성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향
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성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향' 의 참고문헌
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청년기 여대생의 의복스타일 선호도와 의복 관심에 관한 연구
정삼호
중앙대학교 생활문화산업연구소 가정문화논총 6 93-118
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의복품목에 따른 제품관여 수준과 유형 및 정보탐색활동에 관한 연구
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의복관여와 유행혁신성,유행의견 선도력과의 관계
조필교
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[1996]
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박사
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박사
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유행 관심 수준에 따른 의복 쇼핑 성향과 의복 구매 행동에 성별이 미치는 매개적 영향
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신규 패션브랜드 평가속성에 대한 소비자 위험지각과 정보탐색에 관한 연구
김한나
한국의류학회지 29 5 727-736
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소비자의 내적 특성이 의복충동구매 행동에 미치는 영향
강은미
한국의류학회지 25 3 586-597
[2001]
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감각추구성향이 의복탐색행동에미치 는 영향에 있어 의복관여의 역할
정유진
한국의류학회지 23 4 609-620
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Variety seeking behavior: An interdisciplinary review
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The social psychology of clothing (2nd ed.)
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The identity of women's clothing fashion opinion leaders
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Stimulus seeking and conservatism
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Some personality traits of frequent clothing buyer
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Sensation seeking:Beyond the optimal level of arousal
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Prediction of consumer innovators: Application of multiple discriminant analysis
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Optimum stimulation level: It's relationship to personality, demographics and exploratory behavior
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Innovativeness:The concept and its measurement
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Innovativeness, novelty seeking, and consumer creativity
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Individuation:Conceptual analysis and assessment
Maslach, C.
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Identifying innovators in consumer product markets
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Experience seeking: A subjectivist perspective of consumption
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Consumers' need for uniqueness: Scale development and validation
Tepper, K.
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Consumer innovativeness and the adoption process
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Conceptualization and operationalization of involvement
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An exploration of the relationships between innate innovativeness and domain specific innovativeness
Roehrich, G.
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An examination for innovative communicators,opinion leaders and innovators for men's fashion apparel
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An approach to environment psychology
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20대 여성의 감각추구성향과 의복태도가 상표다양성 추구에 미치는 영향
변정선
복식 51 5 135-145
[2001]
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성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문