유행혁신성과 스타일 혁신속성이 유행채택에 미치는 영향

논문상세정보

' 유행혁신성과 스타일 혁신속성이 유행채택에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 혁신제품으로서의 기능성 소재 유아복의 채택 단계에 미치는 영향 요인-제품 특성, 소비자 특성, 커뮤니케이션 특성을 중심으로-
    홍경희 한국의류학회지 30 1 146-156 [2006]
  • 패스트 패션(Fast Fashion)에 대한 고찰(제1보) - 마케팅 전략을 중심으로 -
    김 선 희 복식문화연구 15 5 875-887 [2007]
  • 패션확산 전략에 개성개념의 적용에 관한 연구-개성,패션혁신성,의견선도력간 관계를 중심으로-
    박경애 [1987]
  • 패션상품의 채택과 확산에 관한 연구
    이미아 [2008]
  • 진기함 추구성향이 패션혁신행동과 대인영향력에 미치는 영향-성별에 따른 차이 분석
    박경애 한국의류학회지 24 2 257-265 [2000]
  • 박사
  • 의복관여와 유행혁신성,유행의견 선도력과의 관계
    조필교 대한가정학회지 34 5 223-233 [1996]
  • 유행선도력 척도개발을 위한 기초연구
    배정주 [1989]
  • 박사
  • 박사
  • 웰빙 의류제품채택의 영향요인 연구
    탁혜령 [2005]
  • 성인여성의 유행혁신성과 구매상황 요인이 유행채택행동에 미치는 영향
    전대근 대한가정학회지 46 8 109-120 [2008]
  • 성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향
    전대근 한국의류학회지 32 11 1739-1749 [2008]
  • 국내 골퍼들의 햇빛차단 행동 및 자외선차단 의복에 대한 태도 조사
    성희원 한국의류학회지 29 1 189-197 [2005]
  • The innovative communicator in the diffusion process
    Baumgarten,S.A. Journal of marketing Research 12 1 12-18 [1975]
  • The Influences of Perceived Risk on Attributes of Smart Clothing-Comparison among Korea, Spain, and U.S.-
    고은주 한국의류학회지 33 6 893-903 [2009]
  • Symbolism and technology as sources for the generation of innovations
    Hirschman,E.C. Advances in Consumer Research 9 1 537-541 [1982]
  • Some personality traits of frequent clothing buyer
    Goldsmith, R. E. Journal of Fashion Marketing and Management 6 3 303-316 [2002]
  • Qualitative evaluation and research method(2nd ed. )
    Patton, M. Q. - [1990]
  • Purchase intentions and the dimensions of innovation: An exploratory model
    Holak, S. L. Journal of Product Innovation Management 7 59-73 [1990]
  • Perceived innovation attributes as predictors of innovativeness
    Ostlund,L.E Journal of Consumer Research 1 2 23-29 [1974]
  • Measuring consumer innovativeness
    Goldsmith, R. E. Journal of the Academy of Marketing Science 19 3 209-222 [1991]
  • Innovativeness:The concept and its measurement
    Midgley, D. Journal of Consumer Research 4 4 229-242 [1978]
  • Innovativeness, novelty seeking, and consumer creativity
    Hirschman, E. C Journal of Consumer Research 7 3 283-295 [1980]
  • Innovation:The basis of cultural change
    Barnett,H.G. - [1953]
  • Identifying innovators in consumer product markets
    Goldsmith, R. E. European Journal of Marketing 26 12 42-55 [1992]
  • 박사
  • Exploring the consumer decision process in the adoption of solar energy systems
    Labay, D. G. Journal of Consumer Research 8 3 271-278 [1981]
  • Diffusion of innovation (5th ed.)
    Rogers,E.M. - [1962]
  • Determinants of innovative durables adoptions: An empirical study with implications for early product screening
    Holak,S.L. Journal of Product Innovation Management 5 50-69 [1988]
  • Defining roles for logistics during routine and radical technological innovation
    Meyers, P. W. Journal of the academy of marketing science 17 1 73-82 [1989]
  • Corporate strategy and product innovation,(2nd ed.)
    Rothberg,R. - [1981]
  • Consumer behavior,(2nd ed.)
  • Behavioral changes in trail of new product
    Shoemaker, R. W. Journal of Consumer Research 2 2 104-109 [1975]
  • Analyzing fashion life cycles-principles and perspectives
    Sproles,G.B. Journal of Marketing 45 4 116-124 [1981]
  • An examination for innovative communicators,opinion leaders and innovators for men's fashion apparel
    Hirschman, E. C. Advances in Consumer Research 5 1 308-314 [1978]
  • Adoption of Internet Shopping:The Role of Consumer Innovativeness
    Citrin, A. V. Industrial Management & Data Systems 100 7 294-300 [2000]