미치는 요인 분류
이원이
열린교육연구 17 4 89-118
[2009]
-
-
-
-
-
집단따돌림 피해경험과 학교적응간의 관계 : 교사-학생 관계의 조절효과
선우현정
청소년학연구 21 1 149-166
[2014]
-
집단따돌림 피해 중학생의 학교적응에 관련된 위험인자와 보호인자
안정숙
신경정신의학 40 6 1166-1173
[2001]
-
집단괴롭힘의 가해와 피해행동에 영향을 미치는 사회적, 심리적 변인들
김혜원
한국심리학회지 : 사회 및 성격 14 1 45-64
[2000]
-
-
-
-
-
업무부담과 학교지원이 교사의 학교폭력 대처효능감에 미치는 영향 - 교사․학생 간의 지지성의 매개효과와 담임유무의 조절효과를 중심으로
신성자
사회과학연구 28 2 273-298
[2012]
-
아동의 또래괴롭힘, 사회적 유능감과 학교적응의 관계
강수령
동아교육논총 27 161-179
[2001]
-
-
실직가정 청소년의 적응유연성 증진을 위한 프로그램 개발 및 효과성 평가
박현선
한국아동복지학 8 35-58
[1999]
-
-
또래아동의 비행행동이 피해아동의 삶의 질에 미치는 영향과 그 개선방안
이봉건
한국심리학회지 : 임상 20 3 413-441
[2001]
-
-
근거이론으로 접근한 학교폭력 피해학생의 학교 적응과정
이진숙
청소년복지연구 14 1 333-358
[2012]
-
-
교사가 지각하는 학교업무환경과 학생의 개인특성이 신체적, 비신체적 또래폭력 피해경험에 미치는 영향
신성자
학교사회복지 19 141-172
[2010]
-
괴롭힘의 예방과 개입:학교에서 어떻게 도울 것인가
-
-
“학교폭력 피해자의 학교적응에 관한 연구: 보호요인을 중 심으로”
-
-
Willing to intervene in bullying episodes among middle school students : Individual and peer-group influences
-
Twenty years’ research on peer victimization and psychosocial maladjustment : A meta-analytic review of cross-sectional studies
-
The role of teachers in bullying : The relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to deduce bullying
Veenstra, R.
Journal of Educational Psychology 106 1135-1143
[2014]
-
Teachers’ victimization related beliefs and strategies : Associations with students’ aggressive behavior and peer victimization
-
Teacher characteristics and peer victimization in elementary schools : A classroom-level perspective
Oldenburg, B.
Journal of Abnormal Child Psychology 43 1 33-44
[2014]
-
Subtypes, severity, and structural stability of peer victimization : What does latent class analysis say?
-
Social motivation: Understanding children’s school adjustment
-
Social development: Relationships in infancy, childhood, and adolescence
-
Relationship between peer victimization and school adjustment in sixth-grade students : Investigating mediation effects
Wei, H. S.
Violence and Victims 19 5 557-571
[2004]
-
Prevalence estimation of school bullying with the Olweus Bully/Victim Questionnaire
-
Peer victimization and academic adjustment among early adolescents : Moderation by gender and mediation by perceived classmate support
Wang, J.
Journal of School Health 82 386-392
[2011]
-
Ordinary magic: Resilience processes in development
-
Moderation in management research : What, why, when, and How
-
Joint trajectories of bullying and peer victimization across elementary and middle school and associations with symptoms of psychopathology
-
Handbook of psychology, 7: Educational psychology
-
Handbook of peer interactions, relationships, and groups
-
Cross-national consistency in the relationship between bullying behaviors and psychological adjustment
Nansel, T. R.
Archives of Pediatric and Adolescent Medicine 158 730-736
[2004]
-
Contribution of teacher-child relationships to positive school adjustment during elementary school
-
Chronicity and instability of children’s peer victimization experiences as predictors of loneliness and social satisfaction trajectories
-
Bullying victimization/perpetration in childhood and later adjustment : Findings from a 30 year longitudinal study. Journal of Aggression
-
Bullying at school : What we know and what we can do
-
Aggressive/Victim subtypes and teacher factors in first grade as risk factors for later mental health symptoms and school functioning
Park, J. H.
Asia Pacific Educational Review 7 108-119
[2006]
-
Active defending and passive bystanding behavior in bullying : The role of personal characteristics and perceived pressure
Pozzoli, T.
Journal of Abnormal Child Psychology 38 815-827
[2010]
-
A longitudinal analysis of patterns of adjustment following peer victimization
'
학교폭력 피해유형이 학교적응에 미치는 영향: 대인관계의 조절효과'
의 유사주제(
) 논문