성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향

논문상세정보

' 성인여성의 내재적 혁신성이 관여와 유행혁신성에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 패션의견선도자의 특성에 관한 연구
    정혜영 [1989]
  • 청년기 여대생의 의복스타일 선호도와 의복 관심에 관한 연구
    정삼호 중앙대학교 생활문화산업연구소 가정문화논총 6 93-118 [1992]
  • 의복품목에 따른 제품관여 수준과 유형 및 정보탐색활동에 관한 연구
    이영경 [1986]
  • 의복관여와 유행혁신성,유행의견 선도력과의 관계
    조필교 대한가정학회지 34 5 223-233 [1996]
  • 유행선도력 척도개발을 위한 기초연구
    배정주 [1989]
  • 박사
  • 박사
  • 유행 관심 수준에 따른 의복 쇼핑 성향과 의복 구매 행동에 성별이 미치는 매개적 영향
    김세희 복식 55 6 33-46 [2005]
  • 신규 패션브랜드 평가속성에 대한 소비자 위험지각과 정보탐색에 관한 연구
    김한나 한국의류학회지 29 5 727-736 [2005]
  • 소비자의 의복관여와 외적정보탐색
    이영선 [1991]
  • 소비자의 내적 특성이 의복충동구매 행동에 미치는 영향
    강은미 한국의류학회지 25 3 586-597 [2001]
  • 감각추구성향이 의복탐색행동에미치 는 영향에 있어 의복관여의 역할
    정유진 한국의류학회지 23 4 609-620 [1999]
  • Variety seeking behavior: An interdisciplinary review
    McAlister, L. Journal of Consumer Research 9 3 311-322 [1982]
  • The social psychology of clothing (2nd ed.)
    Kaiser, S. - [1990]
  • The identity of women's clothing fashion opinion leaders
    Summers, J. O. Journal of Marketing Research 7 2 178-185 [1970]
  • Stimulus seeking and conservatism
    Kish, G. B. Journal of Clinical Psychology 29 1 17-20 [1973]
  • Some personality traits of frequent clothing buyer
    Goldsmith, R. E. Journal of Fashion Marketing and Management 6 3 303-316 [2002]
  • Sensation seeking:Beyond the optimal level of arousal
    Zuckerman, M. - [1979]
  • Relationship of optimum stimulation level to fashion behavior
    Kwon, Y. H. Clothing and Textiles Research Journal 14 4 249-256 [1996]
  • Prediction of consumer innovators: Application of multiple discriminant analysis
    Robertson, T. S. Journal of Marketing Research 5 1 64-69 [1968]
  • Perceived innovation attributes as predictors of innovativeness
    Ostlund,L.E Journal of Consumer Research 1 2 23-29 [1974]
  • Optimum stimulation level: It's relationship to personality, demographics and exploratory behavior
    Raju, P. S. Journal of Consumer Research 7 3 272-282 [1980]
  • Measuring consumer involvement profiles
    Laurent, G. Journal of Marketing Research 22 1 41-53 [1985]
  • Measuring consumer innovativeness
    Goldsmith, R. E. Journal of the Academy of Marketing Science 19 3 209-222 [1991]
  • Involved in clothing or involved in fashion?
    Lee, K. H. The International of Costume Culture 8 1 51-60 [2005]
  • Innovativeness:The concept and its measurement
    Midgley, D. Journal of Consumer Research 4 4 229-242 [1978]
  • Innovativeness, novelty seeking, and consumer creativity
    Hirschman, E. C Journal of Consumer Research 7 3 283-295 [1980]
  • Individuation:Conceptual analysis and assessment
    Maslach, C. Journal of Personality and Social Psychology 49 3 729-738 [1985]
  • Identifying innovators in consumer product markets
    Goldsmith, R. E. European Journal of Marketing 26 12 42-55 [1992]
  • Experience seeking: A subjectivist perspective of consumption
    Hirschman, E. C. Journal of Business Research 12 1 115-136 [1984]
  • Consumers' need for uniqueness: Scale development and validation
    Tepper, K. Journal of Consumer Research 28 1 50-66 [2001]
  • Consumer innovativeness and the adoption process
    Manning, K. C. Journal of Consumer Psychology 4 4 329-345 [1995]
  • Conceptualization and operationalization of involvement
    Antil, J. H. Advances in Consumer Research 11 1 203-209 [1984]
  • An exploration of the relationships between innate innovativeness and domain specific innovativeness
    Roehrich, G. Asia Pacific Advances in Consumer Research 5 379-386 [2003]
  • An examination for innovative communicators,opinion leaders and innovators for men's fashion apparel
    Hirschman, E. C. Advances in Consumer Research 5 1 308-314 [1978]
  • An approach to environment psychology
    Mehrabian, A. - [1974]
  • 20대 여성의 감각추구성향과 의복태도가 상표다양성 추구에 미치는 영향
    변정선 복식 51 5 135-145 [2001]