패션 브랜드 애착이 확장된 브랜드 태도에 미치는 영향

논문상세정보

' 패션 브랜드 애착이 확장된 브랜드 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 제품에 대한 소비자지식과 광고내용이 확장상표태 도에 미치는 영향에 관한 연구
    25 128- [1996]
  • 전략적 브랜드 관리
    - [1999]
  • 유사성, 지각된 품질 및 기업의 신뢰도가 상표확장제품 평가에 미치는 영향
    12 1 125- [1997]
  • 소비자의 지각된 적합성 및 확장 브랜드 태도에 영향을 미치는 기업특성요인에 관한 연구
    42 2 3553- [2004]
  • 성공하는 브랜드 확장 전략
    - [1999]
  • 상표확장전략에 관한 고찰 광고연구
    - [1993]
  • 브랜드 확장시 브랜드 희석효과를 조절하는 변수들의 역할에 관한 연구
    18 4 99122- [2003]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향 : 커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    5 3 1534- [2004]
  • Threats to external validity of brand extension research
    38 3 326335- [2001]
  • The role of measurement of attachment in consumer behavior Journal of Consumer Psychology
    - [1992]
  • The influence of positivemood on brand extension evaluations
    26 386400- [2000]
  • The importance of the brand I brand extension Journal of Marketing Research
    - [1994]
  • The effects of sequential introduction of brand extension Journal of Marketing Research
    - [1992]
  • The effects of extensions on the family brand name: An accessibility diagnosticity perspective
    27 12 371381- [2000]
  • The Ties That Bind Measuring the Strength of Consumer's Emotional Attachments to Brands
    12 3 232254- [2004]
  • The Making and Breaking of Affectional Bonds
    - [1979]
  • New products benefits from existing brand names
    - [1981]
  • Journal of Consumer Research
    - [1988]
  • Effects of evaluative criteria on fashion brand extension
    9 2 156165- [2005]
  • Consumer and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research
    24 343373- [1998]
  • Brand extensions: Brand concept congruency and feedback effects revisited
    14 4 250257- [2005]