국가 브랜드 가치 평가를 위한 선행요인에 관한 연구:국가브랜드 자산 구성요소 및 인과 구조를 중심으로

논문상세정보

' 국가 브랜드 가치 평가를 위한 선행요인에 관한 연구:국가브랜드 자산 구성요소 및 인과 구조를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국의 국가이미지 제고활동 현황과 인식에 관한 연구
    염성원 홍보학연구 7 2 99-142 [2003]
  • 브랜드의 힘을 읽는다
    이진용 - [2006]
  • 브랜드 자산 측정에 대한 실증연구 및 광고가 브랜드 자산 형성에 미치는 영향분석
    김주호 광고학연구 10 1 183-209 [1999]
  • 브랜드 자산
    조동성 - [2005]
  • 글로벌 브랜드 가치제고를 위한 국가 브랜드의 전략적 관리
    Dinnie, Keith - [2009]
  • The rise of the brand state: The postmodern politics of image and reputation
    Van Ham,P Foreign Affairs 80 5 2-6 [2001]
  • The measurement and determinants of brand equity: A financial approach
    Simon, C. J. Marketing Science 12 1 28-52 [1993]
  • The Structure of Survey-Based Brand Metrics
    Lehmann, D. R Journal of International Marketing 16 4 29-56 [2008]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 2 81-93 [2001]
  • The Anholt-GMI Nation Brands Index: How the world sees the world
    Anholt,Simon - [2005]
  • Strategic Brand Management : Building, Measuring and Managing Brand Equity
    Keller,K.L - [1998]
  • Putting a price on a brand
    Longman,K.A - [1995]
  • Product-Country Images : Impact and Role in International Marketing
  • How to conduct surveys: A step-by-step guide
    Fink, A. - [1998]
  • How do brands create value?
    Keller, K. L Marketing Management 12 3 27-31 [2003]
  • Country-of-Origin and Ethnocentrism: An Analysis of Canadian and American Preference Using Social Identity Theory
    Lantz, G Advances in Consumer Research 23 1 374-378 [1996]
  • Country as Brand, Product, and Beyond: a Place Marketing and Brand Management Perspective
    Kotler P. Journal of Brand Management 9 4 249-261 [2002]
  • Countries and their products: A cognitive structure perspective
    Shimp, T, A. Journal of the Academy of Marketing Science 21 4 323-330 [1993]
  • Brand America : The mother of all brands
    Anholt, Simon - [2004]