“영상이미지가 대학 이미지에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구,”

논문상세정보

' “영상이미지가 대학 이미지에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구,”' 의 참고문헌

  • 한국의 광고효과조사 무엇이 문제인가? 한국광고학회
    - [1999]
  • 텔레비젼 프로그램에서 제품배치 의 효과 연구
    - [2000]
  • 마케팅 PR 효과에 대한 연구 영화를 활용한 상품판매 촉진전략을 중심으로
    23- [1996]
  • 대학의 이미지 형성요인에 관한 실증적 연구 광고연구
    37-66 [1991]
  • 대학의 마케팅 커뮤니케이션 전략 :통합적 접근방법, 광고연구
    45 109- [1999]
  • 대학광고가 고교생의 대학 이미지 포지셔닝에 미치는 영향에 관한 연구
    36- [2000]
  • 대학 홍보 광고의 현황과 방향 홍보학 연구
    67-82 [1999]
  • 대학 PR과 이미지 조사에 관한 연구 Q방법론을 중심으로 홍보학 연구
    2 167-195 [1998]
  • ㅍ Product placement
    - [1995]
  • Viewers' recognition of brands placed within a film International Journal of Advertising
    15 2 - [1996]
  • The cost efficiency and communication effects associated with brand name exposure within motion pictures
    - [1987]
  • Should Product Placement in Movies Be Banned? Journal of Promotion Management
    159-175 [1994]
  • Product Placement in Movies
    20 1 47-59 [1998]
  • Marketing Public Relations 효과에 대한 연구 영화 속 제품협찬을 중심으로
    49-60 [1995]
  • Journal of Advertising
    29-46 [1994]
  • Consumer behavior
    - [1996]
  • An Introduction to Theory and Research
    - [1975]
  • A review and investigation into the effectiveness of product placements in films Proceeding of the 1994 Conference of the American Academy of advertising Athens American Academy of Advertising
    - [1994]
  • )『PPL마케팅』, 광고정보,
    38-41 [1999]