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패션산업의 문화가치와 소비가치-마케팅과 의류학의 패션시스템에 대한 거시적 관점의 통합적 접근' 의 참고문헌
한국인의 가치관과 소비 행동의 관계 연구
-[1996]
필립 코틀러의 미래형 마케팅
-[1999]
패션상품의 광고에 나타난 문화적 특성과 소구유형
26 8 1196-1204[2002]
패션마케팅분야의 연구경향과 시사점
34-[2002]
패션마케팅과 소비자행동
-[2001]
패션마케팅(개정판)
-[1999]
패션 광고 사진에 표현된 사회적 가치 연구
13 12 143-164[1998]
청소년잡지에 나타난 화장품광고의 소구유형 및 소비가치의 변화에 관한 연구
26 492-502[2002]
정보와시대의 사회가치가 소비가치와 광고표현성에 미치는 영향에 관한 연구 광고연구
51 129-151[2001]
의복소비가치의 구조와 의복관여 및 유행선도력과의 관계연구
-[1998]
소비자제품의 광고에 반영된 문화특성에 관한 연구
25 3 629-637[2001]
소비자 의사결정에서 가치의 영향
-[1995]
광고표현에 나타난 소비자 가치 유형의 비교연구: 한국, 러시아, 프랑스, 미국. TV 커머셜의 내용분석
44 129-154[1999]
광고의 문화적 가치표현에 관한 연구 잡지광고에 있어서의 제품관여도 및 세대별 문화적 가치 표현을 중심으로
40 7-27[1998]
Truth, knowledge, new clothes responses to Hamiliton, Kean, and Pennabecker
15 3 184-191[1997]
The role of the fashion system in fashion change: A response to the Kaiser, Nagasawa, and Hutton Model
15 3 172-177[1997]
The macro-micro interface in the construction of individual fashion forms and meanings
15 3 164-171[1997]
The Social Psychology of Clothing Symbolic Appearances in Context
-[1997]
The Production of Culture
-[1976]
Reflections of culture An analysis of Japanese and American advertising appeals Journal of Advertising Research
-[1987]
Measuring the cultural Values Manifest in Advertising in Current Issues and Research in Advertising Graduate School of Business Division of Research
-[1983]
Marketing Management
-[2000]
International Consumer Behavior: Its Impact on Marketing Strategy Development
-[1995]
Images of ourselves:The good life in twentieth century advertising
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Cultural values reflected in Chinese and U.S. television commercials
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Cultural values orientation: A comparison of magazine advertisements from the United States and Mexico
19 1 34-38[1992]
Consumer Behavior
-[2002]
Business advertising appeals as a mirror of cultural dimensions: A study of eleven countries
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Building up and breaking down The impact of cultural sorting on symbolic consumption Research in Consumer Behavior
-[1988]
Assessing divergent disciplinary views of the globalization of consumption and ethnographic examination of consumer-choice dynamism resulting from the influx of new forms of retailing
27 166-172[2000]
A theoretical account of the structure and movement of the cultural meaning of consumer goods Journal of Consumer Research 13
-[1986]
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패션산업의 문화가치와 소비가치-마케팅과 의류학의 패션시스템에 대한 거시적 관점의 통합적 접근'
의 유사주제(
) 논문