가격지각에 따른 패션점포 판매원 서비스와 재구매의도에 관한 연구

김지연 2008년
논문상세정보

' 가격지각에 따른 패션점포 판매원 서비스와 재구매의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 패션점포 판매원의 의복과 점포유형이 노년여성들의 호감과 구매의도에 미치는 영향
    전호경 한국의류학회지 25 2 293-302 [2001]
  • 패션점포 판매원의 노력이 중상층 노년 여성고객의 관계지속 의도에 미치는 영향
    신혜봉 한국의류학회지 27 6 675-684 [2003]
  • 패션마케팅
    안광호 - [2005]
  • 판매원 서비스와 관계효익이 구매만족과 재구매 의도에 미치는 영향
    오현정 한국의류학회지 30 2 245-254 [2006]
  • 존숄의 고품질 서비스
    김경섭 - [2003]
  • 의복구매시 소비자가 지각하는 가격 (제1보)-의복가격차원의 타당성 검증
    진병호 한국의류학회지 26 7 937-945 [1998]
  • 의류제품 판매원에 대한 고객만족과 판매원 충성도에 대한 연구
    조은영 한국의류학회지 26 3/4 431-442 [2002]
  • 의류점포의 서비스품질에 관한 연구
    진선경 [1998]
  • 의류점포의 서비스품질, 제품품질과 가격이 점포애고에 미치는 영향
    김지연 한국의류학회지 28 1 12-22 [2004]
  • 의류점포의 서비스 개념체계와 쇼핑유형과의 관련성
    김윤희 한국의류학회지 25 1 183-194 [2001]
  • 의류점포의 고객과 샵매니저의 관계에 관한 질적연구
    안소현 [2001]
  • 의류점포 유형에 따른 서비스품질과 점포만족도
    홍금희 한국의류학회지 24 5 760-771 [2000]
  • 의류상품 판매원의 서비스차원,서비스만족 및 구매의도 관련성
    이지영 [2003]
  • 의류상품 판매원 서비스 차원과 의류상품 유형별 중요도
    이지영 한국의류학회지 25 5 933-944 [2001]
  • 소비자의 성격유형에 따른 판매원 서비스 평가와 구매행동 특성
    마윤진 한국의류학회지 25 6 1155-1166 [2001]
  • 소비자가 지각하는 백화점 의류판매원의 평가속성: 측정도구 개발 및 관련변인
    진병호 유통연구 4 3 65-86 [2000]
  • 서비스품질과 고객만족이 재구매의사와 구전의도에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
    홍주빈 [1997]
  • 서비스마케팅, 제3판
    이유재 - [2004]
  • 마케팅관리
    오세조 - [1995]
  • 디자이너 브랜드 샵마스터의 CRM에 관한 연구
    이승희 한국의류학회지 27 2 239-249 [2003]
  • 고객과의 관계에 영향을 미치는 의류점포 판매원의 속성
    김은정 한국의류학회지 26 11 1570-1581 [2002]
  • 고객가치 관리와 고객마케팅 전략
    양병화 - [2006]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 33-44 [1999]
  • The role of price in multi-attribute product evaluations
    Ericson,J. Journal of Consumer Research 12 195-199 [1985]
  • The moderating effect of prior knowledge on cue utilization in product evaluation
    Rao,A.R. Journal of Consumer Research 15 253-264 [1988]
  • The influence of multiple store environment cues on perceived merchandise value and patronage intentions
    Baker, J. Journal of Marketing 66 2 120-142 [2002]
  • The implication of individual difference in reference price utilization for designing effective price communications
    Chandrashekaran,R. Journal of Business Research 53 85-91 [2001]
  • The effect of price on subjective product evaluations. Perceived Quality
    Monroe.K.B. - [1985]
  • The effect of brand and price information on subjectivity product evaluations
    Dodds,W.B. Advanced in Consumer Research 12 85-90 [1985]
  • Service encounters and service relationships: Implications for research
    Czepiel,J.A. Journal of Business Research 20 13-21 [1990]
  • Retail service quality and perceived value: A comparison of two models
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  • Retail patronage intentions: The relative importance of perceived prices and salesperson service attributes
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  • Perceived value and its impact on choice
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  • Expectation is the key to pricing
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  • Does the salesperson like customers? A conceptual and empirical examination of the persuasive effect of perception of the salesperson's affect toward customers
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  • Consumer response to price: An attitudinal information processing perspective in motivating ahead with attitude research
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  • Consumer perception of price, quality and value: A means-end model and synthesis of evidence
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  • Consumer perceived value : The development of a multiple item scale
    Sweeney, J. C Journal of Retailing 77 203-220 [2001]
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  • Business of fashion: Designing, manufacturing and marketing (2nd ed.)
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  • A conceptual model of service quality and its implication for future research
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