패션 명품브랜드 충성도가 복제품 태도에 미치는 영향

논문상세정보

' 패션 명품브랜드 충성도가 복제품 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 패션제품의 명품추구혜택과 상표 충성도의 관계연구
    28 6 862871- [2004]
  • 패션복제품에 대한 소비행동과 소비윤리에 관한 연구: 한국·일본· 홍콩 소비자를 중심으로
    28 11 14381447- [2004]
  • 패션명품의 상표자산 구성요소에 관한 연구
    28 7 10071018- [2004]
  • 패션명품에 대한 소비자의 브랜드 동일시가 브랜드 감정과 브랜드 충성도에 미치는 영향
    30 7 11261134- [2006]
  • 패션명품소비자의 상표 충성이 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    29 11 117129- [2005]
  • 패션명품브랜드에 대한 구매행동 연구
    27 11 12411251- [2003]
  • 짝퉁상품 고발에 포상금
    - [2004]
  • 지각된 제품 특성과 과시적 소비성향이 패션명품관여에 미치는 영향
    27 2 209218- [2003]
  • 위조제품에 대한 소비자의 태도: 구매주체와 요인 및 인구통 계적 변인을 중심으로
    11 4 87107- [2000]
  • 위조브랜드에 대한 소비자의 태도가 오리지널 브랜드의 태도에 미치 는 영향-패션명품을 중심으로
    - [2004]
  • 우리나라 여성들의 위조 외국상품 선호도와 구매행동에 관한 연구캐주얼 의류와 잡화류를 중심으로
    - [2002]
  • 여대생들의 패션복제품 구매행동에 관한 탐색적 연구물질주의와 쇼핑가치를 중심으로
    26 11 15371546- [2002]
  • 소비자의 의복 상표 충성도와 의복구매행동
    19 4 602614- [1995]
  • 복제품 구매의 결정요인
    30 2 286295- [2006]
  • 명품구매행동에 영향을 미치는 요인 연구
    27 4 37- [2003]
  • 명품 열기....긍정적인 면도 있다
    - [2006]
  • 루이비똥, 가장 많이 위조되는 상표
    - [2003]
  • 국내 디자이너 브랜드와 수입명품브랜드에 대한 소비자 특성 연구
    - [2003]
  • Understanding consumer demand for non-deceptive pirated brands
    20 7 405416- [2002]
  • The market for luxury goods European Journal of Marketing
    - [1993]
  • Spot the difference: Consumer reponses toward counterfeits
    18 3 219235- [2001]
  • Recent developments in classical conditioning Journal of Consumer Research
    - [1984]
  • Product involvement/brand loyalty: Is there a link?
    12 1 2238- [2003]
  • Observation: Understanding the world of international luxury brands: The "dream formula"
    6976- [1995]
  • Managing brand equity
    - [1996]
  • Korean women's clothing brand loyalty
    6 3 206222- [2002]
  • Impact of personal orientation on luxury-brand purchase value-An international investigation
    47 4 429454- [2005]
  • How now Ralph Lauren? The separation of brand and product in a counterfeit culture
    28 258265- [2001]
  • Do counterfeit devalue the ownership of luxury brand?
    9 7 485497- [2000]
  • Consumer; Accomplices' in product counterfeiting Journal of Consumer Marketing
    - [1993]
  • Consumer misbehavior: Why people buy illicit goods
    16 3 273287- [1999]
  • Consumer demand for counterfeit goods
    15 5 405421- [1998]
  • Consumer behavior and marketing action
    - [1995]
  • Capitalizing on the Value of a Brand Name
    - [1991]
  • Brand imitation and its effects on innovation, competition and brand equity
    42 6 918- [1999]