인터넷 쇼핑몰 유형별 패션 소비자의 서비스 품질 지각, 구매만족도, 추천의도 및 전환의도에 관한 연구

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' 인터넷 쇼핑몰 유형별 패션 소비자의 서비스 품질 지각, 구매만족도, 추천의도 및 전환의도에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 인터넷쇼핑몰의 서비스 품질요인이 서비스가치, 고객만족과 고객행동에 미치는 영향
    김재환 서비스경영학회지 9 4 229-256 [2008]
  • 인터넷 패션쇼핑몰 유형별 점포이미지평가와 고객만족 및 재구매의도와의 관련성에 관한 연구
    김경희 한국의류산업학회지 10 1 50-58 [2008]
  • 인터넷 패션소비자의 위험지각이 구매결정행동에 미치는 영향
    남은하 한국의류학회지 33 11 1707-1718 [2009]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰의 서비스 품질이 소비 감정과 만족도에 미치는 영향
    황경순 복식 57 9 149-160 [2007]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰의 상품특성이 여성 소비자의 쇼핑가치, 구매만족도 및 재구매의도에 미치는 영향
    홍병숙 한국의류학회지 33 11 1828-1838 [2009]
  • 인터넷 의류쇼핑몰의 서비스 품질과 구매의도의 영향 요인에 관한 연구
    류은정 복식문화연구 10 3 261-269 [2002]
  • 인터넷 오픈마켓의 서비스품질이 구매후기와 구매의도에 미치는 영향
    서갑성 e-비즈니스연구 11 2 41-60 [2010]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 소비자 만족과 구전의도에 미치는 영향
    전대근 한국의류산업학회지 10 6 890-899 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 서비스품질에 관한 실증연구
    이상훈 서비스경영학회지 4 2 115-143 [2003]
  • 웹2.0과 기업의 비즈니스 모델 활용방안
    조동환 한국콘텐츠학회 논문지 8 4 108-116 [2008]
  • 온라인 서비스 품질이 성과와 만족에 미치는 영향
    최원근 기업경영연구 17 3 133-143 [2010]
  • 소비자의 기술준비성이 의류제품의 인터넷 쇼핑 서비스품질과 만족도에 미치는 영향
    홍금희 한국의류학회지 27 8 913-923 [2003]
  • 서비스 품질 평가와 지각된 위험이 인터넷 쇼핑몰에서의 패션상품 구매의도 및 만족에 미치는 영향
    이은진 대한가정학회지 44 5 79-87 [2006]
  • 모바일 인터넷 서비스 품질 측정 및 마케팅 성과에 미치는 영향 연구
    박윤서 품질경영학회지 35 2 63-83 [2007]
  • eTransQual : a transaction process-based approach for capturing service quality in online shopping
    Bauer, H. H. Journal of Business Research 59 7 866-875 [2006]
  • eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality
    Wolfinbarger, M. Journal of Retailing 79 3 183-198 [2003]
  • WebQual을 이용한 인터넷 서점의 서비스 품질 분석
    홍석기 대한경영학회지 19 5 1895-1912 [2006]
  • The strategy of shopping malls according to the characteristics of e-Customer
    Song,J.H KISDI IT FOCUS 2 3-16 [2001]
  • The mediating effect of satisfaction on consumers' switching intention
    Antón, C Psychology and Marketing 24 6 511-538 [2007]
  • The consumer' switching behavior on internet shopping mall: Focusing on the catastrophe theory
    Suh,Y.H UC Report 31 1 107-123 [2004]
  • Service quality delivery through web sites: a critical review of extant knowledge
    Zeithaml, V. A. Journal of the Academy of Marketing Science 30 4 362-375 [2002]
  • SERVQUAL : A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 1 12-40 [1988]
  • Measuring service quality: A reexamination extension
    Cronin, J. J Journal of Marketing 56 3 55-68 [1992]
  • Influences of IT substitutes and user experience on post-adoption user switching: An empirical investigation
    Ye,C Journal of the American Society for Information Science and Technology 59 13 2115-2132 [2008]
  • How do corporate reputation and customer satisfaction impact customer defection?: A study of private energy customers in Germany
    Walsh,G Journal of Services Marketing 20 6 412-420 [2006]
  • Forecasting customer switching intention in mobile service: An exploratory study of predictive factors in mobile number portability
    Shin, D. H TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE 75 854-874 [2008]
  • Fashion merchandise and internet distribution
    Lee,E.J - [2007]
  • Effects of level of internet retailer's service quality on perceived apparel quality, perceived service quality, perceived value, satisfaction, and behavioral intentions toward an internet retailer
    Kim,J Clothing and Textiles Research Journal 28 1 56-73 [2010]
  • E-S-QUAL: a multiple-item scale for assessing electronic service quality
    Parasuraman, A. Journal of Service Research 7 3 213-233 [2005]
  • Developing a Scale to Measure the Perceived Quality of an Internet shopping Site(SITEQUAL)
    Yoo, B Quarterly Journal of Electronic Commerce 2 1 31-46 [2001]
  • Customer perceptions of eservice quality in online shopping
    Lee,G.G International Journal of Retail and Distribution Management 33 2 161-176 [2005]
  • Customer Satisfaction,Market Share and Profitability:Findings from Sweden
    Anderson, E. W. Journal of Marketing 58 53-66 [1994]
  • Consumer satisfaction with internet shopping: A research framework and propositions for future research
    Cheung,C.M.K 113 327-334 [2005]
  • Consequences of web-based service quality: Uncovering a multi-faceted chain of effects
    Fassnacht,M Journal of Interactive Marketing 21 3 35-54 [2007]
  • Beyond valence in customer dissatisfaction: A review and new findings on behavioral responses to regret and disappointment in failed services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 4 445-455 [2004]
  • Apparel retailers: Website quality dimensions and satisfaction
    Kim,S.O Journal of Retailing and Consumer Services 11 2 109-117 [2004]
  • An integrative approach to the assessment of e-commerce quality
    Barnes,S.J Journal of Electronic Commerce Research 3 3 114-127 [2002]
  • An empirical study on switching intention to the internet primary bank: Focusing on internet banking user's satisfaction
    Kim,J.W [2010]
  • A study on the relationship of service quality, customer satisfaction and repurchasing intention in the internet shopping malls
    Lim,C.K Commerce and Economics Review 21 1 69-82 [2005]
  • A study on the impact of service quality on the customer satisfaction in the business- to-consumer (B2C) e-commerce
    Song,G.S Journal of the Korean Society for Quality Management 29 4 116-132 [2001]
  • A study on customer satisfaction and behavior intention affected by service quality in internet shopping mall
    Bang,W.B The Journal of e- Business 4 2 29-56 [2003]
  • A psychometric assessment of E-S-QUAL: A scale to measure electronic service quality
    Boshoff,C Journal of Electronic Commerce Research 8 1 101-114 [2007]
  • A measure of service quality for retail stores: Scale development and validation
    Dabholkar,R.A Journal of the Academy of Marketing Science 24 1 3-16 [1996]