백화점의 브랜드 개성이 점포태도와 점포충성도에 미치는 영 향

이지연 2012년
논문상세정보

' 백화점의 브랜드 개성이 점포태도와 점포충성도에 미치는 영 향' 의 참고문헌

  • 할인점 의류매장 점포충성도에 대한 점포이미지와 전환장벽의 영향력에 관한 연구
    이옥희 한국의류산업학회지 9 4 409-417 [2007]
  • 패션브랜드 퍼스낼리티가 소비자의 브랜드 동일시 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    장수진 한국의류학회지 32 1 88-98 [2008]
  • 패션 리테일 엔터테인먼트 구성 요소가 점포 이미지와 점포 충성도에 미치는 영향
    이승희 복식문화연구 15 1 179-192 [2007]
  • 지각된 쇼핑가치차원이 점포태도, 쇼핑과정에서의 정서적 경험, 점포충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    안광호 아시아마케팅저널 12 4 137-164 [2011]
  • 제품유형에 따른 브랜드 개성의 영향요인에 관한 연구
    최원주 광고학연구 13 1 183-213 [2002]
  • 점포의 물리적 환경이 서비스 브랜드 개성과 재구매의도에 미치는 영향
    김형길 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 17 4 141-173 [2007]
  • 점포속성과 점포개성이 점포선택에 미치는 영향에 관한 연구 - 쇼핑가치와 사전지식의 조절효과를 중심으로-
    박효현 마케팅관리연구 15 1 139-166 [2010]
  • 점포개성의 측정도구 개발
    박효현 마케팅연구 24 4 1-34 [2009]
  • 점포개성과 기능적 점포이미지가 점포애호도에 미치는 상대적 영향 : 쇼핑동기의 조절효과
    전달영 마케팅관리연구 14 1 99-127 [2009]
  • 유통업체 브랜드의 전략적 활용에 관한 연구; 브랜드 개성을 중심으로
    박귀정 유통경영학회지 13 4 29-55 [2010]
  • 브랜드개성이 구전과 브랜드애호도에 미치는 영향: 사회적 일체감 이론의 적용
    김정구 소비자학연구 13 2 5-43 [2002]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 3 1-33 [2002]
  • 브랜드 개성이 점포 이미지 및 선호도에 미치는 영향
    김홍범 관광학연구 26 1 63-82 [2002]
  • 브랜드 개성과 자아이미지 일치성이 소비자 만족, 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 충성도에 미치는 영향 : 한국 소비자들의 브랜드 개성과 소비자-브랜드 관계 유형 인식을 중심으로
    박성연 광고학연구 17 1 7-24 [2006]
  • 백화점의 로열티 프로그램이 소비자의 관계품질 및 관계지속의도에 미치는 영향
    홍병숙 한국의류학회지 34 10 1621-1631 [2010]
  • 매장 내 감각적 체험이 매장태도와 애호도에 미치는 영향: 소비감정과 만족의 매개적 영향을 중심으로
    박성연 마케팅관리연구 11 3 1-13 [2006]
  • 과정적 관점에서 브랜드 개성 - 동일시 - 충성도간의 구조관계에 관한 연구
    이종호 마케팅관리연구 9 3 23-52 [2004]
  • Why Satisfied Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review 73 6 88-99 [1995]
  • The personality of the retail store
    Martineau, P. Harvard Business Review 36 1 47-55 [1958]
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    Baker, J. Journal of the Academy of Marketing Science 22 4 328-339 [1994]
  • The four Cs of customer loyalty
    Rowley, J. Marketing Intelligence & Planning 23 6 574-581 [2005]
  • The effects of customer satisfaction and switching barrier on store loyalty
    Cho, K. H. Korea Marketing Review 14 1 47-74 [1999]
  • The effect of discount store's brand personality on customer's brand identification, customer satisfaction and brand loyalty
    Suh, Y. G. 1-30 [2008]
  • The effect of brand personality on consumer attitude
    Moon, D. J. [1999]
  • The effect of brand personality dilution on purchase intention
    Choy, M. K. [2008]
  • Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 3 411-423 [1988]
  • Structural analysis to store characteristics, in-store emotions and shopping behavior
    Yoo, C. J. Korea Marketing Review 12 2 1-27 [1997]
  • Shopping Motives, Emotional States, and Retail Outcomes
    Dawson, S. Journal of Retailing 66 4 408-427 [1990]
  • Self-concept in consumer behavior: A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 3 287-300 [1982]
  • Postpurchase communications by consumers
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  • Loyalty-based management
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  • How personality makes a difference
    Plummer, J. T. Journal of Advertising Research 24 6 27-31 [1984]
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  • Dimensions of brand personality
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  • Customer Loyalty : Toward an Integrated Conceptual Framework
    Dick, A.S. Journal of the Academy of Marketing Science 22 2 99-113 [1994]
  • Corporate brand image, satisfaction and store loyalty: A study of the store as a brand, store brands and manufacturer brands
    Martenson, R. International Journal of Retail & Distribution Management 35 7 544-555 [2007]
  • Consumers and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 4 343-373 [1998]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity
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  • Building foreign brand personalities in Russia: The moderating effect of consumer ethnocentrism
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  • An investigation into the brand personality construct, its antecedents, and its consequences
    Wysong, S. 13 512-518 [2002]
  • A study on the relationships among brand personality, brand identification, brand personality extention
    Lee, J. J. [2003]
  • A study of conceptual construct and influential variables of fashion brand personality: Focusing on male fashion brands
    Lee, E. J. [2006]
  • A study of brand personality: Implications for advertising strategy
    Kim, C. K. The Korean Journal of Advertising 9 1 37-52 [1998]
  • A scale for measuring store personality
    d'Astous, A. Psychology & Marketing 20 5 455-469 [2003]