인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 신뢰가 지각된 유용성,태도 및 패션 상품 구매의도에 미치는 영향
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인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 신뢰가 지각된 유용성,태도 및 패션 상품 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌
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혁신기술수용모델(TAM)을 응용한 인터넷쇼핑행동 고찰
구동모
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정보통신 서비스의 실패 요인 : 한국의 텔레콤 서비스시장에서의 실패사례연구
안재현
한국경영과학회지 27 3 115-133
[2002]
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전자상거래에 대한 고객의 쇼핑가치와 항공 사 웹 사이트에 대한 지각이 재구매 의도에 미치는 영향
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인터넷쇼핑몰에서의의류제품 구매행동에관한연구
조영주
한국의류학회지 25 7 1247-1257
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인터넷 의류쇼핑몰의 서비스 품질과 구매의도의 영향 요인에 관한 연구
류은정
복식문화연구 10 3 261-269
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인터넷 쇼핑에 따른 소비자의 위험 지각에 관란 연구
이문규
한국마케팅저널 2 4 36-53
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인터넷 쇼핑몰 이용에 따른 소비자의 위험지각과 브랜드와 가격의 상대적 중요성
전성률
소비자학연구 14 2 2-44
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e-Finance의 확산요인에 관한 연구
김민호
동상정보연구 4 2 253-277
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Why don't men ever stop to ask for direction gender, social influence, and their role in technology acceptance and usage behavior
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User acceptance of computer technology : A comparison of two theoretical models
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Understanding online purchase intention: Contributions from technology and trust perspectives
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Understanding information technology usage: A test of competing models
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Trust in internet shopping
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Trust and e-commerce: a study of consumer perceptions
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Trust and TAM in online shopping: Am intergrated model
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The role of risk in consumer behavior
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The importance of trust in electronic commerce
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Some antecedents and effects of trust in virtual communities
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Reintermediation strategies in business-to-busines electronic commerce
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Product class effects on perceived risk: The role of emotion
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Prediction consumer intentions to use on-line shopping:The case for an augmented technology acceptance model
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Personal computing acceptance factors in small firms: A structural equation model
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Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
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Perceived usefulness, ease of use, and usage of information technology: A replication
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Perceived risk and consumer decision marketing:The case of telephone shopping
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Patterns of interpersonal information seeking for the purchase of a symbolic product
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E-loyalty: your secret weapon on the web
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E-commerce:The Role of Familiarity and Trust
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Consumer trust in intention store
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Consumer reactions to electronic shopping on the world wide web
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Consumer Acceptance of Electronic Commerce: Integrating Trust and Risk with the Technology Acceptance Model
Pavlou, P. A
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Computers and other interactive technologies for the home
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Building consumer trust online
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Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
Koufaris, M.
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인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 신뢰가 지각된 유용성,태도 및 패션 상품 구매의도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문