기업의 사은품 제공이 소비자의 내재적 동기에 미치는 부정적 효과에 관한 연구 : 인지평가이론을 중심으로
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기업의 사은품 제공이 소비자의 내재적 동기에 미치는 부정적 효과에 관한 연구 : 인지평가이론을 중심으로' 의 참고문헌
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판촉이용시점과 판촉메시지 유형이 소비자의 제품구매의도에 미치는 영향
허종호
Korea Business Review 13 3 133-148
[2010]
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판매촉진(Sales Promotion)에 관한 문헌연구-쿠폰과 가격촉진을 중심으로
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판매촉진 수단 유형의 판촉효과 비교
김주영
경영학연구 34 2 445-469
[2005]
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제품 지식이 판촉효과에 미치는영향: 가격인하적 판촉(discount)와 부가가치적 판촉(free)을 중심으로
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유명 광고모델과 제품 간의 이미지 부조화의 정도가 광고와 브랜드에 대한 기억에 미치는 영향: 스키마 일치 이론을 중심으로
이정교
한국광고홍보학보 7 4 169-192
[2005]
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시간적 거리감(Temporal Distance)이 비교 광고 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 효과 연구
이병관
한국심리학회지: 소비자·광고 11 1 117-135
[2010]
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브랜드관리를 위한 판매촉진(SP)전략 연구 : 국내 디지털카메라 시장을 대상으로
송정미
한국광고홍보학보 8 1 67-93
[2006]
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부가가치 제공 유형별 판매촉진과 유통업체 불확실성이 제품 가치 평가에 미치는 영향 - 사은품(Freebie) 제공 판매촉진을 중심으로 -
김향미
유통연구 16 1 117-140
[2011]
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보상이 내재적 동기 및 창의성에미치는 효과 : 개관과 적용
장재윤
한국심리학회지 : 사회및 성격 12 2 39-77
[1998]
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마케팅 커뮤니케이션 관리 : 전략적 촉진 관리
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내재적 동기에 대한 성과-보상 연계과경쟁, 피드백 결과의 효과
고수일
경영학연구 31 2 509-528
[2002]
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기업의 충성도 프로그램이 소비자의 가치지각 및 충성도 형성에 미치는 영향
예종석
소비자학연구 12 4 23-37
[2001]
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구매의사결정과정에서 판매촉진의 인센티브 효과와 문제점
이미화
한국가정관리학회지 21 4 41-53
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Undermining children's intrinsic interest with extrinsic reward: A test of the "overjustification" hypothesis
Lepper, M. R
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Toward a normative model of promotional decision making
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The role of retail promotion in determining future brand loyalty : Its effect on purchase event feedback
Gedenk, K.
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The role of attitude toward the Ad as a mediator of advertising effectiveness : A test of competing explanations
Lutz, R. J.
Journal of Marketing Research 23 2 130-143
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The overjustification effect: A meta-analysis
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The empirical exploration of intrinsic motivational processes
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The effects of externally mediated rewards intrinsic motivation
Deci, E. L.
Journal of Personality and Social Psychology 18 1 105-115
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The effects of contingent and noncontingent reward and control on intrinsic motivation
Deci, E. L.
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[1972]
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The effect of sales promotion on post promotion brand preference : A meta-analysis
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The development of children's knowledge of self-control strategies
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The coupon-prone consumer : some findings based on purchase behavior across product classes
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The Effect of Verbal and Visual Components of Advertisements on Brand Attitudes and Attitude toward the Advertisement
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Temporal construal
Trope, Y.
Psychological Review 110 3 403-421
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Self-perception of intrinsic and extrinsic motivation
Calder, B. J.
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Sales Promotion: Concepts, methods, and strategies
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Reward, distraction, and the overjustification effect
Smith, T. W.
Journal of Personality and Social Psychology 36 5 565-572
[1978]
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Retrospective misattribution and task enjoyment
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Reinforcement effects on intrinsic interest : Undermining the overjustification hypothesis
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Psychological perspectives on consumer response to sales promotion, in research on sales promotion
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Promotional bundles and consumers' price judgments : When the best things in life are not free
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Processes in delay of gratification
Mischel, W.
Advances in Experimental Social Psychology 15 285-294
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Personal Causation: The internal affective determinants of behavior
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Performance as a function of motivation strength and expectancy of goal attainment
Aktinson, J. W.
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Overjustification and children's intrinsic motivation : Comparative effects of four reward
Dollinger, S. J.
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On the importance of self-determination for intrinsically motivated behavior
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Intrinsic motivation, extrinsic reinforcement of inequity
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Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
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Impact of deals and deal retraction on brand switching
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Goal setting, achievement orientation, and intrinsic motivation: A mediational analysis
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Facilitating internalization: The self-determination theory perspective
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Enhancing Motivation: Change in the classroom
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Elements of the competitive situation that affect intrinsic motivation
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Effects of extrinsic financial rewards on intrinsic motivation
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Effects of delayed reward and task interest of intrinsic motivation
Hitt, D. D.
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Do customer loyalty program really work?
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Consumers’ price perceptions of promoted products
Folkes, V.
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Consumer promotion and the Acceleration of product purchases
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Congruence effects in sponsorship : The mediating role of sponsor credibility and consumer attributions of sponsor motivation
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Cognitive evaluation theory : A meta-analytic review of the literature
Rummerl, A.
Social Behavior and Personality 16 2 147-164
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Behavioral learning theory : Its relevance to marketing and promotions
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Additivity versus nonadditivity of intrinsic and extrinsic incentive : Implications for work motivation, performance, and attitudes
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A theoretical and empirical evaluation of price deals for consumer nondurables
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A Logit Model of Brand Choice Calibrated on Scanner Data
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기업의 사은품 제공이 소비자의 내재적 동기에 미치는 부정적 효과에 관한 연구 : 인지평가이론을 중심으로'
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