지각된 쾌락적 가치, 유용성 및 용이성이 인터넷 쇼핑몰 이용태도와 패션상품 구매의도에 미치는 영향

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' 지각된 쾌락적 가치, 유용성 및 용이성이 인터넷 쇼핑몰 이용태도와 패션상품 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

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  • 전자상점 수용모형에 관한 실증적 연구: 전자서점의 사례를 중심으로
    윤철호 경영정보학 연구 14 1 165-184 [2004]
  • 인터넷쇼핑몰에서의의류제품 구매행동에관한연구
    조영주 한국의류학회지 25 7 1247-1257 [2001]
  • 와이브로 서비스 이용의도에 미치 는 영향 요인에 관한 연구
    김문구 790-800 [2006]
  • 쇼핑가치가 온라인 구매의도에 미치는 영향: 매개변수로서의 제품속성 중요도
    이철선 마케팅연구 19 2 41-70 [2004]
  • 서비스 품질 평가와 지각된 위험이 인터넷 쇼핑몰에서의 패션상품 구매의도 및 만족에 미치는 영향
    이은진 대한가정학회지 44 5 79-87 [2006]
  • 모바일 인터넷의 사용에 영향을 미치는 중요 요인에 대한 실증적 연구
    김호영 경영정보학 연구 12 3 89-113 [2002]
  • 모바일 무선인터넷 사용가치가 사용의도 및 사용시간에 미치는 영향에 관한 연구
    신종칠 소비자학연구 15 2 125-143 [2004]
  • 고객재구매의도 결정요인에 관한 연구:고객가치, 고객만족, 전환비용, 대안의 매력도
    김상현 마케팅연구 17 2 25-55 [2002]
  • 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
    서창교 경영정보학 연구 14 3 1-22 [2004]
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  • The role of personal values in marketing and consumer behavior
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  • The effects of self-efficacy on computer usage
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  • Testing the determinants of microcomputer usage via a structural equation model
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  • Prediction consumer intentions to use on-line shopping:The case for an augmented technology acceptance model
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  • Personal acceptance factors in small firms: A structual equation model
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  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 3 319-340 [1989]
  • Perceived usefulness, easy of use, and usage of information technology
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  • Gender difference in the perception and use of E-mail: An extension to the tech-nology acceptance model
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  • Extending the TAM for a world-wide-web context
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  • Ethnographic 접근방식을 통한 쇼핑행위에 관한 탐색적 연구: 확장된 개념, 감정의 다양성, 동기의 다양성
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  • Dealers and dealing in a periodic market: Informal retailing in ethnographic perspective
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  • Consumer perceptions of price, quality and value: a means-end model and synthesis of evidence
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  • Beliefs, attitude, intention, and behavior, An Introduction to Theory and Research
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  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
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