소비자의 쇼핑가치와 사용목적 및 사회적 상황에 따른 가격민감도 비교

논문상세정보

' 소비자의 쇼핑가치와 사용목적 및 사회적 상황에 따른 가격민감도 비교' 의 참고문헌

  • 한국과 미국 패션제품의 가격과 객관적 품질에 관한 비교연구-1990년대를 중심으로-
    백수경 한국의류학회지 26 3 527-538 [2002]
  • 최신마케팅관리론
    여운승 - [2007]
  • 청바지제품 세분시장 내 가격 - 품질 평가 집단 추출에 관한 연구: 결합분석과 mixture model를 이용하여
    곽영식 한국의류학회지 26 11 1605-1614 [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰에서 가격민감도와 구매후 만족도에 관한 연구
    김시월 대한가정학회지 41 9 69-82 [2003]
  • 의복 구매상황에 따른 위험지각과 정보원 활용에 대한 연구: 자기사용목적과 선물구매 상황을 중심으로
    임경복 복식문화연구 8 3 450-459 [2000]
  • 의류제품의 품질평가에 있어서 가격단서의 영향
    최미영 한국의류학회지 22 8 1099-1110 [1998]
  • 의류제품 가격할인 광고시 할인유형의 어의적 단서가 소비자의 지각과 구매의도에 미치는 조절효과
    전영미 한국의류학회지 26 9 1342-1353 [2002]
  • 쇼핑가치유형과 상황에 따른 의류점포 서비스품질에 관한 연구
    진혜숙 [2002]
  • 박사
  • 소비자의 상표충성도, 경쟁상표의 가격, 그리고 가격할인이의류제품의 상표전환에 미치는 영향
    오수민 한국의류학회지 31 3 440-450 [2007]
  • 소비자의 물질주의 특성과 제품의 가격, 구매시점 광고가 구매행동에 미치는 영향-진의류 할인판매를 중심으로-
    이윤경 한국의류학회지 24 6 884-894 [2000]
  • 소비자의 가격·품질 지각에 관한 연구
    박현숙 한국심리학회지: 소비자·광고 4 2 1-21 [2003]
  • 생활한복의 사용상황이 구매행동에 미치는 영향
    박은주 소비문화연구 5 1 3-64 [2002]
  • 가격할인이 인터넷 쇼핑몰에서의 의류 구매의도 및 태도에 미치는 영향
    신상무 한국의류학회지 26 8 1239-1247 [2002]
  • 가격할인빈도가 소비자의 의류상표자산 평가에 미치는 영향에 대한 연구
    최정 한국의류학회지 25 6 1025-1036 [2001]
  • 가격과 상표가 의복의 지각된 품질, 가치, 구매의도에 미치는 영향
    이희승 한국의류학회지 24 4 498-509 [2000]
  • Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
    Babin, B. J. Journal of Consumer Research 20 644-656 [1994]
  • The influence of consumption situation and product involvement over consumers' use of product attribute
    Quester, P. G. Journal of Consumer Marketing 15 3 220-238 [1998]
  • The impact of advertising positioning strategies on consumer price sensitivity
    Kalar, A. Journal of Marketing Research 25 210-224 [1998]
  • The effects of utilitarian and hedonic online shopping value on consumer preference and intentions
    Overby, J. W. Journal of Business Research 59 1160-1166 [2006]
  • The effects of need for cognition and trait anxiety on price acceptability
    Suri, R. Psychology & Marketing 18 1 21-42 [2001]
  • The effect of consumer participation on price sensitivity
    Hsien, A. T. The Journal of Consumer Affairs 38 2 282-296 [2004]
  • The behavioral ecology of brand choice: How and what do consumers maximize?
    Foxall, G. R. Psychology & Marketing 20 9 811-836 [2003]
  • Situational variables and consumer behavior
    Belk,R.W. Journal of Consumer Research 2 157-164 [1975]
  • Situational price sensitivity: The role of consumption occasion, social context and income
    Wakefield, K. L. Journal of Retailing 79 199-212 [2003]
  • Situational effects on brand preferences for image products
    Schmitt, B. H. Psychology and Marketing 12 5 433-446 [1995]
  • Shopping value in online auctions: Their antecedent and outcomes
    Lee, M. Y. Journal of Retailing and Consumer Services 16 75-82 [2009]
  • Price sensitivity and innovativeness for fashion among Korean consumers
    Goldsmith, R. E. The Journal of Social Psychology 145 5 501-508 [2005]
  • More than a labor of love: Gender roles and christmas gift shopping
    Fischer, E. Journal of Consumer Research 17 3 333-345 [1990]
  • Interpersonal influence and consumer innovativeness
    Goldsmith, R. E. International Journal of Consumer Studies 30 1 34-43 [2006]
  • Innovativeness and price sensitivity: Managerial, theoretical and methodological issues
    Goldsmith, R. E. Journal of Product and Brand Management 6 3 163-174 [1997]
  • Impacts of situational factors on buying decisions in shopping malls: An empirical study with multinational data
    Zhuang, G. European Journal of Marketing 40 1,2 17-43 [2006]
  • Hedonic shopping motivations
    Arnold, M. J. Journal of Retailing 79 77-95 [2003]
  • Hedonic and utilitarian shopping value: Investigating differential effects on retail outcomes
    Jones, M. A. Journal of Business Research 59 974-981 [2006]
  • Customer loyalty and disloyalty in Internet retail stores:Its antecedents and its effect on customer price sensitivity
    Choi, D. H. International Journal of Management 23 4 925-941 [2006]
  • Correlates of price acceptability
    Lichtenstein, D. R. Journal of Consumer Research 15 243-252 [1988]
  • Consumer shopping value, satisfaction and loyalty in discount retailing
    Carpenter,J.M. Journal of Retailing and Consumer Services 1-6 [2007]
  • Consumer shopping value for retail brands
    Carpenter, J. M. Journal of Fashion Marketing and Management 9 1 43-53 [2005]
  • Consumer personality and other factors in situational brand choice variation
    Orth,U.R. Brand Management 13 2 115-133 [2005]
  • Consumer perception of price, quality and value: A means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml,V.A. Journal of Marketing 52 222-236 [1988]
  • Consumer choice between hedonic and utilitarian goods
    Dhar, R. Journal of Marketing Research 37 1 60-71 [2000]
  • Buying, bidding, playing, or competing? Value assessment and decision dynamics in online auctions
    Ariely, D. Journal of Consumer Psychology, 13 113-124 [2003]
  • Benefit congruency framework of sales promotion effectiveness
    Chandon, P. Journal of Marketing 64 4 65-81 [2000]
  • Attention to social comparison information: An individual difference factor affecting consumer conformity
    Bearden, W. O. Journal of Consumer Research 16 461-471 [1990]
  • An exploratory assessment of situational effects in buyer behavior
    Belk,R.W. Journal of Marketing Research 11 156-163 [1974]
  • A sociocultural analysis of a midwestern American flea market
    Sherry, J. F., Jr. Journal of Consumer Research 17 1 13-30 [1990]