자기조절학습과 학업성취도간 관계에 서 사회심리적 환경의 매개효과:종단연구를 중심으로
-
-
저자
전훈
조현진
조형대
-
제어번호
104557704
-
학술지명
청소년학연구
-
권호사항
Vol.
17
No.
5
[
2010
]
-
발행처
한국청소년학회
-
발행처 URL
http://www.kyra.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
171-192
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
자기조절학습과 학업성취도간 관계에 서 사회심리적 환경의 매개효과:종단연구를 중심으로' 의 참고문헌
-
한국 청소년의 일탈행동 형성과정에 대한 종단분석: 심리적, 관계적, 그리고 사회적 접근
박영신
한국심리학회지: 사회문제 13 1 1-41
[2007]
-
-
-
초등아동의 자기조절학습에 관여하는 인지 및 동기의 개인차 연구
박승호
교육심리연구 13 4 425-454
[1999]
-
청소년의 인터넷중독과 개인적, 가족적 변인간의 연구: 시간에 따른 변화와 상호 연관성
이수진
교육심리연구 19 4 1179-1197
[2005]
-
청소년의 성과 연령에 따라 자아정체감 발달에 영향을 미치는 생태학적 변인들의 구조분석
박아청
교육학논총 20 2 255-281
[2000]
-
-
중등교사의 실천적 교수역량에 대한 자기평가와 전문가평가의 비교 연구
황은희
교육평가연구 21 2 53-74
[2008]
-
-
-
자기조절 학습기능 훈련이 초등학교 4학년 학생의 학습기능 습득과 학업성취에 미치는 영향
장희진
교육학연구 40 6 145-165
[2002]
-
수학성취 수준별 집단의 성취도와 학습전략 사용 및 변화에 대한 자기조절학습 훈련 프로그램의 효과
김아영
교육심리연구 19 3 677-698
[2005]
-
또래에 의한 괴롭힘이 청소년의 자아존중감에미치는 영향에 관한 단기 종단적 연구: 애착 및 우정관계의 역할
최미경
아동학회지 21 3 85-105
[2000]
-
다변량 고차잠재 성장모형을 이용한 내외통제성과 학업성취의 종단관계 분석
홍세희
교육평가연구 17 2 131-146
[2004]
-
구조방정식 모형에 있어서 적합도 선정기준과 그 근거
홍세희
한국 심리학회지: 임상 19 161-177
[2000]
-
-
교사-학생 관계 척도 개발 및 타당화
지은림
교육평가연구 16 2 25-41
[2003]
-
고등학생의 학업성취와 학업적 자기효능감, 지각된 교사기대, 가정환경요인 간의 관계 연구
신종호
아동교육 15 1 5-23
[2006]
-
가정환경, 학교환경, 자아존중감이 청소년의 자아정체감 형성에 미치는 영향 - 제주도 청소년을 중심으로
이차선
백록논총 2 109-138
[2000]
-
-
The teaching of learning strategies, In Handbook of research on teaching
-
The role of motivation in promoting and sustaining self-regulated learning
Pintrich, P. R.
International Journal of Educational Research 31 6 459-470
[1999]
-
The moderator–mediator variable distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical considerations
Baron, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 1173-1182
[1986]
-
The development of achievement task values: A theoretical analysis
-
The School Attitude Assessment Survey-Revised : A new instrument to identify academically able students who underachieve
McCoach, D. B.
Educational and Psychological Measurement 63 414-429
[2003]
-
Teaching learners to be self-directed
Grow, G. O.
Adult Education Quarterly 41 3 125-149
[1991]
-
Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
-
Structural Model of the Effects of Poverty on Externalizing and Internalizing Behaviors of Four-to Five-Year-Old Children
-
Some new results on indirect effects and their standard errors in covariance structure models. in: Sociological methodology
-
Socioeconomic status and child development
-
Significance of peer relationship problems in childhood
-
Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance
Furrer, C.
Journal of Educational Psychology 95 1 148-162
[2003]
-
Self-esteem and adolescent problems: Modeling reciprocal effects
-
Self-efficacy: The exercise of control
-
Self-efficacy and cognitive skill learning
Schunk, D. H.
Research on motivation in education: Goals and cognitions 3 13-44
[1989]
-
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being
-
Role of self-efficacy and self-concept beliefs on mathematical problem solving: a path analysis
Pajares, F.
Journal of Educational Psychology 86 193-203
[1994]
-
Principles and Practice in Reporting Structural Equation Analyses
-
Political Socialization in High School: A Study of Contradictory School Messages. Student Mediation and Political Attitudes
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Motivation in the classroom: reciprocal effects of teacher behavior and student engagement across the school year
-
Modeling multivariate change. in: Modeling Longitudinal and Multiple-Group Data: Practical Issues, Applied Approaches, and Specific Examples
-
Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
-
Full information estimation in the presence of incomplete data, in: Advanced structural equation modeling: Issues and techniques
-
Evaluating model fit. In R. H. Hoyle (Ed.), Structural equation modeling: Concepts, issues and applications
-
Direct and indirect longitudinal effects of parental involvement on student achievement: Second-order latent growth modeling across ethnic groups
Hong, S.
Journal of Educational Psychology 97 1 32-42
[2005]
-
Dimensions of academic self-regulation: A conceptual framework for education
Zimmerman, B. J.
Self-regulation of learning and performance: Issues and educational applications 1 3-21
[1994]
-
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
-
Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria versus New Alternatives
Hu, L
Structural equation modeling 6 1-55
[1999]
-
Classroom and developmental differences in a path model of teacher expectancy effects
-
Becoming a self-regulated learner: An overview
-
Becoming a self-regulated learner : Which are the key subprocesses
-
Alternative Ways of Assessing Model Fit, In Testing Structural Equation Models
-
A reliability coefficient for maximum likelihood factor analysis
-
A manual for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ)
-
A Model of the Relationship between Teacher and Student Perceptions of Classroom Interactions. California
'
자기조절학습과 학업성취도간 관계에 서 사회심리적 환경의 매개효과:종단연구를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문