모바일 패션 광고효과에 관한 연구: 광고유형과 품목의 차이를 중심으로

논문상세정보

' 모바일 패션 광고효과에 관한 연구: 광고유형과 품목의 차이를 중심으로' 의 참고문헌

  • 인터넷 마케팅과 광고통합적 접근
    8 1 195114- [1997]
  • 인터넷 광고가 웹사이트 태도 브랜드태도구매의도에 미치는 영향-패밀리 레스토랑 홈페이지 광고를 중심으로
    11 2 115-132 [2002]
  • 웨딩드레스 인터넷 광고유형에 따른 광고효과: 고정배너형, 팝업형, 플래쉬형 배너광고를 중심으로
    43 1 243-253 [2005]
  • 새로운 광고형태로서의 모바일 광고
    3 6773- [2002]
  • 모바일 인터넷 환경에 따른 M-Com-merce 확산에 관한 논의
    24 2 128- [2000]
  • 모바일 상거래 구매의도 결정요인에 관한 실증적 연구
    4 1 89-118 [2003]
  • 모바일 산업의 현황과 활성화 방안에 관한 연구
    5 2 479- [2003]
  • 모바일 광고이 활성화 방안에 관한 연구
    - [2002]
  • 모바일 광고의 현황과 시사점
    13 14 1218- [2001]
  • 모바일 광고의 접속의향에 영향을 미치는 예측변인들에 관한 연구
    16 3 191-218 [2005]
  • 모바일 광고의 설득효과에 관한 탐사적 연구 관여도와 수동적 학습이론을 중심으로
    5 1 265298- [2005]
  • 모바일 광고 서비스의 시장성 및 동향
    9 2 1729- [2002]
  • 국내 모바일 컨텐츠 서비스 동향
    - [2003]
  • Zag Me Trail show potential for delivering targeted advertising to mobile phone
    - [2001]
  • The power of feeling in understanding advertising effects Journal of Consumer Research
    - [1987]
  • Testing conception theories of advertising effectiveness via structural equation models Proceedings of Winter Educators’ Conference
    - [1983]
  • Mobile commerce: Promises challenge and research agenda
    12 3 413- [2001]
  • Location management for mobile commerce applications in wireless internet environment
    3 39 236255- [2001]
  • Interactive advertising: New Revenue Streams for fixed and mobile operators
    - [2000]
  • IMT-2000에서 무선인터넷 기술동향
    9 5 2841- [2001]
  • Consumer behavior:Application of theory
    - [1977]
  • Assessing the role of emotion as meditators of consumer responses to advertising Journal of Consumer Research
    - [1987]
  • Affective and cognitive antecedents of attitude toward the Ad Information Processing Research in Ad
    - [1983]
  • Adaptive strategy selection in decision marketing Journal of Experimental Psychology
    - [1988]
  • A model for measurement of advertising effectiveness Journal of Marketing
    - [1961]
  • 2005년 국내 모바일 산업 현황 및 전망
    - [2006]