패션산업의 문화가치와 소비가치-마케팅과 의류학의 패션시스템에 대한 거시적 관점의 통합적 접근

논문상세정보

' 패션산업의 문화가치와 소비가치-마케팅과 의류학의 패션시스템에 대한 거시적 관점의 통합적 접근' 의 참고문헌

  • 한국인의 가치관과 소비 행동의 관계 연구
    - [1996]
  • 필립 코틀러의 미래형 마케팅
    - [1999]
  • 패션상품의 광고에 나타난 문화적 특성과 소구유형
    26 8 1196-1204 [2002]
  • 패션마케팅분야의 연구경향과 시사점
    34- [2002]
  • 패션마케팅과 소비자행동
    - [2001]
  • 패션마케팅(개정판)
    - [1999]
  • 패션 광고 사진에 표현된 사회적 가치 연구
    13 12 143-164 [1998]
  • 청소년잡지에 나타난 화장품광고의 소구유형 및 소비가치의 변화에 관한 연구
    26 492-502 [2002]
  • 정보와시대의 사회가치가 소비가치와 광고표현성에 미치는 영향에 관한 연구 광고연구
    51 129-151 [2001]
  • 의복소비가치의 구조와 의복관여 및 유행선도력과의 관계연구
    - [1998]
  • 소비자제품의 광고에 반영된 문화특성에 관한 연구
    25 3 629-637 [2001]
  • 소비자 의사결정에서 가치의 영향
    - [1995]
  • 광고표현에 나타난 소비자 가치 유형의 비교연구: 한국, 러시아, 프랑스, 미국. TV 커머셜의 내용분석
    44 129-154 [1999]
  • 광고의 문화적 가치표현에 관한 연구 잡지광고에 있어서의 제품관여도 및 세대별 문화적 가치 표현을 중심으로
    40 7-27 [1998]
  • Truth, knowledge, new clothes responses to Hamiliton, Kean, and Pennabecker
    15 3 184-191 [1997]
  • The role of the fashion system in fashion change: A response to the Kaiser, Nagasawa, and Hutton Model
    15 3 172-177 [1997]
  • The macro-micro interface in the construction of individual fashion forms and meanings
    15 3 164-171 [1997]
  • The Social Psychology of Clothing Symbolic Appearances in Context
    - [1997]
  • The Production of Culture
    - [1976]
  • Reflections of culture An analysis of Japanese and American advertising appeals Journal of Advertising Research
    - [1987]
  • Measuring the cultural Values Manifest in Advertising in Current Issues and Research in Advertising Graduate School of Business Division of Research
    - [1983]
  • Marketing Management
    - [2000]
  • International Consumer Behavior: Its Impact on Marketing Strategy Development
    - [1995]
  • Images of ourselves:The good life in twentieth century advertising
    11 - [1985]
  • Cultural values reflected in Chinese and U.S. television commercials
    36 3 27-45 [1996]
  • Cultural values orientation: A comparison of magazine advertisements from the United States and Mexico
    19 1 34-38 [1992]
  • Consumer Behavior
    - [2002]
  • Business advertising appeals as a mirror of cultural dimensions: A study of eleven countries
    25 4 55-70 [1996]
  • Building up and breaking down The impact of cultural sorting on symbolic consumption Research in Consumer Behavior
    - [1988]
  • Assessing divergent disciplinary views of the globalization of consumption and ethnographic examination of consumer-choice dynamism resulting from the influx of new forms of retailing
    27 166-172 [2000]
  • A theoretical account of the structure and movement of the cultural meaning of consumer goods Journal of Consumer Research 13
    - [1986]