우수동기 집단의 심리적 특성 및 자기조절학습 변화 탐색; 성취목표지향성을 기반으로
-
-
저자
양명희
정윤선
-
제어번호
104557513
-
학술지명
청소년학연구
-
권호사항
Vol.
19
No.
7
[
2012
]
-
발행처
한국청소년학회
-
발행처 URL
http://www.kyra.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
191-214
-
언어
Korean
-
출판년도
2012
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
우수동기 집단의 심리적 특성 및 자기조절학습 변화 탐색; 성취목표지향성을 기반으로' 의 참고문헌
-
학습 성격 유형 및 전공 만족도에 따른 학업성취 관련 변인에 관한 연구
이경아
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 16 1 107-121
[2004]
-
-
학년 및 성별에 따른 자기규제학습수준과 학업성취 및 지능과의 관계
-
중학생의 학업성취 정도에 따른 자기조절학습의 차이 탐색
김소영
중등교육연구 60 1 243-264
[2012]
-
중다목표관점에서의 성취목표와 자기조절 학습전략 사용간의 관계
한순미
교육심리연구 17 3 291-312
[2003]
-
중·고생의 학업성취 결정요인으로서 사고양식, 학습동기, 교과흥미, 학습전략간의 관계모형
윤미선
교육심리연구 18 2 161-180
[2004]
-
중·고등학생의 자기 주도 학습 능력 향상 방안 연구
-
자기조절학습의 발달을 위한 동기적 요인의 역할
박승호
교육심리연구 17 1 55-70
[2003]
-
-
-
-
우리나라 학생들이 경험하는 학업상황의 정서 연구
김은진
교육심리연구 25 3 501-521
[2011]
-
-
-
성취목표지향성의 안정성 검토
양명희
교육심리연구 26 1 251-270
[2012]
-
성취목표지향성 프로파일에 따른 중학생의 학습기술과 학업성취도의 차이
신현숙
교육학연구 48 2 45-66
[2010]
-
-
-
-
-
The social-cognitive model of achievement and the 2×2 achievement goal framework
Cury, F.
Journal of Personality and Social Psychology 90 667-679
[2006]
-
The role of goal orientation in self-regulated learning, In Handbook of self-regulation: Theory, research and applications
-
The development and validation of scales assessing students’ achievement goal orientation
Midgley, C.
Contemporary Educational Psychology 23 2 113-131
[1998]
-
The Development of self-regulated learning
-
Students’ goals, self-efficacy, self-handicapping, and negative affective responses : An australian senior school student study
Smith, L.
Contemporary Educational Psychology 27 3 471-485
[2002]
-
Student differences in self-regulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
-
Self-regulated learning and academic achievement : An overview
-
Revision of achievement goal theory: Necessary and illuminating
-
Performance-approach goals: Good ofr what, for whom, under what circumstances, and at what cost?
Midgley, C.
Journal of Educational Psychology 93 77-86
[2001]
-
Perfectionism and achievement goals in young Finnish ice-hockey players aspiring to make the Under-16 national team
Stoeber, J.
Journal of Sports Sciences 27 1 85-94
[2008]
-
Multiple goals, multiple pathways: The role of goal orientation in learning and achievement
Pintrich, P.R
Journal of Educational Psychology 92 544-555
[2000]
-
Motivational precesses affecting learning
-
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance
-
Motivation in education: Theory, research and applications
-
Motivation and education : The self-determination perspective
-
Introduction to Research in Education
-
Intrinsic and extrinsic motivation: The search for optimal motivation and performance
-
Individual differences in achievement goals : A longitudinal study of cognitive, emotional, and achievement outcomes
-
Developmental aspects of self-regulated learning
-
Continuity of academic intrinsic motivation from childhood through late adolescence : A longitudinal study
-
Approach and Avoidance Achievement Goals and Intrinsic Motivation : A Mediational Analysis
Elliot, A. J.
Journal of Personality and Social Psychology 70 461-475
[1996]
-
An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research
-
Achievement goals, study strategies, and exam performance : A mediational analysis
Elliot, A. J.
Journal of Educational Psychology 91 3 549-563
[1999]
-
Academic self-handicapping and achievement goals : A further examination
Midgley, C.
Contemporary Educational Psychology 26 61-75
[2001]
-
A social-cognitive approach to motivation and personality
-
A social cognitive view of self-regulated academic learning
-
A 2?2 achievement goal framework
Elliot, A. J.
Journal of Personality and Social Psychology 80 501-519
[2001]
-
2?2 성취목표지향성과 자기조절학습과의 관련성 검토
양명희
교육심리연구 20 3 745-764
[2006]
'
우수동기 집단의 심리적 특성 및 자기조절학습 변화 탐색; 성취목표지향성을 기반으로'
의 유사주제(
) 논문