소비자의 쇼핑가치와 사용목적 및 사회적 상황에 따른 가격민감도 비교
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소비자의 쇼핑가치와 사용목적 및 사회적 상황에 따른 가격민감도 비교' 의 참고문헌
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한국과 미국 패션제품의 가격과 객관적 품질에 관한 비교연구-1990년대를 중심으로-
백수경
한국의류학회지 26 3 527-538
[2002]
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청바지제품 세분시장 내 가격 - 품질 평가 집단 추출에 관한 연구: 결합분석과 mixture model를 이용하여
곽영식
한국의류학회지 26 11 1605-1614
[2002]
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인터넷 쇼핑몰에서 가격민감도와 구매후 만족도에 관한 연구
김시월
대한가정학회지 41 9 69-82
[2003]
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의복 구매상황에 따른 위험지각과 정보원 활용에 대한 연구: 자기사용목적과 선물구매 상황을 중심으로
임경복
복식문화연구 8 3 450-459
[2000]
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의류제품의 품질평가에 있어서 가격단서의 영향
최미영
한국의류학회지 22 8 1099-1110
[1998]
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의류제품 가격할인 광고시 할인유형의 어의적 단서가 소비자의 지각과 구매의도에 미치는 조절효과
전영미
한국의류학회지 26 9 1342-1353
[2002]
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쇼핑가치유형과 상황에 따른 의류점포 서비스품질에 관한 연구
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박사
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소비자의 상표충성도, 경쟁상표의 가격, 그리고 가격할인이의류제품의 상표전환에 미치는 영향
오수민
한국의류학회지 31 3 440-450
[2007]
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소비자의 물질주의 특성과 제품의 가격, 구매시점 광고가 구매행동에 미치는 영향-진의류 할인판매를 중심으로-
이윤경
한국의류학회지 24 6 884-894
[2000]
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소비자의 가격·품질 지각에 관한 연구
박현숙
한국심리학회지: 소비자·광고 4 2 1-21
[2003]
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생활한복의 사용상황이 구매행동에 미치는 영향
박은주
소비문화연구 5 1 3-64
[2002]
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가격할인이 인터넷 쇼핑몰에서의 의류 구매의도 및 태도에 미치는 영향
신상무
한국의류학회지 26 8 1239-1247
[2002]
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가격할인빈도가 소비자의 의류상표자산 평가에 미치는 영향에 대한 연구
최정
한국의류학회지 25 6 1025-1036
[2001]
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가격과 상표가 의복의 지각된 품질, 가치, 구매의도에 미치는 영향
이희승
한국의류학회지 24 4 498-509
[2000]
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Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
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The influence of consumption situation and product involvement over consumers' use of product attribute
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The impact of advertising positioning strategies on consumer price sensitivity
Kalar, A.
Journal of Marketing Research 25 210-224
[1998]
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The effects of utilitarian and hedonic online shopping value on consumer preference and intentions
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The effects of need for cognition and trait anxiety on price acceptability
Suri, R.
Psychology & Marketing 18 1 21-42
[2001]
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The effect of consumer participation on price sensitivity
Hsien, A. T.
The Journal of Consumer Affairs 38 2 282-296
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The behavioral ecology of brand choice: How and what do consumers maximize?
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Situational variables and consumer behavior
Belk,R.W.
Journal of Consumer Research 2 157-164
[1975]
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Situational price sensitivity: The role of consumption occasion, social context and income
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Situational effects on brand preferences for image products
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Shopping value in online auctions: Their antecedent and outcomes
Lee, M. Y.
Journal of Retailing and Consumer Services 16 75-82
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Price sensitivity and innovativeness for fashion among Korean consumers
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More than a labor of love: Gender roles and christmas gift shopping
Fischer, E.
Journal of Consumer Research 17 3 333-345
[1990]
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Interpersonal influence and consumer innovativeness
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Innovativeness and price sensitivity: Managerial, theoretical and methodological issues
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Impacts of situational factors on buying decisions in shopping malls: An empirical study with multinational data
Zhuang, G.
European Journal of Marketing 40 1,2 17-43
[2006]
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Hedonic shopping motivations
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Hedonic and utilitarian shopping value: Investigating differential effects on retail outcomes
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Customer loyalty and disloyalty in Internet retail stores:Its antecedents and its effect on customer price sensitivity
Choi, D. H.
International Journal of Management 23 4 925-941
[2006]
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Correlates of price acceptability
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Consumer shopping value, satisfaction and loyalty in discount retailing
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Consumer shopping value for retail brands
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Consumer personality and other factors in situational brand choice variation
Orth,U.R.
Brand Management 13 2 115-133
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Consumer perception of price, quality and value: A means-end model and synthesis of evidence
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Consumer choice between hedonic and utilitarian goods
Dhar, R.
Journal of Marketing Research 37 1 60-71
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Buying, bidding, playing, or competing? Value assessment and decision dynamics in online auctions
Ariely, D.
Journal of Consumer Psychology, 13 113-124
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Benefit congruency framework of sales promotion effectiveness
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Attention to social comparison information: An individual difference factor affecting consumer conformity
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An exploratory assessment of situational effects in buyer behavior
Belk,R.W.
Journal of Marketing Research 11 156-163
[1974]
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A sociocultural analysis of a midwestern American flea market
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소비자의 쇼핑가치와 사용목적 및 사회적 상황에 따른 가격민감도 비교'
의 유사주제(
) 논문