최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로
'
최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로' 의 참고문헌
-
제품 친숙성과 관여가 정보탐색과 상기집합에 미치는 영향 광고연구
215-238
[1994]
-
유명인의 광고중복출연 중복출연에 대한 업계의 인식과효과 연구
121-149
[1993]
-
외국인 광고모델이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
13-14
[1993]
-
비교광고의 유형과 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
-
[2001]
-
광고연구에서 관여도에 관한 제문제-연구동향과 개념화문제 중심으로 언론문화연구 제8집
-
[1990]
-
-
vs Spokesperson in Television Commercials Journal of Advertising Research
31-33
[1982]
-
involvement or expertise? In R Advances in Consumer Research
296-299
[1985]
-
What a spokesman does for a sponsor Journal of Advertising Research
17-24
[1975]
-
Time of Source Identification and Involvement in Persuasion Journal of Advertising
30-39
[1990]
-
Theories of attitude change Handbook of Consumer Behavior
241-280
[1991]
-
The impact of physically attractive models on advertising evaluations Journal of Marketing Research
538-555
[1977]
-
The credibility of physical attractiveness of the celebrity endorsers Journal of Consumer Research
15-24
[1982]
-
The Effectiveness of Advertisements Utilizing Four Typers of Endorsers Journal of Advertising Research
-
[1976]
-
Journal of Marketing Research
41-53
[1985]
-
Journal of Advertising Research
57-65
[1986]
-
Introduction to Advertising and Promotion management
166-173
[1990]
-
Endorser Effectiveness by Product Type Journal of Advertising Research
63-71
[1979]
-
Effects of sex and Expertise in Conformity
cra 239-252
[1970]
-
Effectiveness of Celebrity Endorsers Journal of Advertising Research
57-61
[1983]
-
Correlates of Trustworthiness For Celebrities Journal of Marketing Science
291-299
[1979]
-
Central and Peripheral Routes to Advertising Effectiveness The Moderating Role of Involvement Journal of Consumer Research
134-148
[1983]
-
Central and Peripheral Route to Attitude Change
-
[1986]
-
An investigation into the match-up hypothesis in celebrity advertising Journal of Advertising
4-13
[1990]
-
An Information Progressing Approach to Advertising Effectiveness The Behavioral and Management Science in Marketing
-
[1974]
-
Advances in Consumer Research
-
[1987]
'
최고경영자(CEO)모델의 광고효과에 관한 연구 : 모델의 유형 및 제품관여도의 상호작용을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문