패션 명품 소비자-브랜드 관계가 복제품 태도에 미치는 영향

이승희 2006년
논문상세정보

' 패션 명품 소비자-브랜드 관계가 복제품 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 패션명품에 대한 태도 연구
    9 6 842854- [2001]
  • 패션명품브랜드에 대한 구매행동 연구
    7 11 12411251- [2003]
  • 패션 복제품에 대한 소비행동과 소비윤리에 관한 연구한국 일본홍콩을 중심으로
    28 11 11321152- [2004]
  • 위조제품에 대한 소비자의 태도: 구매주체와 요인 및 인구통 계적 변인을 중심으로
    11 4 87107- [2000]
  • 외국 유명 브랜드 구매의 결정요인에 관한 연구
    55 723- [2002]
  • 여대생들의 패션복제품 구매행동에 관한 탐색적 연구물질주의와 쇼핑가치를 중심으로
    26 11 15371346- [2002]
  • 소비자-브랜드 관계가 확장된 브랜드평가에 미치는 영향
    15 4 3758- [2004]
  • 소비자-브랜드 관계가 소비자 만족과 상표충성도에 미치는 영향
    20 2 5770- [2003]
  • 산업재산권보호
    - [2004]
  • 명품 vs 대중품 브랜드 로고에 대한 소비자 심리비교 fMRI를 통한 지각 인지 및 정서 반응
    15 4 249276- [2004]
  • 국내 패션기업의 위조상품 관리실태 및 대응전략분석
    42 1 5367- [2004]
  • The sacred and the profane in consumer behavior Theodicy on the oddyssey Journal of Consumer Research
    - [1989]
  • The market for luxury goods European Journal of Marketing
    - [1993]
  • Non-price determinants of intention to purchase counterfeit goods An explora-tory study
    12 6 1946- [1995]
  • Music-vid biz lacks info on home-taping
    - [1991]
  • Managing brand equity
    - [1991]
  • Do counterfeits devalue the ownership of luxury brands?
    9 7 485497- [2000]
  • Devaluation of alternative partners as a means of maintaining commitment in close relationship Journal of Personality and Social Psychology
    - [1989]
  • Counterfeit purchase intentions: Role of lawfulness attitudes and product traits as determinants
    35 3252- [1996]
  • Consumer demand for counterfeit goods
    15 5 405421- [1998]
  • Consumer and their brands: Developing relation theory in consumer research
    24 4 343373- [1998]
  • Building brands across markets Culture differences in brand relationships within the European community in brand equity and advertising Advertising's role in building strong brands
    - [1993]